• 2
  • 3
2025-05-18, 20:43
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Hans mamma kanske? Angående virtuella maskiner så kan TS skapa sådana kostnadsfritt hos Microsoft, Amazon, samt Oracle.

Jag har inte jämfört samtliga, men det finns alternativ som är gratis i ett helt år. En del tjänster är till och med gratis för alltid.
Tänker att den gamla rubriken "Utgången rubrik: porrsurfa utan spärrar och att åka dit" var lite sus.

Vid kriminellt beteende - om man avser att inte åka dit - så är det högst olämpligt att använda Microsofts Azure till det ändamålet. Skulle säkerligen, utöver polisanmälan, rendera i betalningsskyldighet till Microsoft, antingen genom skadestånd eller vite. Har i och för sig inte läst användarvillkoren för Azure, så ta det med en nypa salt.

I övrigt så förstår jag inte varför man vill använda en virtuell maskin? Är ju precis som att man ställer en fysisk dator i en stuga uppe i kiruna och sedan ansluter till den via VPN (wire guard rekommenderas, config för split tunnel). Jag menar. Det krävs inte ens IT-forensik för att kunna avgöra ägarförhållandet under de omständigheterna, förutsatt att det finns bevismateral såsom loggar eller länkar/filmer/bilder sparade på hårddisken.
För såhär är det: En virtuell maskin kan enbart existera om det finns en fysisk maskin från första början. Och om den ägs av en själv eller någon man är närstående till så kan man styra vad som loggas. Om du inte äger den fysiska maskinen uppstår problem om total kontroll.
Sedan uppstår nästa problem: Sidan du ansluter till har ju också loggar. Dessa kan du inte styra över.

Det enda på riktigt säkra sättet att inte åka dit är tails eller qubes och en VPN-leverantör man kan lita på.

Men i mer uppriktig mening: Det enklaste sättet att inte åka dit är genom att inte konsumera illegal porr från första början.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in