• 1
  • 2
2024-12-13, 12:34
Avstängd
CalzoneItalias avatar
På SVT jobbar det ju bara bögar och skit så man är inte förvånad.

Vad hände med dom kristna värderingarna?
2024-12-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
https://www.ica.se/recept/vegansk-ju...elleri-721241/

Haha, tack.

Jag åt vegansk ost en gång, det var superäckligt.
2024-12-13, 12:35
Moderator
Briasccas avatar
Förstås är ouppfostrat och framförallt självupptaget narcissistiskt att gå omkring och göra saker och ting för att andra ska se upp till en. Att kalla sig själv för föredöme eller förbild kan nog bara en svensk göra, alla människor från andra kulturer hade skämts ögonen ur sig av sådan uppblåsthet.

Man ska göra saker som är viktigt för en själv utan förväntan om att bli uppskattad, utan att vara ögontjänare för att andra ska se hur bra man är.

Jag arbetar på ett universitet som har sådan här vegoprofil på allt sitt ätande på konferenser och nu senast julbord i veckan som gick. Avdelningen gick till ett vegoställe med vegojulbord. Självklart gick jag inte med.

Ideologiska måltider har alltid stått lågt i kurs för mig. Till luncherna på konferenser har jag med mig matlåda och är vi på restaurang brukar jag beställa en egen rätt för egna pengar, så att man inte behöver applådera det ideologiska mötet för de politiskt rättrogna.
2024-12-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
På SVT jobbar det ju bara bögar och skit så man är inte förvånad.

Vad hände med dom kristna värderingarna?

Ja, det är ju det som är så trist. De slänger ut jultraditionerna och påstår att det är av miljöskäl. SVT islamiseras som allt annat.

Fast ok, de är ju miljöaktivister också!
2024-12-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Förstås är ouppfostrat och framförallt självupptaget narcissistiskt att gå omkring och göra saker och ting för att andra ska se upp till en. Att kalla sig själv för föredöme eller förbild kan nog bara en svensk göra, alla människor från andra kulturer hade skämts ögonen ur sig av sådan uppblåsthet.

Man ska göra saker som är viktigt för en själv utan förväntan om att bli uppskattad, utan att vara ögontjänare för att andra ska se hur bra man är.

Jag arbetar på ett universitet som har sådan här vegoprofil på allt sitt ätande på konferenser och nu senast julbord i veckan som gick. Avdelningen gick till ett vegoställe med vegojulbord. Självklart gick jag inte med.

Ideologiska måltider har alltid stått lågt i kurs för mig. Till luncherna på konferenser har jag med mig matlåda och är vi på restaurang brukar jag beställa en egen rätt för egna pengar, så att man inte behöver applådera det ideologiska mötet för de politiskt rättrogna.

Jo, ska det ätas julbord så är det ju just ett klassiskt julbord man vill ha!
2024-12-13, 12:46
Medlem
Obegripligt (rent sakligt, inte politiskt) varför vegetarianer/veganer ska appropriera alla kötträtter kulturellt*.

Det finns goda grejer som är det från början, och alltid har varit det. Svarta oliver. Inlagd gurka. Äpplen.

Men, det blir väl vegetarisk eller vegansk JULSKINKA för SVT nästa år. Eller helgskinka, kanske...

*Det dummaste jag har sett är väl köttfri köttfärspaj. Om man tillämpar logik kan man lika gärna skriva färspaj.

https://www.dabas.com/productsheet/07310960042112
2024-12-13, 12:49
Medlem
RostigHinks avatar
Inte ett perfekt ämne för detta delforum. Vidare diskussion kan tas i (FB) SVT skärper klimatarbetet: Bara vegetarisk lunch

/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in