2024-12-19, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Nu har jag köpt skidor tack vare denna satsning i tv. Kommer bli kul

Kul! 😊 👍

Jag skulle vilja skaffa ett lasergevär eller laserpistol så att man kan vara med på skyttet från soffan. Har dock inte hittat något dry firesystem som är billigt.
Citera
2024-12-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
En reflektion som ingen på SVT gjorde så länge jag tittade. Elefanten i rummet som ingen får prata om, tydligen - att det alltid gäller att hitta en balans mellan fart i spåret och precision på vallen. Brorsson dristade sig till att säga att det "såg ut som om han hade hög puls" när Ponsiluoma sköt sina fyra bom, men varför pulsen var så hög förblev ett mysterium i SVT-studion.

Bränholm har kommenterat skidskytte i rätt många år nu men ändå inte fattat själva essensen av sporten. Blir lyrisk över snabba åktider och tröttnar aldrig på att med ett menande tonfall dra listan över dem med de snabbaste åktiderna i mål. Hur många bom det blir, tja, det verkar inte vara lika viktigt. Han ser åtminstone inga samband, trots att namnet på sporten borde ge en viss vägledning.

Bränholmsk standardkommentar, efter varje tävling: "Hade inte X bommat ett/två/åtta skott i dag hade X vunnit."

Mona Brorsson sade ” Martin hade kunnat vara på pallen” efter att ha kommenterat hans åkning.. efter att han är fältets sämste skytt. Helt otroligt!😊

Håller med dig om Brännholm och hans kommenterande.
Senast redigerad av TenBagger69 2024-12-19 kl. 21:24.
Citera
2024-12-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Såg precis en repris då jag jobbat på dagens tävling. Herregud Bomsiloumas skytte...
Vad är det jag ser....

Han är väl troligen helt ur balans. Men det visar hur svår sporten är. Att en liten fuckup i skallen räcker för att han ska bomma mer än träffa. Det konstiga är att det alla gånger utom en är samlade serier till höger. Så han kan ju skjuta då han levererade samlade serier men det är en högerställning på serien.

Hade ju varit en annan sak om skotten satt lite här och var.
Citera
2024-12-19, 21:31
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
En reflektion som ingen på SVT gjorde så länge jag tittade. Elefanten i rummet som ingen får prata om, tydligen - att det alltid gäller att hitta en balans mellan fart i spåret och precision på vallen. Brorsson dristade sig till att säga att det "såg ut som om han hade hög puls" när Ponsiluoma sköt sina fyra bom, men varför pulsen var så hög förblev ett mysterium i SVT-studion.

Bränholm har kommenterat skidskytte i rätt många år nu men ändå inte fattat själva essensen av sporten. Blir lyrisk över snabba åktider och tröttnar aldrig på att med ett menande tonfall dra listan över dem med de snabbaste åktiderna i mål. Hur många bom det blir, tja, det verkar inte vara lika viktigt. Han ser åtminstone inga samband, trots att namnet på sporten borde ge en viss vägledning.

Bränholmsk standardkommentar, efter varje tävling: "Hade inte X bommat ett/två/åtta skott i dag hade X vunnit."

Ja men precis! Det är ju den där LILLA detaljen att kunna skjuta med hög belastning som spökar...
Citera
2024-12-19, 21:33
Medlem
Angående kommenteringen:
Jag tycker Mona på ett sätt skötte det bra, tycker hon på något sätt är behaglig att lyssna på.
DOCK. Alldeles för partisk.
--
Jag står fast vid att bara köra Ferry som Skiddskytte kommentator, skulle inte ha några problem med att ha fina Mona i expertsoffan i vinterstudion
--
Riktigt kul för den nye normannen ändå!
Han verkar en intressant individ den där Uldal snubben. Ska bli spännande att se honom skjuta stå serier framöver.
--

Vad tror ni om Bomsilouma skulle köra för Finland istället?
Hade ju varit kul om dom hade en hyffsad skidskytt (när han träffar på vallen vilket han sällan tyvärr gör)
Citera
2024-12-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Han är väl troligen helt ur balans. Men det visar hur svår sporten är. Att en liten fuckup i skallen räcker för att han ska bomma mer än träffa. Det konstiga är att det alla gånger utom en är samlade serier till höger. Så han kan ju skjuta då han levererade samlade serier men det är en högerställning på serien.

Hade ju varit en annan sak om skotten satt lite här och var.

Ponsilouma har 9 nollserier av 183 lopp i OS, VM och VC

Det var 54 lopp sedan Ponsi sköt en nollserie. ( senast mars 2023)

Ponsi har aldrig varit en riktigt bra skytt. Nu är det värre än någonsin. När han har sina positiva dagar kan han vara däruppe och tampas men i snitt skjuter Ponsilouma en nollserie 1 av 20 lopp.
Citera
2024-12-19, 21:35
Medlem
Roberys avatar
Jag älskar verkligen att beskåda Skidskytte men det är så fruktansvärt att behöva lyssna på Ola (bögen?) Brännholm. Upprepar samma 'skvaller' om åkarnas privatliv i tid och minut. Hans röst är och verbala förmåga är att jämföra med ett barn.

Minns inte namnet på vederbörande som kommenterade i Idre men även om han är medelmåttig är han fortfarande 100 gånger mer professionell och besitter en röst man inte får ångest av.
Senast redigerad av Robery 2024-12-19 kl. 21:39.
Citera
2024-12-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69

Ponsi har aldrig varit en riktigt bra skytt. Nu är det värre än någonsin. När han har sina positiva dagar kan han vara däruppe och tampas men i snitt skjuter Ponsilouma en nollserie 1 av 20 lopp.

Jag tror statistiken handlar om att han inte är så intresserad av skytte. Han erkände ju att han slarvat med torrträningen innan de började med gemensam träning.

Men kollar man hans träffbild på liggskyttet från idag så samlar han skotten väldigt bra. Det gör inte någon som inte kan skjuta. Dock är hela serien högerställd.

Det skulle kunna vara att han exempelvis lutar geväret något vid ansträngning men inte vid inskjutning. Eller att han ligger på ett annat sätt etc.
Citera
2024-12-19, 21:54
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Var inte Tarjei Bö med idag?
Citera
2024-12-19, 21:58
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Var inte Tarjei Bö med idag?

Vraket
Citera
2024-12-19, 21:59
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robery
Jag älskar verkligen att beskåda Skidskytte men det är så fruktansvärt att behöva lyssna på Ola (bögen?) Brännholm. Upprepar samma 'skvaller' om åkarnas privatliv i tid och minut. Hans röst är och verbala förmåga är att jämföra med ett barn.

Minns inte namnet på vederbörande som kommenterade i Idre men även om han är medelmåttig är han fortfarande 100 gånger mer professionell och besitter en röst man inte får ångest av.

Ja det ska vara äldre gubbar och tanter som kommenterar, med myndiga röster, knepig kuriosa samt med vett nog när de ska vara tysta och bara låta allt ske.
Citera
2024-12-19, 22:31
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69

Har du länk till statistiken? Förödande siffror för Ponsiluoma, men det verkar svårt att förbättra skyttet.
Tvärtom är det som du säger denna säsong antagligen värre än någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in