• 4
  • 5
2025-06-01, 00:10
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Ser du på filmer med 144p??? Måste ju vara extremt suddigt!
Nej... det är ju som radio. Dokumentärer spelar ju massa skit och scenarios hela tiden så bilden är ju inte det primära utan själva monologen.

Ja, jag överdriver lite men vad jag menar är att 20GB tyvärr inte räcker per månad. Sedan skulle jag önska en lägre månadskostnad på sisådär 40-70kr men... tyvärr. Kanske skulle kunna gå att surfa som jag gör med ljudböcker men att surfa på extrapriser för internet blir lite för många bollar i luften samtidigt för mig just nu.

Jag kanske prövar i framtiden.

Simkortet dimper ner i veckan som kommer så då blir det att surfa loss och tänja på gränserna och hoppas de håller!
Citera
2025-06-01, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Nej... det är ju som radio. Dokumentärer spelar ju massa skit och scenarios hela tiden så bilden är ju inte det primära utan själva monologen.

Ja, jag överdriver lite men vad jag menar är att 20GB tyvärr inte räcker per månad. Sedan skulle jag önska en lägre månadskostnad på sisådär 40-70kr men... tyvärr. Kanske skulle kunna gå att surfa som jag gör med ljudböcker men att surfa på extrapriser för internet blir lite för många bollar i luften samtidigt för mig just nu.

Jag kanske prövar i framtiden.

Simkortet dimper ner i veckan som kommer så då blir det att surfa loss och tänja på gränserna och hoppas de håller!
Lyssnar du på radio på YT?
Citera
2025-06-05, 23:45
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Lyssnar du på radio på YT?
Nej.

Hursomhelst test på bredbandet nu med det nya är helt galet!

15 ner och 10 upp.

Så det blev ju bra. Jag som trodde det skulle bli segare.

Jag känner av en viss begränsning i respons då webbsidor laddar långsammare än tidigare.

Tummen upp. Jag kan bara rekommendera!
Citera
2025-06-06, 00:11
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Jag hade skitit i fibern. Om 15-20 år kommer fast uppkoppling vara lika dött som fast telefoni är idag. Bodde utomlands under större delen av 2024 och köpte då ett lokalt abonnemang som jag använde som bredband med en 5G-router, det fungerade klockrent. Fick 1300 Mbps i nedladdningshastighet, så 5G-linan slog min fasta fiber i Sverige i hastighet.
Intressant jag sa detta till folk för 10 år sedan, att fiber kommer att försvinna och det skulle vara bortkastade pengar att installera.. Och jag är rätt säker på att jag hade rätt
Citera
2025-06-06, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Nej.

Hursomhelst test på bredbandet nu med det nya är helt galet!

15 ner och 10 upp.

Så det blev ju bra. Jag som trodde det skulle bli segare.

Jag känner av en viss begränsning i respons då webbsidor laddar långsammare än tidigare.

Tummen upp. Jag kan bara rekommendera!
15 ner och 10 upp.? Låter ju som halva gamla telefonlinan.... Vad är det för uppkoppling?
Citera
2025-06-06, 00:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Intressant jag sa detta till folk för 10 år sedan, att fiber kommer att försvinna och det skulle vara bortkastade pengar att installera.. Och jag är rätt säker på att jag hade rätt

Hur fick han 1300 mbit via 5G? Under vilka förhållanden?

Vad är maxhastigheten via fiber?
Citera
2025-06-06, 00:52
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Hur fick han 1300 mbit via 5G? Under vilka förhållanden?

Vad är maxhastigheten via fiber?
Nu tror jag du citerat fel person?
Citera
2025-06-06, 01:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Nu tror jag du citerat fel person?

Nej jag citerade dig. Du hyllar en persons påståenden då kan jag väl lika gärna fråga dig som repeterar denna smörja?!

1: 1300 mbit idag via 5G, jag repeterar: Under vilka förutsättningar?

2: Vad är gränsen för fiber? Vad vet du vad framtiden för med sig?
Senast redigerad av Trumputin 2025-06-06 kl. 01:30.
Citera
2025-07-09, 16:21
Medlem
OceanDeeps avatar
Fungerar men lite väl segt om man kör två apparater samtidigt som tar lite bandbredd. En video som går samtidigt kan få den att hacka upp sig att ladda när man har ett samtal eller annat som drar internet.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in