2024-12-20, 03:48
Medlem
Har du narcissism?
Citera
2024-12-20, 04:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckliglycklig
Har du narcissism?
förmodligen det också
Citera
2024-12-20, 06:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Hur yttrar sig dina psykoser?
Finns det någon "röd tråd" i det du upplever under psykosen eller är det lite high chapparall med det hela?
Vilken/vilka antipsykotika står du på?

det finns normal tillstånd där jag lyckas vara normal så att säga, men för det mesta är det high chapparall, men som sagt, har bipolära depressioner, och gråtfärdighet, suicidala tankar, när jag är som mest deprimerad.

Sen har jag maniska faser som just nu. jag befinner mig i en manisk fas nu, även trots jag tagit neuroleptika.. sen kommer den schizofrena sidan in i bilden att jag tror på grejer som inte finns, jag tror folk kan läsa mina tankar, jag tror folk förföljer mig, osv osv. och så tror jag mycket på det paranormala, och får hallucinationer ibland. samt visioner.

Om man träffar mig på stan kan jag vara jätteglad och skratta och skämta så jag får dig och skratta enormt, folk älskar min humor ibland (om dom lyckas förstå den), för ibland säger jag så knasiga grejer att jag kan få folk och skratta så att dom håller på att skita ner sig. det har hänt flera gånger när jag är manisk att jag får folk att skratta skit mycket
Citera
2024-12-20, 09:07
Medlem
Har du gjort hjärnröntgen? Visar den någon avvikelse? Är den normal? Visar dina blodprover på något avvikande värde?

Vid vilken ålder började det? Är det från födseln?
Citera
2024-12-20, 09:18
Medlem
jag tror folk kan läsa mina tankar, jag tror folk förföljer mig, osv osv. och så tror jag mycket på det paranormala, och får hallucinationer ibland. samt visioner.

Jag kan inte läsa din tankar. När jag var på ett hotell i New York upplevde jag att en person förföljde mig. Det var i en skyskrapa med långa korridorer. Det var en branddörr. Dvs en hel del paranoida saker är inte så konstigt. Det finns många som tror på konstiga saker, tex min fru. Hallucinationer vet jag inte vad det är? Men när man stänger ögonen ibland så kan man se bilder. Det är känt från när man är ung och har festat. Då ser man efteråt många ansikten i sin syn när man har festat riktigt ordentligt i några dagar. Visioner vet jag inte men man drömmer ibland ganska så realistiskt. Om man har sömnstörningar så naturligtvis kan man tänka att drömmen blir störd och man kanske drömmer när man är vaken? Det är min tanke. Mina drömmar kan vara ganska konstiga tex drömde jag att en gorilla bet en tjej i fingret. En hel del kanske beror på sömnstörningar? Det är sannolikt.
Citera
2024-12-20, 09:53
Medlem
Muppetys avatar
Jag hade diagnosen schizoaffektivt syndrom, men den har dragits tillbaka. Men jag medicinerar fortfarande, bl.a mot paranoia. Paranoia är förvisso en sorts vanföreställning, men jag har inte varit psykotisk på många år nu.

Är också en form av sökare, försöker finna svar på allt i bl.a. kvantfysiken och astrofysiken, som är mina intressen, men p.g.a. diverse psykiska åkommor blev det aldrig några högre studier.

Har också använt droger, nästan alla sorter, men har slutat med det nu, förutom vissa mediciner.
Citera
2024-12-20, 10:12
Avslutad
Citat:
Har du gjort hjärnröntgen? Visar den någon avvikelse? Är den normal? Visar dina blodprover på något avvikande värde?

började när jag var 18 år och gick på gymnasiet, jag hade planen att jag skulle plugga på chalmers universitet men så gick jag in i min egen bubbla och drack mycket alkohol efter att jag var kär i en tjej det inte gick så bra med, alla händelserna som skedde just då det var stressigt i skolan, allt som hände på en gång då katalyserade min schizofreni/schizoaffektiv....Jag var en helt normal snubbe men så blev det så här.
Citera
2024-12-20, 10:17
Avslutad
Citat:

behövs inte göra röntgen, jag vet att min hjärna fungerar annorlunda. Men hade varit intressant att göra röntgen
Citera
2024-12-20, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbelly44
började när jag var 18 år och gick på gymnasiet, jag hade planen att jag skulle plugga på chalmers universitet men så gick jag in i min egen bubbla och drack mycket alkohol efter att jag var kär i en tjej det inte gick så bra med, alla händelserna som skedde just då det var stressigt i skolan, allt som hände på en gång då katalyserade min schizofreni/schizoaffektiv....Jag var en helt normal snubbe men så blev det så här.

Fast helt omöjligt att veta vad som är sjukdom och inte om du super och tar droger - då blir man ju knäpp och hallucinerar! Och att ta droger eller dricka samtidigt som du medicinerar är fullständigt galet, så det hoppas jag att du inte gör! Låt bli allt sånt under lång tid, först då kan du veta vem du är.
Citera
2024-12-20, 11:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Fast helt omöjligt att veta vad som är sjukdom och inte om du super och tar droger - då blir man ju knäpp och hallucinerar! Och att ta droger eller dricka samtidigt som du medicinerar är fullständigt galet, så det hoppas jag att du inte gör! Låt bli allt sånt under lång tid, först då kan du veta vem du är.
tar inte droger längre det var för några år sedan jag gjorde det
helt drog fri men ändå psykotisk och manisk
flummig som fa-an ingen förstår mig, det började i gymnasiet då jag fick psykos och skrek på mina klasskamrater att dom planerade att håna mig eller något sånt. att de snacka skit bakom ryggen på mig vilket de troligtvis inte gjorde, de var fullt upptagna med sina egna liv och ambitioner. Sedan trodde jag folk kunde läsa mina tankar, osv. paranoid schizophrenia. sen har jag gjort meditations övningar för att öppna mitt tredje öga som producerar DMT så allting känns fortfarande som en dröm (eller mardröm beroende på vad jag går igenom). jag såg en vision av jesus kristus han finns och han älskar oss alla

vad vill jag säga, jo jag är hundra procent säker att psykosen jag hade i gymnasiet var ett symptom av min schizofreni som låg och bubblade under en viss tid, sista året på gymnasiet
Citera
2024-12-20, 11:35
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Och här går man och jämrar sig ibland för att man är depressiv..
Kämpa på, gott folk
Citera
2024-12-20, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbelly44
psychonaut kingen
kan man liskom inte få nya tankar med hjälp av droger allt att man tänker utanför den inlärda boxen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in