2025-05-16, 17:13
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Zarrelito ovan hävdade bestämt att det var en svenne gripen.

Trams, kan vara vilken nationalitet som helst på de häktade. Kanske Zarrelito har källor i tingsrätten eller bland plitar på häktet, anser det som högst osannolikt dock.
Citera
2025-05-16, 18:21
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Zarrelito ovan hävdade bestämt att det var en svenne gripen.

Vafan snackar du om? Jag har aldrig hävdat att det är en svenne.
Jag har sagt att det är en ortenpojk, mitt inlägg var riktat mot hans eviga tjat i tråden om att det är en torped från balkan som föytt landet.
Citera
2025-05-17, 13:52
Medlem
Eviga tjat?
Har bara berättat att så är fallet?!

Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
Vafan snackar du om? Jag har aldrig hävdat att det är en svenne.
Jag har sagt att det är en ortenpojk, mitt inlägg var riktat mot hans eviga tjat i tråden om att det är en torped från balkan som föytt landet.
Citera
2025-05-17, 17:29
Medlem
Sneeviltrons avatar
https://www.nt.se/nyheter/norrkoping...aboro/re74qozj Åklagaren tror att de har hittat personen som har mördat Gaboro. (Alltså den som har hållit i mordvapnet)
Citera
2025-05-17, 19:35
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Eviga tjat?
Har bara berättat att så är fallet?!

Nej du har skrivit det flertalet ggr. Och du hade fel.
Citera
2025-05-17, 21:40
Medlem
Hur hade jag fel?
Den som nu sitter häktad greps i utlandet kan jag upplysa dig om!

Och är dessutom en utländsk medborgare!

Citat:
Nej du har skrivit det flertalet ggr. Och du hade fel.
Citera
2025-05-17, 21:50
Medlem
Citat:
Hur hade jag fel?

Vad är det för tjomme då?
Citera
2025-05-17, 21:53
Medlem
Vet ej namn eller nationalitet, hörde bara att det var en icke svensk medborgare som greps i Serbien.
Kan ha fel men väldigt trovärdig källa är allt jag kan säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Vad är det för tjomme då?
Citera
2025-05-17, 22:04
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Hur hade jag fel?

Nej och åter nej, men du kommer tro det är en hitman från balkan vad som än kommer fram..

För det första:
För att en arresteringsorder ska kunna utfärdas måste det först finnas ett häktningsbeslut från en domstol. Åklagaren måste därför först begära personen häktad i sin utevaro genom en*häktningsframställan*till tingsrätten. Tingsrätten håller därefter förhandling och beslutar om personen ska häktas. Den eftersökta personen måste vara på*sannolika skäl*misstänkt för brottet, vilket är den högre misstankegraden.
(Vilket ej hänt i detta ärende)

Vill du läsa mer om arresteringsorder och hur en utlämning, vilka regler och lagar som gäller så finns google för dig.

Så sluta ljug, du har fel och jag förstår att det kan vara svårt att acceptera att din "källa" trollar dig.
Senast redigerad av zarrelito 2025-05-17 kl. 22:06.
Citera
2025-05-17, 22:06
Medlem
Nej, det du beskriver är om den eventuella gärningsmannen är svensk medborgare, då stämmer allt du skriver, MEN detta gäller inte när gärningsmannen är en utländsk medborgare! Så ta och läs på om det du själv!

Citat:
Nej och åter nej, men du kommer tro det är en hitman från balkan vad som än kommer fram..

För det första:
För att en arresteringsorder ska kunna utfärdas måste det först finnas ett häktningsbeslut från en domstol. Åklagaren måste därför först begära personen häktad i sin utevaro genom en*häktningsframställan*till tingsrätten. Tingsrätten håller därefter förhandling och beslutar om personen ska häktas. Den eftersökta personen måste vara på*sannolika skäl*misstänkt för brottet, vilket är den högre misstankegraden.
(Vilket ej hänt i detta ärende)

Vill du läsa mer om arresteringsorder och hur en utlämning, vilka regler och lagar som gäller så finns google för dig.

Så sluta ljug, du har fel och jag förstår att zet kan vara svårt att acceptera.
Citera
2025-05-17, 22:36
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Nej, det du beskriver är om den eventuella gärningsmannen är svensk medborgare, då stämmer allt du skriver, MEN detta gäller inte när gärningsmannen är en utländsk medborgare! Så ta och läs på om det du själv!

Serbien utlämnar ej serbiska medborgare... eller ens medborgare från tredje land om det ej finns häktning. Så sluta trolla nu.
Citera
2025-05-17, 23:28
Medlem
Sneeviltrons avatar
Citat:
Vet ej namn eller nationalitet, hörde bara att det var en icke svensk medborgare som greps i Serbien.
Kan ha fel men väldigt trovärdig källa är allt jag kan säga.

Vart och hur hörde du det? Fram med källan då, om du har den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in