2024-12-21, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb165
Fick höra att han tydligen velat lämna kriminaliteten och satsa mer på musik, då det bara gått positivt för honom inom rappen. Därmed skulle han möta en vän i parkeringshuset, varav "vännen" valt att skjuta honom vid mötet. Enligt mina källor så skrek han "bror jag ber dig" till skytten, då han själv visste att skytten var hans vän och inte förstod varför han blir skjuten. Som sagt han säger "jag ber dig för min mammas skull" och inte "mammaknullare".

Citat:
Ursprungligen postat av Knachi
Varför kallar du honom troll? Det kan ju ha varit så det gick till, är dock skeptisk.

Kan vara så att detta stämmer men det på slutet fick mig att tvivla

"Enligt mina källor så skrek han "bror jag ber dig" till skytten, då han själv visste att skytten var hans vän och inte förstod varför han blir skjuten. Som sagt han säger "jag ber dig för min mammas skull" och inte "mammaknullare"."

Så då menas det att han blev ihjälskjuten för att han ville lämna sin ev. gatuförsäljning?
Citera
2024-12-21, 20:06
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Här
https://easyupload.io/hwclmr

Ladda folk ner filer bara sådär?

Någon som vet hur många mord av denna sort som blivit filmade?
Citera
2024-12-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av partikk
Kan vara så att detta stämmer men det på slutet fick mig att tvivla

"Enligt mina källor så skrek han "bror jag ber dig" till skytten, då han själv visste att skytten var hans vän och inte förstod varför han blir skjuten. Som sagt han säger "jag ber dig för min mammas skull" och inte "mammaknullare"."

Så då menas det att han blev ihjälskjuten för att han ville lämna sin ev. gatuförsäljning?
Ja det tvivlar jag också på, man blir inte mördad för det.

Jag får intrycket att det är väldigt personligt för GM. Att springa fram mot någon som ber för sitt liv och ändå trycka av 5 skott gör man inte bara sådär.
Senast redigerad av Knachi 2024-12-21 kl. 20:21.
Citera
2024-12-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Ladda folk ner filer bara sådär?

Någon som vet hur många mord av denna sort som blivit filmade?
Nyfikenheten tog över så jag såg videon när den tråden var aktiv och hade kvar den.

Vad jag känner till så är det just dom här två som har blivit filmade.
Citera
2024-12-21, 20:25
Medlem
Citat:
Nyfikenheten tog över så jag såg videon när den tråden var aktiv och hade kvar den.

Vad jag känner till så är det just dom här två som har blivit filmade.

Någon nämnde att mordet på Einar också finns på film.
Citera
2024-12-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb165
Fick höra att han tydligen velat lämna kriminaliteten och satsa mer på musik, då det bara gått positivt för honom inom rappen. Därmed skulle han möta en vän i parkeringshuset, varav "vännen" valt att skjuta honom vid mötet. Enligt mina källor så skrek han "bror jag ber dig" till skytten, då han själv visste att skytten var hans vän och inte förstod varför han blir skjuten. Som sagt han säger "jag ber dig för min mammas skull" och inte "mammaknullare".
Fel. Det är SÅ tydligt att han säger "Fucking mammaknullare".
Citera
2024-12-21, 20:39
Medlem
Cracker.s avatar
"Bror... min bror... jag ber dig min... jag ber dig min... din fuck... din mammas skull."

Så tolkar jag det i varje fall.
Citera
2024-12-21, 20:45
Medlem
Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker.
"Bror... min bror... jag ber dig min... jag ber dig min... din fuck... din mammas skull."

Så tolkar jag det i varje fall.
Håller med, jag hör också det du precis skrev när jag tittar på filmen.
Citera
2024-12-21, 20:47
Medlem
Vet inte vad ni lyssnar på, men pröva att använda bra och eller dyra hörlurar. Det är så tydligt att ordet "fucking" är vad han säger.

Kan absolut förstå att det går att misstolka om man bara lyssnar rakt ur en mobils högtalare tex.
Med bra hörlurar.. Uppenbart.
Senast redigerad av Mergimsuger 2024-12-21 kl. 20:51.
Citera
2024-12-21, 20:53
Medlem
K.Blomkvists avatar
Norrköping samlade bilder från video

https://imgur.com/a/norrk-ping-samla...-video-OTONRIt
Citera
2024-12-21, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Fel. Det är SÅ tydligt att han säger "Fucking mammaknullare".
aaa han 100% säher din fuckins mammaknullare mot slutet
Citera
2024-12-21, 21:03
Medlem
Får rysningar i kroppen av videon. En avrättning som filmas som ett FPS-spel (first-person shooter) och brottsoffer röst som har dödsångest. Han visste garanterat att det var över när han föll ner på marken samtidigt som gärningsmannen går mot honom. Dessa skjutningar och gängkrig med så unga offer och förövare måste ta slut. Sjukt tragiskt att se.

Vad tror ni chansen är att polisen klarar upp detta mord? Brottsoffer har ju garanterat blivit ditlurad/goad av någon han känner och antagligen litade på. Jag tycker dessutom man hör "bror, bror" i videon innan han säger något i stil med "din mammaknullare" som blev hans sista ord. Polisen är nog väldigt intresserade över brottsoffrets sms och samtal den dagen - och troligtvis så kommer det peka mot gärningsmannen alt. personen som goade, så jag tror vi kommer se någon som blir inhämtad/häktad kommande dagar. Problemet är sedan att polisen måste kunna binda gärningsmannen till platsen och skjutningen - och det är inte det lättaste.

Med tanke på att mordet/avrättningen filmades och lades upp på internet så finns det antagligen en liten chans att gärningsmannen eller någon i hans närhet som lade upp filmen har gjort misstag och inte varit 100% anonym när han la upp den offentligt.

Oavsett vad brottsoffer har gjort och inte gjort så är det fan tragiskt när så unga människor mördas. Det måste ta ett slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in