• 2
  • 3
2024-12-23, 21:31
Medlem
Amazon-mannens avatar
Ännu ett bevis på att Sverige sakta men målmedvetet jobbar sig ner mot Utvecklingland-status...
Citera
2025-01-05, 11:05
Moderator
rotadents avatar
IKEA har ju kört det där länge nu, åtminstone femton år. Dessutom tycker jag att IKEAs påslakan är för små, täcket blir för kort när det ligger i ett IKEA-påslakan. Jag tror som flera sagt att det är en anpassning till någon form av underlägsen utländsk standard eftersom bäddset jag köpt på Amazon åt dottern (med populära figurer som barn gillar) har haft samma defekt. Däremot har de haft dragkedjan i botten vilket väl inte är så dumt. Jag köper överlag inte bäddset på IKEA på grund av de här bristerna. Köper på andra ställen där påslakanet är stort nog och har hålen som gör att det går på sekunder att bädda.
Citera
2025-01-20, 19:02
Medlem
När man har duntäcke är det bäst med den gamla norska lösningen. Ett stort hål på ena sidan. Så när dunen kasat net lite mot fotändan så vänder man helt enkelt på täcket. Klart!

Tyvärr har de slutat med det. Däremot så kör Høie med två standarder numera, 200 eller 220 cm längd. När jag var barn tror jag att vi hade 180 eller 190 och det var djävligt kort på vintern. Nu håller jag på att uppgradera till 220. Lite bängligare att bädda men hur skönt som helst.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in