2024-12-22, 23:02
Medlem
Har under den senaste tiden titta på ganska många serier och filmer om ämnet UAP. Det känns emellanåt som det är samma människor som är med och uttalar sig och det är Gimbal och tic-tacvideorna som dominerar. Efter många timmars tittandet så fastnade jag för en sak som George Knapp sa i slutet av sin serie Investigation Alien och som nog får anses som lite kittlande.

Citera
2024-12-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmsvett
Har under den senaste tiden titta på ganska många serier och filmer om ämnet UAP. Det känns emellanåt som det är samma människor som är med och uttalar sig och det är Gimbal och tic-tacvideorna som dominerar. Efter många timmars tittandet så fastnade jag för en sak som George Knapp sa i slutet av sin serie Investigation Alien och som nog får anses som lite kittlande.

Kanske man vet ifrån ån högre håll vad och vilka som är det vi kallar för UAP’s, men sanningen om varför de är här är för hemsk?
Och vem är det då som tror sig bemyndigad att å hela världens befolknings vägnar avgöra vad som är "för hemsk"?
Citera
2024-12-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Och vem är det då som tror sig bemyndigad att å hela världens befolknings vägnar avgöra vad som är "för hemsk"?

Nej jag vet inte, men jag tänkte lite på det och det KAN ju vara så att det är så. Att sedan bedöma vem som ska bestämma detta är svårt. För mig som inte tror på Gud eller ett liv efter döden så kanske jag hade kunnat hantera det, men vem vet VAD som är sanningen? Finns det något som stödjer teorin? Personligen är jag intresserad av vad som finns i det som kommit ut som filmerna från amerikanska militären.
Citera
2024-12-24, 05:21
Medlem
Citat:

Det är en möjlighet. Vad man kan konstatera är att samtliga länder i världen, oavsett kultur eller religion, verkar ha kommit till samma slutsats: "Nej, det här måste vi hålla hemligt." Se bara på hur Biden regeringen beter sig just nu med de mest desperata, uppenbara lögner. Trots mängder av intrång på känsliga områden, och flygplatser som måste stängas pga "drönare" så förnekar man att det det ens finns några okända drönare eller sker några intrång. Man ljuger inte ens på ett sätt som människor kan tro på, man ljuger utan hänsyn till om någon endaste människa är dum nog att tro på ens totala förnekelse. Varför gör man så?

Det finns dock ett alternativ till att sanningen är så hemsk: Dessa NHI är direkt eller indirekt involverade i denna cover-up i varje enskilt land. Kanske via mänskliga representanter, kanske genom någon form av mind-manipulation - som kanske väcker en extrem skräck hos offren vid blotta tanken på disclosure. Detta är vad jag tror har skett.
Citera
2024-12-24, 05:35
Medlem
Mullrets avatar
Skulle det finnas intelligent liv i vår närhet så skulle världsordningen haverera.

Nya gudar skulle kunna trolla fram bot mot cancer, krig och elände. Vem skulle tro på islam, kristendom eller hindi efter det?

Människans tankekraft skulle helt enkelt försvinna och vi blir lydiga redskap för dessa aliens.

Troligtvis blir vi satta i arbete att skörda mat, metaller eller annat som aliens behöver. Som en bieffekt kommer mänskligheten dessutom få i uppgift att återställa miljön i världen, rensa världshaven på plaster och skräp.

I stället för NWO blir det UNO, universum new order. Frid kommer råda, inget fattade hur det gick till.
Citera
2024-12-24, 07:44
Som ovan påpekar är auktoritet viktigt för människor. Om man vill erkänna eller inte så spelar det en roll i det undermedvetna. Om USA sitter på hemligheter angående UAP:s är allt dom bryr sig om att bemästra teknologin innan dom säger något. Det enda hemska för dom är annars att USA inte längre blir ”Big daddy”, när det finns annat liv som är överlägset.

Sen rent praktiskt kan det medföra problem. En liten skit grej som covid fick många människor helt ur balans. Tänk då vad denna hemlighet ev skulle göra med fiskmåsar i befolkningen. Skulle kunna skapa mycket oreda och kaos i samhället.
Senast redigerad av PumpDump2 2024-12-24 kl. 07:49.
Citera
2024-12-24, 11:49
Medlem
Citat:

George knapp har ju grävt ner sig djupt i det här med ''cattle mutilation'' och abduction, se bara den senaste netflix dokumentären.

Det kan hända att personer som han är ett instrument för att sprida det narrativ som storebror vill ska spridas och vill ska påverka folks undermedvetna inför annat liv i universum. Kanske finns en halvsanning där när det gäller den ''mörka sidan'' av ufologin, fast tänk bara på hur många Kristna det finns i USA som omgående skulle köpa iden om att utomjordingar är demonerna från deras texter. Även människor som skulle konvertera till någon religion/blint lyda myndigheter om det bara existerar ett tillräckligt starkt incitament, ett yttre hot.

Att kontrollera människor är så mycket lättare om de känner sig hotade inför någonting, hela Covid pandemin kanske skall ses som ett globalt experiment på människans psykologi och motstånd inför påtryckningar, tänk hur många som vaccinerade sig utan att ifrågasätta om det är något de verkligen behövde eller inte, de som inte gjorde det blev omedelbart ett hot mot systemet.
Senast redigerad av Omnik 2024-12-24 kl. 12:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in