2025-01-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Jadu.

S du r en fresprkare fr att Ebba Andersson ska fortstta med den hr infantila taktiken, att dra som en idiot i 19,5 km? Och f stryk sista 500 meterna. Trots att den taktiken har visat sig vara fullkomligt vrdels de senaste 30 ren?

Lycka till.
Efter dina sakkunniga och faktaspckade inlgg s tror, med betoning p TROR, jag att jag ndrar uppfattning!

Ebba ska inte dra en enda meter utan spurta ned alla andra dom sista 100 metrarna!

DET kommer att ge MASSOR av guldmedaljer och segrar i VM, OS och VC.
2025-01-14, 20:35
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Efter dina sakkunniga och faktaspckade inlgg s tror, med betoning p TROR, jag att jag ndrar uppfattning!

Ebba ska inte dra en enda meter utan spurta ned alla andra dom sista 100 metrarna!

DET kommer att ge MASSOR av guldmedaljer och segrar i VM, OS och VC.

Nja.

Men det kommer tminstone f andra kvinnliga skidkare att knna blodsmak i munnen. Efter att de, helt otippat, sjlva behver dra, tmma ur sig det som gr. Ngot de r helt ovana med, eftersom Ebba Andersson hitintills har stllt upp.

Om Ebba Andersson blir femma, i varenda tvling, med nuvarande taktik. S kanske det kan vara lite trivsamt att bli femma, med en annan taktik. Vad vet jag.

Med ett alternativt upplgg behver hon isfall d inte knna blodsmak i munnen i 19 km. Utan kan koncentrera sig p de sista kilometerna.

Samtidigt s vet jag ju att ni tramsgubbar, skididioter, kommer att fortstta, starta era mjuka huvuden mot betongvggen, och frorda att Ebba, precis som Halvarsen, ska ta ansvar. Dra. Men dra d!

Vilka efterblivna pajaser ni r.
Senast redigerad av Specsavers65 2025-01-14 kl. 20:40.
2025-01-15, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Nja.

Men det kommer tminstone f andra kvinnliga skidkare att knna blodsmak i munnen. Efter att de, helt otippat, sjlva behver dra, tmma ur sig det som gr. Ngot de r helt ovana med, eftersom Ebba Andersson hitintills har stllt upp.

Om Ebba Andersson blir femma, i varenda tvling, med nuvarande taktik. S kanske det kan vara lite trivsamt att bli femma, med en annan taktik. Vad vet jag.

Med ett alternativt upplgg behver hon isfall d inte knna blodsmak i munnen i 19 km. Utan kan koncentrera sig p de sista kilometerna.

Samtidigt s vet jag ju att ni tramsgubbar, skididioter, kommer att fortstta, starta era mjuka huvuden mot betongvggen, och frorda att Ebba, precis som Halvarsen, ska ta ansvar. Dra. Men dra d!

Vilka efterblivna pajaser ni r.

Jag tycker tyvrr att du gr bort dig hr. Ebba r inte Diggins eller Linn. Ebba har liknande kvaliteter som Johaug, men r yngre och tyngre. Ebba r ingen spurtare och kan heller inte uppn samma speed som de som brjade sin karrir i sprint. Hennes strsta chans till seger i masstart r att dra snder fltet lagom till att hon kan f ett strre antal sekunder i en lng uppfrsbacke. Tyvrr tappar hon sedan ganska mycket utfr i jmfrelse med de bsta konkurrenterna s allt skall klaffa.

Angende utfrskrning s kika p lngloppet i sndags dr man fick se karna i helikopterperspektiv genom en hel sektion efter toppen. Kolla p skillnaden mellan Stina Nilsson (duktig utfr) och ngra av de andra karna (inte lika duktiga utfr). Diggins r annars skolexemplet (och Klbo frsts).
2025-01-15, 22:49
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Jag tycker tyvrr att du gr bort dig hr. Ebba r inte Diggins eller Linn. Ebba har liknande kvaliteter som Johaug, men r yngre och tyngre. Ebba r ingen spurtare och kan heller inte uppn samma speed som de som brjade sin karrir i sprint. Hennes strsta chans till seger i masstart r att dra snder fltet lagom till att hon kan f ett strre antal sekunder i en lng uppfrsbacke. Tyvrr tappar hon sedan ganska mycket utfr i jmfrelse med de bsta konkurrenterna s allt skall klaffa.

Angende utfrskrning s kika p lngloppet i sndags dr man fick se karna i helikopterperspektiv genom en hel sektion efter toppen. Kolla p skillnaden mellan Stina Nilsson (duktig utfr) och ngra av de andra karna (inte lika duktiga utfr). Diggins r annars skolexemplet (och Klbo frsts).

Tyvrr tycker jag att det r en stendd taktik. Helt fruktls.

Grejen r ju att vi inte har sett Diggins spurtfrmga efter att hon har dragit 19 km. Fr hon har ju aldrig behvt dra. Inte ngon annan heller. Fr Ebba tar alltid p sig den uppgiften.

Och att Ebba inte kan utveckla sin snabbhet r ju ren galimattias.

Alla idrottare blir bra p det man trnar p. Men det r klart, om man bara trnar mngd trning, och man bara gr in i sin trning fr att man ska kra huvudet i betongvggen och orka dra i 20 km, s r det klart att hon aldrig kommer att kunna spurta nn gng.

Men, det r ju ett medvetet val som hon och hennes pappa gr och har gjort. Det spelar ingen roll att jag har synpunkter p hur hon trnar, och hur hon frstrker sina olika frmgor. Nr siktet r instlld p att hon ska anvnda samma hjrndda taktik i lopp efter lopp.

Det som r positivt, i r, r att Johaug kommer att ta ver ebbas roll. S ngon gng under ssongen, nr Ebba har skakat av sig covidinfektionen, kanske vi kommer f se Ebba ligga i rygg p Johaug hela vgen.
2025-01-16, 00:43
Moderator
Hjv9s avatar
Touren r ver sen lnge och fortsatt diskussion kan tas i ssongstrden. Trden stngs.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in