2024-12-17, 15:32
Medlem
P jobbet kan det ju vara s att man vill rita nnting som passar till en artikel (tnk typ en hllare som exakt passar en artikel), och jag har tillgng till CAD-modellerna att titta p i Creo View. Men om jag vill rita nnting runt detta, s skulle jag behva ha ut modellen i .STL eller liknande.

Jag ritar inte i CAD p jobbet normalt, drfr har jag inte behovet av Creo Parametric, och drmed inte programmet. S jag behver allts ha ut modellen till ett program dr jag KAN rita nnting.

Lilla frgan r d om det finns nt stt att konvertera .OL-filerna till .STL?
Eller r det helt enkelt enklare om nn med Parametric exporterar t mig?
Citera
2025-01-16, 18:59
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
P jobbet kan det ju vara s att man vill rita nnting som passar till en artikel (tnk typ en hllare som exakt passar en artikel), och jag har tillgng till CAD-modellerna att titta p i Creo View. Men om jag vill rita nnting runt detta, s skulle jag behva ha ut modellen i .STL eller liknande.

Jag ritar inte i CAD p jobbet normalt, drfr har jag inte behovet av Creo Parametric, och drmed inte programmet. S jag behver allts ha ut modellen till ett program dr jag KAN rita nnting.

Lilla frgan r d om det finns nt stt att konvertera .OL-filerna till .STL?
Eller r det helt enkelt enklare om nn med Parametric exporterar t mig?

Enklast att ngon med parametric exporterar i det format du vill ha.
F program som lser ol-filer och dom som gr det r obskyra program som kostar pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in