• 7
  • 8
2024-12-29, 00:21
Medlem
zombie-nations avatar
Människor köper enzymer de tror de behöver, men när korna ska få det blir det veklagan. Vad är problemet? Det gör att kons mage fungerar bättre. Det hamnar inte i mjölken men äter man kilovis kvarg så finns det andra problem, t ex att man är galen. Dessa proteinätare verkar inte bry sig vad man matar kyckling med.
Citera
2024-12-29, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Människor köper enzymer de tror de behöver, men när korna ska få det blir det veklagan. Vad är problemet? Det gör att kons mage fungerar bättre. Det hamnar inte i mjölken men äter man kilovis kvarg så finns det andra problem, t ex att man är galen. Dessa proteinätare verkar inte bry sig vad man matar kyckling med.

Problemet är väl att man tvingar friska korna att äta medicin som påverkar deras kroppar. Helt sjukt typ och ett wake upp call för att människan är dum i huvudet.
Citera
2025-03-13, 10:03
Medlem
Grovyles avatar
Jag har senaste tiden plötsligt fått lite problem med kistan..
Äter mkt smör, grädde, mjölk, kött, ägg, och ska ta bort smör grädde, ost, å se om man blir bättre.
Plötsligt senaste tiden så har skiten buktat ut på nåt sätt, inte problem med att det läcker.. men väldigt skumt..
Bovaer bieffekt?
Citera
2025-03-14, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovyle
Jag har senaste tiden plötsligt fått lite problem med kistan..
Äter mkt smör, grädde, mjölk, kött, ägg, och ska ta bort smör grädde, ost, å se om man blir bättre.
Plötsligt senaste tiden så har skiten buktat ut på nåt sätt, inte problem med att det läcker.. men väldigt skumt..
Bovaer bieffekt?
Nej snarare allt grädde och smör. Varför äter du mycket av det? Näringsvärdet är uselt sett till alla kalorier man får i sig.
Citera
2025-03-14, 09:30
Medlem
Idioter.

Kossorna pruttar är bra för miljön så länge de är ute i det fria och betar.
De som står instängda dygnet runt, nej det är inte lika bra.
Citera
2025-03-15, 12:42
Medlem
Grovyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Nej snarare allt grädde och smör. Varför äter du mycket av det? Näringsvärdet är uselt sett till alla kalorier man får i sig.
Jag väger 70 kg på mina 185 cm. Försöker att gå upp i vikt oxå
fett är det viktigaste att få i sig efter kött, salt enligt mig.
Aja, man får i sig lite a vitamin iaf.
Citera
2025-03-15, 13:02
Medlem
Citat:
Kolhydrater är den absolut effektivaste energikällan om du håller på med anaerob träning som vid styrketräning. Om målet är att gå upp i vikt så kör det som är enkelt att få i sig.
Citera
2025-03-15, 13:21
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotsbud
Det är mer komplex korruption än så, värre än Northvolt och EON-affären

Gården får CO2-krediter tilldelat av någon EU eller FN myndighet enligt Paris-avtalet. CO2-krediter tilldelas enligt storleken på utsläppen de minskar sina utsläpp med i CO2-ekvivalenter.
Dessa CO2 krediter kan säljas på en global marknad, dvs vem som helst kan köpa. De som förorenar mycket men kan inte minska sina utsläpp, som tex olje-industrin, köper då CO2-krediterna från bonden. På så sätt blir olje-industrin klimat-neutral, och kan få skatte-lättnader, investeringar och lån enligt EGS. De slipper även betala skatt eftersom köp av CO2-krediter är en avdragsgill kostnad, som sänker deras vinst.

Grattis, Paris-avtalet som skulle rädda miljön med CO2-kredit marknad har lett till att Tyska kol-kraftverk kan bli klimat-neutrala när dessa använder skatte-pengar för att få våra bönder att förgifta sina kossor och gårdar med medlet. Och visst är det ju en minskning av CO2-ekvivalenter som har uppnåtts.

Det är ren ondska.
Citera
2025-03-15, 20:26
Medlem
Grovyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Kolhydrater är den absolut effektivaste energikällan om du håller på med anaerob träning som vid styrketräning. Om målet är att gå upp i vikt så kör det som är enkelt att få i sig.
Jag kör kolhydrater också, men i mindre mängd då jag tror att protein, fett är viktigast.
Citera
2025-03-15, 20:27
Medlem
Grovyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Problemet är väl att man tvingar friska korna att äta medicin som påverkar deras kroppar. Helt sjukt typ och ett wake upp call för att människan är dum i huvudet.

Håller med, och allt kommer förr eller senare med en baksida..
Citera
2025-03-17, 08:04
Medlem
Citat:

Är väl en utmärkt vikt för din längd. Låter mer som mindervärdekomplex.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in