• 1
  • 2
2025-02-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Inskränkta rättigheter och intrång i den personliga integriteten har inget med vänster eller höger att göra. Det är fascistoida tendenser som ska stävjas i sin linda. Det kräver dock att medborgarna har integritet och stake att slå tillbaka mot förtryck.

Men låt mig gissa, du har väl själv inget att dölja så då är det helt okej att låta någon annan dominera och bestämma över dig. Antar du inte skulle ha något problem med nedan förfarande heller?

https://www.svd.se/a/cb4edd9a-c08e-3...satt-med-tvang

Så länge det inte drabbar dig då så att säga, men du har ju ingenting att dölja heller.

Den lagliga Cannabisen som thca och cbd som säljs isverige visar ju spår av thc då den innehåller upp 0.3% tch. Bara visa kvittot på det lagliga rökat så kan dom inte bevisa motsatsen. Finns massa exempel 2024 där folk blivit friade i rätten även om dom vart positiva på thc.
Sen så kanske företagen inte bryr sig om cannabis rökande arbetare på fritiden, då det finns betydligt farligare substanser att inneha.
Alkohol och piller samt kokain är ju direkt samhällsfarliga ich ger otroliga skador.
Citera
2025-02-22, 09:15
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papajoe
Den lagliga Cannabisen som thca...

All cannabis är THCA, plus att alla prekurser till THC är för nuvarande olagligt, så den ända skillnaden är att man har betalat moms.

Har du några exempel på när folk blivit friade?
Jag tänkte skriva lite av en debattartikel och skicka till en politiker, så detta hade varit intressant.
Citera
2025-03-12, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
All cannabis är THCA, plus att alla prekurser till THC är för nuvarande olagligt, så den ända skillnaden är att man har betalat moms.

Jag tänkte skriva lite av en debattartikel och skicka till en politiker, så detta hade varit intressant.
Thca är lagligt.
Citera
2025-03-12, 12:07
Medlem
Citat:
Thca är lagligt.

Det är nör dubhettar upp den som den blir olagligt. Precis som hemgjort vin. Hettar du upp det och destilerar så är det hembränning.
Citera
2025-03-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC

Ja visst här har du https://youtu.be/6aeypslo36s?feature=shared
Citera
2025-03-13, 10:44
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ja visst här har du https://youtu.be/6aeypslo36s?feature=shared

Tack!

Inväntar nu kopia från Tingsrätten.
Citera
  • 1