2025-09-27, 09:41
Medlem
Problemet med Incels är att de har kanske enbart fokuserat på 10 poängare tjej.
Citera
2025-09-27, 10:40
Medlem
Incels skyller aktivt allt, av egna misslyckanden eller som du nu hävdar (vilket jag delvis kan hålla med om) samhällets dysfunktionalitet för många.... på kvinnor.

Deras rörelse driver dessutom terror kontra just kvinnor, dvs aktivt ägnar sig åt att hota, skrämma och döda kvinnor...
precis som om inte tillräckligt många kvinnor i världen aktivt dödas av just män, för att de är kvinnor.
Nä, det måste slaktas lite fler..

väldigt svårt se detta som nån form av ärlighet.

Hade incels varit just ärliga så hade de riktat sin kritik över sin situation på sådant som verkligen är grundproblemen.
Senast redigerad av Merapi 2025-09-27 kl. 10:44.
Citera
2025-09-27, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Nya tankar, vi är på det igen.

Vi älskar att hata incels – de är bittra, de är arga, de är misogyna. Jag köper det, helt. Men är det inte också sant att incels är en symptomatisk produkt av det samhälle vi har byggt? Och kan det vara så att deras brutalt råa ärlighet faktiskt säger något som resten av oss är för fega för att erkänna?

Vi lever i en jävligt sjuk tid där vi konstant snackar om "ytlighetens" effekter, men ändå låter vi oss styras av swipes på Tinder, Instagramfilter och konsumtion av skönhet och status. Incels sätter fingret på den fulaste sidan av det här systemet, helt enkelt män som känner sig hopplösa utanför en social hierarki de aldrig fick chansen att vara en del av.

Och ja, de uttrycker sig ofta på vedervärdiga sätt. Kvinnohat och offermentalitet är inget jag direkt vanligtvis hyllar. Men är det inte också modigt, på ett märkligt sätt, att vara så brutalt ärliga med sina misslyckanden och sina känslor av att vara "osäljbara" i en värld där vi andra bara fejkar det perfekta livet på sociala medier?

Innan ni bränner mig på bål som numera hör till vanligheterna, jag säger inte att incels är hjältar. Jag säger att deras uppgivenhet och deras brutala kritik av relationer, skönhetsideal och statusjakten kanske är en extrem version av något vi alla känner ibland, att det är ett sjukt spel vi spelar, och vi alla förlorar på det.

Är incels egentligen bara en varningssignal för hur dysfunktionella våra moderna ideal om relationer och framgång har blivit? Och är det deras råa ärlighet, hur illa uttryckt den än är, som gör oss så obekväma?

Är det dags att sluta demonisera och börja prata om det underliggande problemet?

Kanske incels ska leva lite mindre på nätet och lite mer bland vanligt folk? Långt ifrån alla accepterar "moderna ideal om relationer och framgång". Det går utmärkt att få ligga om du bara är någorlunda normal, respektfull, och inte lever ditt liv på internet eller tror att de liv som återges där är representativa för resten av befolkningen.
Citera
2025-09-28, 02:29
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Incels skyller aktivt allt, av egna misslyckanden eller som du nu hävdar (vilket jag delvis kan hålla med om) samhällets dysfunktionalitet för många.... på kvinnor.

Deras rörelse driver dessutom terror kontra just kvinnor, dvs aktivt ägnar sig åt att hota, skrämma och döda kvinnor...
precis som om inte tillräckligt många kvinnor i världen aktivt dödas av just män, för att de är kvinnor.
Nä, det måste slaktas lite fler..

väldigt svårt se detta som nån form av ärlighet.

Hade incels varit just ärliga så hade de riktat sin kritik över sin situation på sådant som verkligen är grundproblemen.
Äh, man har försökt rikta kritiken mot grundproblemet (judendom, kapitalism och liknande), men inte har det hjälpt något.

Nu ska jag istället fixa cash och softa cok hårt, hehe.

Men man får ha förståelse för mer extroverta, sådana som pangar och har sig. Kaboomare helt enkelt, typ så. Själv är jag rätt lugn av mig och gillar att supa och lyssna på musik liksom.

Bli en gå:are och gör en no-go-zon av saker och ting. Yeah. Så vi kör nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in