Citat:
Ja jag förstår också att det är så det ser ut på pappret men Sverige lämnar ut kurder till Turkiet nu, då är det givetvis läge och kräva att Turkiet lämnar ut kurdiska räven, jag visste inte han var i Iran, jag trodde det var jordgubben som köpt Iran.
Varför ska Erdogan ha punggrepp på hela EU, är det flyjtingkranen han hotar med eller?
Så det är alltså ok att tro att kurdiska räven köper turkiet och iran men sverige nej nej, hemska tanke!
Varför ska Erdogan ha punggrepp på hela EU, är det flyjtingkranen han hotar med eller?
Så det är alltså ok att tro att kurdiska räven köper turkiet och iran men sverige nej nej, hemska tanke!
Ja det stämmer, och jag håller med om att regeringen kunde legat på hårdare. Men såvitt jag vet är det försent och att Räven befinner sig i Iran eller närliggande annat land. Håller med om att Erdogan verkar ha någon hållpunkt på EU och precis som du föreslår misstänker jag att det är flyktingkranen som han kan stänga av och på. I Turkiet så är det liksom officiellt okej att köpa medborgarskap, det är inga större problem. I Iran lär det vara tvärtom. Pengar har Räven säkert betalat för att få stanna men gissningsvis har Iran krävt att de får använda foxtrot får de dåd vi har sett emot bl.a israeliska ambassader och företag. Räven ses säkert som en tillgång i Iran men han lär inte ha särskilt mycket makt i det landet. Och nej, jag är tämligen säker på att svenska politiker inte är "köpta" av kriminella. Det finns inga indikationer på det. Tvärtom så drar Tidöpartierna åt snaran mer och mer med nya effektiva övervaknings- och lagförslag.