Citat:
Ursprungligen postat av
Shoegaze92
Vad han nu än hade för sympatier så var det ett kulturellt sätt att hantera sina problem. Man känner sig förorättad på något sätt och mördar en massa oskyldiga som inte har ett skit med saken att göra. Man spränger en bomb i en tunnelbana, man utför en massaker på en konsert, man kör in i en folksamling. Liksom massakern, morden, kidnappningar och våldtäkterna på tusentals oskyldiga som utfördes av Hamas som startade konflikten i Israel.
Det är lätt att man frågar sig, varför ska allt skit som händer i Europa handla om Mellanöstern? Gängkriminalitet, annan grov brottslighet, hedersvåld, kulturellt och religiöst betingade upplopp, utnyttjandet av socialförsäkringssystemet som nu faller samman. Man är fan lite trött på det hela.
Ja ungefär sådär skulle jag också skriva det fast du hann före mig.
Men det är ändå förbannat konstigt att hela tiden så går det en månad eller någon vecka sen är det nästa terrorattentat nånstans och det kommer någon högt uppsatt politiker som fördömer dådet. Efter någon vecka eller månad igen är det dags för nästa terrordåd.
Men är det inte förbannat konstigt att först och främst tar vi hit dem till Europa och ge dem chansen och möjligheten att starta ett bra liv de får ofta jobb som de inte förtjänade av att få. De får bra med pengar de får hjälp till körkort och de får en jäkla massa som vanliga av Europas befolkning inte får.
Lik förbannat ska de sedan begå något terrorattentat på just vi som har varit hygglig att släppt in dem i Europa.
Jag slutar aldrig att förvånas över att det här pågår år efter år och hela tiden är det politiker som försvarar det här och låter folket komma hit och sen händer nästa terrorattentat i Frankrike eller Tyskland eller Belgien eller Sverige eller någon annanstans i Europa.
Hela tiden pratar bara politikerna om att man ska förlåta vi måste bli bättre på integration med mera istället för att se sanningen precis som den är.
Vi måste börja förstå att islam och araber och muslimer kommer aldrig att fungera i ett västerländskt land de är liksom alldeles för olika oss och de har helt andra värderingar och tankesätt.
Det kommer aldrig någonsin att fungera att göra en muslim till den from kristen och fredlig normal människa.
Men det här är tacken som man ser nu var det fem människor som Mister livet den här gången.
Och sedan har BBC redan gått ut och sagt att den här mannen hade sympati för muslimer och att Tyskland var för dåliga på att ta hand om immigranterna.
Det handlar inte alls om att han var anti islamistiskt utan han var väldigt islamistisk.
Han hade tydligen radikaliserats
Och undrar bara så många mer av dessa så kallat muslimer som har kommit hit till Europa och Sverige som säger sig vara förföljda men som ljuger om allting och istället har en dold agenda.
Men det skiter våra politiker i för de själva är väl skyddade.
Det är som vanligt den lilla vanliga normala människan som får sätta livet till för att politikerna tvunget ska blanda mångkultur.
Jag säger som jag har sagt i 30 år nu att man kan aldrig någonsin blanda kristna och muslimer faktor när man kan inte blanda muslimer med någonting alls för de är så fruktansvärt olika hos andra människor på jorden.
Källa: BBC ikväll