Citat:
Ursprungligen postat av
Pat001
Du inser väl att en betydlig majoritet av det du köper i svenska butiker, både fysisk och online, består av kina-tillverkade produkter i liknande förhållanden, från "kommunist kina"? Clas ohlson, fyndiq, HM, Lindex etc. Ministern pratar om farliga ämnen, jo visst, men hur noga arbetar så kallade "trovärdiga" svenska multinationella företag med kontroll av farliga kemikalier i deras utlandsfabriker? HM är inte direkt kända för deras arbetsförhållanden utomlands. Inte ens tillverkningen från Northvolt i SVERIGE är säker för hälsan. Jag är så himla trött på svenskar som klagar på Temu och Shein, men samtidigt köper produkter från Amazon och Fyndiq. (säger inte att du själv gör det, men många gör det) Varför ska jag betala mellanhanden/grossisten 400 % mellanvärde när exakt samma produkt kostar 1/4 av priset på Temu. Detta är inget annat än undangömd lobbying från Fyndiq, de vill inte förlora sina konsumenter, säger säg självt.
Kan hålla med dig. Massor av kinaprodukter finns i stort sett alla prylbutiker med ett fett påslag.
Jag trodde också Liberaler var mot förbud generellt och kanske speciellt vid handel.
Men idag är politiken inverterad:
Centern är för innerstadsborna. Moderaterna för den som är löntagare, Socialdemokraterna för den som inte arbetar osv…
De har totalt glömt deras huvudgrupp!