2024-12-21, 22:09
Medlem
Hej! Vill höra era åsikter kring allergier om ni själva UPPLEVT detta, jag har redan googlat massor och kollat upp tatueringsfärger och läst på massor. Det jag undrar är om någon som fått allergi mot en tatuering ÄNDÅ vågat göra en ny och hur gick det då isåfall?

Mvh och God jul
Citera
2024-12-21, 22:10
Medlem
morgonstjaernans avatar
Vad kan man få för allergisk reaktion? Död?
Citera
2024-12-21, 22:39
Medlem
Ja vem vet? Men vill gärna någon med erfarenhet svarar tack
Citera
2024-12-21, 23:46
Medlem
Tatueringar är inte bra för kroppen. Immunförsvaret ser det som främmande och arbetar ständigt genom resten av livet för att försöka få bort det där bläcket.

Du är dum som inte inser att din kropp inte vill ha gift liggandes under huden resten av livet. Skit i att göra en ny tatuering ser bara trash it ändå särskilt om du är kvinna
Citera
2024-12-22, 00:16
Medlem
Jag hör dig men smaken är olika och ja, sorgligt nog är de mycket gifter tyvärr
Citera
2024-12-22, 02:20
Medlem
prokaryotkungens avatar
Tatueringen, rätt gjort, kapslas in i ett stabilt hudlager och undantas av immunförsvaret. Nedbrytningen av färgerna över tid är som med alla andra färger i ditt hem, gardiner bleks också av solen.

Är du allergisk så kommer ditt immunförsvar hyperaktiveras och pigmenten kanske aldrig kapslas in ordentligt. Är det tidigt efter tatuering så kan du pröva med receptfri allergimedicin så -kan- eventuellt din kropp klara av det, men jag skulle inte sätta några större pengar på detta.

Har sett en som tatuerat sig trots att han reagerat på tatueringar tidigare och han har blåsor, öppna blödande sår och ibland varbildningar. Det även runtom tatueringarna. Detta har effektivt stoppat hans möjlighet att ha på sig ljusa kläder eftersom de ser ut som slakteriförkläden rätt så fort.

Tatueringar är alltid Okänd Faktor. De flesta klarar det, men många får fan stora problem. Det kan ta många år innan man märker att något inte fungerar med sin tatuering.

Så... Det är upp till var och en hur man gör här... Ingen kan säga hur det kommer gå.
Citera
2024-12-22, 02:20
Medlem
Att fråga "tatuera mig när jag är allergisk?" säger ju lite om IQn och samhällsklassen på de som tatuerar sig
Citera
2024-12-22, 08:33
Medlem
Behöver man fråga om man ska utsätta sig för något man är allergisk mot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in