2024-12-25, 12:20
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag är efter 10 år med centraldammsugare inne på min andra slang som nu också håller på att ge upp.
Den första slangen var av varianten med ett "horn" på handtaget med knappen på, där detta horm sedan sprack tills det inte längre gick att laga med silvertejp. Min nuvarande slang är simplare och har inget horn, men det är glapp i knappen och trots att jag bytt knapp en gång går den inte att laga längre eftersom glappet nu sitter i ellerningarna som är ingjutna i slangens plast.

Det är dags att köpa en tredje slang. Vilken är bäst och hållbarast så jag slipper köpa en fjärde slang om 5 år igen?
Citera
2024-12-26, 08:31
Medlem
TigerTecs avatar
Jag har en centraldammsugare och slang från Univac, installerade den 2003 och har aldrig bytt slang.
Om det finns någon annan som är bättre vet jag av förklarliga skäl inte.
Citera
2024-12-26, 18:25
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerTec
Jag har en centraldammsugare och slang från Univac, installerade den 2003 och har aldrig bytt slang.
Om det finns någon annan som är bättre vet jag av förklarliga skäl inte.

Jag tycker alla slangar man ser ute ser ungefär likadana ut.

Exempelvis hittar jag den här på Univacs hemsida, som är deras enda modell med knapp:
https://www.unishop.se/products/damm...med-startstopp

Den här på Amazon ser exakt likadan ut, förutom färgen.
https://www.amazon.se/gp/product/B01...P01APNAG&psc=1

Antagligen tillverkas alla slangarna i samma fabrik i Kina. Jag tror jag köper den röda slangen NADAIR från Amazon då den för priset 1630 kr är några 10r billigare än likadana från andra märken med en mer diskret färg. Knappen är dessutom av en variant jag kan byta själv om den skulle gå sönder. Jag får vara försiktig så inte plasten i handtaget spricker den här gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in