2024-12-23, 18:52
Medlem
Sleepdancers avatar
Risk för otjänligt vatten i Tranemo

Någon har återigen brutit sig in i vattentorn. Det hände i en annan kommun för några dagar sedan.

Vad tror ni om detta? Vilka ligger bakom och varför?

Varför är politikerna tysta om detta...

Jag tror det är Ryssland.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1317523
Citera
2024-12-23, 19:01
Medlem
Sista vattentornet jag hörde något om vet man inte ens om dörren stått olåst för att en anställd missat att låsa dörren eller om de haft inbrott.
Man har tydligen inte ens haft kameror eller larm på dörren.
Man kan inte ens säga hur länge dörren varit olåst.

Politikerna är tysta för att de är idioter som inte satsat pengar på larm och bättre övervakning på våra vattenreservoarer.
Det är lite pinsamt att de använde pengarna till att ordna fester till dem själva.
Då går man inte gärna ut i media o skriker.

Det är inte Ryssland.
Jag kan gissa att det är inte fler inbrott/olåsta dörrar nuförtiden än vad det var för 20 år sedan.

Kan även vara en falseflag operation för att äska mer pengar till försvaret/annan verksamhet.
Citera
2024-12-23, 19:17
Medlem
Sleepdancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Sista vattentornet jag hörde något om vet man inte ens om dörren stått olåst för att en anställd missat att låsa dörren eller om de haft inbrott.
Man har tydligen inte ens haft kameror eller larm på dörren.
Man kan inte ens säga hur länge dörren varit olåst.

Politikerna är tysta för att de är idioter som inte satsat pengar på larm och bättre övervakning på våra vattenreservoarer.
Det är lite pinsamt att de använde pengarna till att ordna fester till dem själva.
Då går man inte gärna ut i media o skriker.

Det är inte Ryssland.
Jag kan gissa att det är inte fler inbrott/olåsta dörrar nuförtiden än vad det var för 20 år sedan.

Kan även vara en falseflag operation för att äska mer pengar till försvaret/annan verksamhet.

Senast var det för några dagar sedan i en annan kommun, minns ej vilken. Någon som vet?
Citera
2024-12-23, 19:31
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepdancer

En möjlighet är att det är på grund av ryssen som man är mer observant och tar tillbud på allvar, men att det bara är vanligt slarv och busungar bakom.
Citera
2024-12-23, 20:13
Medlem
Citat:
Senast var det för några dagar sedan i en annan kommun, minns ej vilken. Någon som vet?

Olsfors i Bollebygds kommun.
Citera
2024-12-23, 20:31
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2024-12-23, 20:36
Medlem
Lätt att slå ut väldigt många med att kontaminera dricksvattnet. Man kan ju exempelvis dumpa ett par hundra gram LSD i vattnet så slår man ut handlingsförmågan på befolkningen en tid framåt.
Citera
2024-12-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blanks
Lätt att slå ut väldigt många med att kontaminera dricksvattnet. Man kan ju exempelvis dumpa ett par hundra gram LSD i vattnet så slår man ut handlingsförmågan på befolkningen en tid framåt.

Äsh det finns det ju många som tar frivilligt, kan ju inte vara farligt
Citera
2024-12-23, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blanks

Kommunerna sköter det där så bra själva utan att du behöver hälla i LSD.

I Östersund(?) hade man problem med Cryptosporidium under jättemånga veckor eller om det till och med var månader.
Hur många var det som blev smittade? 30 000 människor eller var det ännu fler?

I Örebro var det väl något vattentorn som gick sönder och hela hålan fick bajsvatten utpumpat i sitt ledningsnät.
Ingen kunde säga hur länge detta hade fortgått heller eftersom de inte hade någon koll alls.

Så Sverige behöver ingen hjälp med att ha ihjäl sin egen befolkning, vi sköter det så bra själva på egen hand.
Citera
2024-12-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skroti.Wantusis
Äsh det finns det ju många som tar frivilligt, kan ju inte vara farligt
Fyfan jag tar nog hellre en kula i skallen än en omedveten överdos av LSD.
Citera
2024-12-24, 00:59
Medlem
IceEyess avatar
Vid ett ryskt sabotage så är Tranemo den självklara måltavlan Vet någon utanför bygden ens var Tranemo ligger eller att det överhuvudtaget existerar?
Citera
2024-12-24, 07:33
Medlem
PK-Jannes avatar
Citat:
Risk för otjänligt vatten i Tranemo

Någon har återigen brutit sig in i vattentorn. Det hände i en annan kommun för några dagar sedan.

Vad tror ni om detta? Vilka ligger bakom och varför?

Varför är politikerna tysta om detta...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1317523

Jag tänker att det bara är ännu ett lager i den här bajstårtan som är skapad av väljare och politiker.
Det är nästintill olidligt att dela samhället med så otroligt många korkade människor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in