Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-01-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Cólon Descéndens är den delen av Grovtarmen som befinner sig före Cólons Sigmoidéum-slynga och,
Sigmoidéum-slyngan befinner sig mellan Cólon Descéndens och Cólon Réktum.

När Faeces uppehåller sig inom Sigmoidéum-slyngan
före det, att den Gastro-koliska reflexen sätts igång, leder till smal Faeces.

Faeces, vilken har flyttats från Sigmoidéum-slyngan och
till den Rektála tarmkanalen och sålunda sedan därefter har formats av Réktum, leder till grov Faeces.

Ditt problem beror högst troligen på att trycket är för lågt
i den Distála Cólon Descéndens-delen vilket leder till att Faeces oftast ligger kvar inom Sigmoidéum-slyngan tills den Gastro-koliska reflexen startar upp efter ett födointag och därefter driver fram den lagrade Faeces mot Cólon Réktum med hjälp av så kallade tryckvågor.

Extra tillägg ... Konsumtion av för mycket föda under dagen och kvällen leder till att matspjälknings-systemet blir överbelastat vilket också kan leda till smal Faeces.

Beträffande kurer av Antibiotika, så är det mycket vanligt att Cólons bakterieflora påverkas negativt och, att ett därefter återställande av Cólons bakteriella samhälle, kan kräva en mycket lång tid.

Individer som efter ett toalettbesök upplever att Grovtarmen inte känns fullständigt tömd beror oftast på att Faeces-rester har blivit kvarliggande inom Sigmoidéum-slyngan vilket i sin tur beror på en dysfunktion hos den Distála Cólon Descéndens-delen.

Ju grövre Faces en individ har, desto mer tillfredsställande arbete har utförts av Grovtarmen vilket i sin tur leder till en individs välmående, däremot sagt, ju smalare Faeces en individ har, desto mer krampaktigt har Grovtarmens arbete varit och, vilket leder till ett sämre mående.

Mängden av Khýmus inom Cólon är helt avgörande för en tillfredsställande stimulering av Cólons Mucosála Parietáles vilket betyder, att den mängden av grötaktigt innehåll som kommit in i Grovtarmen är avgörande för slemhinne-väggarnas stimulation vilket i sin tur också påverkar Cólon-musklerna.

Cólon eller Intéstinum Crássum är en knepig filur att förstå sig på, men, när Grovtarmen fungerar tillfredsställande så är hälsan på topp och individen får sålunda uppleva ett välmående, både kroppsligt och mentalt.

Hälsan och välmåendet styrs, till sin största del, av Intéstinum Crássum, ett mycket häpnadsväckande organ när man väl förstår hur detta organ fungerar.

Intéstinum Crássum är ett mycket känsligt organ som känner av mer, än vad en invid tror är möjligt.

Mvh/@JokerMannen

Oj tack för ditt utförliga svar, så jag ska helt lägga bort tanken att det skulle vara något farligt som orsakar mina smala korvar?

Det som är lite positivt är att jag gjort 3 st test för blod i avföringen och det var utan något påvisat blod.
Citera
2025-01-19, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Oj tack för ditt utförliga svar, så jag ska helt lägga bort tanken att det skulle vara något farligt som orsakar mina smala korvar?

Det som är lite positivt är att jag gjort 3 st test för blod i avföringen och det var utan något påvisat blod.

B-Faeces / Analyserar förekomst av mikroskopiskt
blod som tillblandats med Grovtarmens Khýmus-innehåll, det vill säga, blodförekomst i Faeces som inte är synligt
för blotta ögat.

Jag anser på det bestämdaste och utifrån vad du tidigare har framfört i ditt skrivna och postade inlägg, att du kan känna dig väldigt lugn och därtill icke oroad, för att du skulle besväras av något allvarligt problem som är kopplat till din Grovtarm.

Beträffande smal Faeces / Oftast brukar sådana problem rätta till sig med tidens gång då Grovtarmen kommer i bättre balans.

Då du icke tidigare haft förekomst av mikroskopiskt blod i din Faeces, så skall du känna dig alldeles extra lugn.

Vad jag vill att du förstår är följande sagt, att beträffande matspjälknings-systemets funktion och då, speciellt vad beträffar Grovtarmen, så är ingen dag den andra lik, allting beror på vilket humör Grovtarmen är på från den ena dagen till den andra dagen, det vill säga,

Grovtarmen är ett levande kropps-organ som känner av förändringar och sålunda därefter påverkas, antingen positivt eller, också negativt.

Det absolut bästa för en individs Grovtarm är lugn och ro, regelbundna födo-intag och med regeln _ att aldrig äta för mycket föda under dagen och kvällen och, inte för mycket kropps-träning.

Grovtarmen är en kraftig muskel som spänns vid till exempel, kropps-träning.

Det kan låta mycket egendomligt för gemene man i största utsträckning, att när man till exempel lyfter ett tungt föremål, så är Grovtarmens muskler inkopplade vilket betyder, att det är inte enbart bröst- och arm-muskler som användes vid kropps-träning utan även också Grovtarms-musklerna.

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2025-01-19 kl. 01:54.
Citera
2025-01-19, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
B-Faeces / Analyserar förekomst av mikroskopiskt
blod som tillblandats med Grovtarmens Khýmus-innehåll, det vill säga, blodförekomst i Faeces som inte är synligt
för blotta ögat.

Jag anser på det bestämdaste och utifrån vad du tidigare har framfört i ditt skrivna och postade inlägg, att du kan känna dig väldigt lugn och därtill icke oroad, för att du skulle besväras av något allvarligt problem som är kopplat till din Grovtarm.

Beträffande smal Faeces / Oftast brukar sådana problem rätta till sig med tidens gång då Grovtarmen kommer i bättre balans.

Då du icke tidigare haft förekomst av mikroskopiskt blod i din Faeces, så skall du känna dig alldeles extra lugn.

Vad jag vill att du förstår är följande sagt, att beträffande maspjälknings-systemets funktion och då, speciellt vad beträffar Grovtarmen, så är ingen dag den andra lik, allting beror på vilket humör Grovtarmen är på från den ena dagen till den andra dagen, det vill säga,

Grovtarmen är ett levande kropps-organ som känner av förändringar och sålunda därefter påverkas, antingen positivt eller, också negativt.

Det absolut bästa för en individs Grovtarm är lugn och ro, regelbundna födo-intag och med regeln _ att aldrig äta för mycket föda under dagen och kvällen och, inte för mycket kropps-träning.

Grovtarmen är en kraftig muskel som spänns vid till exempel, kropps-träning.

Det kan låta mycket egendomligt för gemene man i största utsträckning, att när man till exempel lyfter ett tungt föremål, så är Grovtarmens muskler inkopplade vilket betyder, att det är inte enbart bröst- och arm-muskler som användes vid kropps-träning utan även också Grovtarms-musklerna.

Mvh/@JokerMannen

Detta är ett extra tilläggande till mitt föregående skrivna och postade inlägg.

Jag har observerat många gånger i olika trådar som handlar om Medicin & Hälsa att folk talar skriftligt om
[ Matsmältningen ] när det till exempel handlar om Mag- och Tarm-problem.

Maten eller födan som vi dagligen konsumerar smälts inte inom kroppen, den spjälkas eller spaltas, detta äger dels rum med hjälp av kroppens Enzymátiska funktioner.

Beträffande problem med sin Grovtarm samt med varieranden av smal och grov Faeces.

Om en bilmotor får för mycket olja, så kommer den till sist, att sota igen, vilket betyder, att om en mänsklig kropp tillförs mer föda än vad kroppen klarar ut av att förbränna så sotar man till sist igen och det är just då, som Mag- och Tarm-problem ger sig till känna, detta i sin tur märks tydligt och klart på till exempel Faeces sammansättning och konsistens.

Mvh/@JokerMannen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in