2024-12-17, 14:56
Medlem
Nottelitens avatar
Från Dagbladet :
Etter jentas død er siktelsen mot faren endret til drap på både kona og datteren.

- Politiets etterforskning er godt i gang, og vi vil fortsette med våre undersøkelser og vitneavhør for å belyse hendelsen siktelsen gjelder. Etterforskningen søker også å klarlegge bakgrunnen for drapene, skriver Øst politidistrikt i en oppdatering.
länk till artikeln :
https://www.dagbladet.no/nyheter/tre...adene/82403055
Citera
2024-12-17, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Från Dagbladet :
Etter jentas død er siktelsen mot faren endret til drap på både kona og datteren.

- Politiets etterforskning er godt i gang, og vi vil fortsette med våre undersøkelser og vitneavhør for å belyse hendelsen siktelsen gjelder. Etterforskningen søker også å klarlegge bakgrunnen for drapene, skriver Øst politidistrikt i en oppdatering.
länk till artikeln :
https://www.dagbladet.no/nyheter/tre...adene/82403055

Det var faren som selv varslet nødetatene, og han fikk beskjed av disse pr. telefon om å starte livreddende tiltak på datteren frem til ambulansen ankom. Lurer på om han gjorde som de ba han om? Hvor sjukt er ikke det..😪
Citera
2024-12-17, 16:13
Medlem
GMs døtre fra tidligere ekteskap har skrevet minneord på offerets Facebook. De var åpenbart veldig nære. Må være helt grusomt og uforståelig å oppleve dette.
Citera
2024-12-17, 20:49
Medlem
Datteren på 3 år ble kvelt også.
Sitat VG: «– Etterforskningen skadene og behandlingen tyder på at jenta også er utsatt for kvelning. Livet hennes sto ikke til å redde, skriver politiet»
Link til artikkel i VG: https://www.vg.no/nyheter/i/LMepQV/t...ede-av-skadene
Sjuke jævel!!!
Citera
2024-12-17, 21:02
Medlem
Fra BO Instagram:

Ser ut til at BO er veldig klar til å gå videre uten ektemannen.
Her er det bl.a video snutt fra leiligheten i Gjerdrum
og bilder fra hennes tur til Mallorca med ei venninne.

5 sept skriver hun til video og bilder av den vesle datteren:
Å følge i dine fotspor.
Se verden gjennom dine øyne.
Det gir meg ro og glede, hver minste lille edderkopp.
Endene som tigger etter mat.
Gleden din over at vi så fem voffa gå tur og en voffa som sprang.
Ta ett pust om gangen, ett sekund om gangen.
Bare nyte.
Bare være oss ♥️

28 nov skriver hun:
Da runder vi snart av november og går inn i den fineste måneden i året 😍

Lite visste hun da at det var bare få uker igjen av livet hennes og datterens.....

Her er hennes Instagram profil
det ser ut til å være ei god jente med ei nydelig lita datter.
https://www.instagram.com/anettebp/
Citera
2024-12-17, 21:58
Citat:
Ursprungligen postat av Tujahekk1
Datteren på 3 år ble kvelt også.
Sitat VG: «– Etterforskningen skadene og behandlingen tyder på at jenta også er utsatt for kvelning. Livet hennes sto ikke til å redde, skriver politiet»
Link til artikkel i VG: https://www.vg.no/nyheter/i/LMepQV/t...ede-av-skadene
Sjuke jævel!!!
De siste ord er spot on.
Jeg tenker på de pårørende, og det legehold og sykepleier-team som har stått på dag og natt. Dette må også ha gått meget dybt inn på disse team.
Citera
2024-12-19, 10:40
Medlem
Ser at rb.no skriver om at en venninne av BO skulle ha vært i huset på overnatting det aktuelle drapsdøgnet. Det virker som en sak der venninnen uttaler seg om situasjonen i forkant av drapene. Alt er bak betalingsmur. Er det noen som har tilgang, og som kan si noe om innholdet?
Citera
2024-12-19, 11:06
Medlem
Fra rb.no:

– Hun var en helt fantastisk mamma og hadde et så fint samspill med datteren sin. Datteren var livet hennes. Den lille jenta har vært utrolig heldig med en så fin og tilstedeværende mamma.

Slik omtaler en nær venninne forholdet mellom ofrene i Gjerdrum.

Det var torsdag i forrige uke at en kvinne i 30-årene ble funnet drept, og en tre år gammel jente ble funnet kritisk skadd i sin bolig.

Datteren har siden ligget på sykehus, men tirsdag denne uken kom nyheten om at treåringen også døde etter å ha vært innlagt med kritiske skader.

Ektemannen og faren er nå siktet for dobbeltdrap.

Venninnen beskriver det hele som uvirkelig, og forteller at hun skulle overnatte hos familien natt til torsdag.

– Men fordi hun hadde veldig vondt i hodet, ble vi enige om å forskyve overnattingen. Jeg har i etterkant tenkt mye på det og slitt med tanken på at jeg egentlig skulle sove hos dem den natta, og om det var noe jeg kunne gjort for å forhindre det som skjedde.

Venninnen beskriver småbarnsmoren som en omsorgsfull person.

– Det tok ikke lang tid før jeg skjønte at hun var en god person. Hun tok seg tid til deg, og man fikk aldri et nei hvis man trengte å snakke. Hun tok seg alltid tid ved første mulighet, dersom hun var litt opptatt når man først ringte. Jeg føler ikke at vi bare var gode venner, hun var en av mine nærmeste.

Videre forteller hun at venninnen hadde et stort hjerte for de rundt seg.

– Hun hadde mye omsorg og brydde seg om alle. Hun var alltid glad, og det smittet over på de rundt henne. Uansett hvor hun gikk, smilte hun. Hun sa aldri noe vondt om noen. Jeg har aldri sett eller hørt henne sint, forteller hun.

Venninnen forteller at de ga hverandre tips og råd i ulike settinger.

– Døtrene våre er jevnaldrende, og det gjorde at vi snakket mye om mammarollen og hvordan barna var i de ulike stadiene av oppveksten. Jentene våre var veldig gode venninner. De trivdes i hverandres selskap, og man så at de hadde et tett bånd.

Datteren beskriver hun som en nysgjerrig og fin treåring.

– Hun var en flott jente. Veldig nysgjerrig og litt forsiktig. Hun var flink til å dele og når hun først ble kjent med deg, hadde hun tillit til deg.

Hun har også to eldre sønner som likte å leke med jentene når de var samlet.

– Datteren hennes pleide å sitte på ryggen til han ene mens han trente og tok armhevinger. Han andre pleide å leke gjemsel med jentene.

Venninnen forteller at de har tilbrakt mye tid sammen med hverandres familier i løpet av årene.

– Datteren hennes elsket å være ute, og vi har derfor vært mye ute på tur sammen. Vi har hatt mange fine stunder, og det har vært mye latter fra turer om vinteren, da pleide barna å ake og hoppe av i fart og trille rundt.

– Ønsker ro

Gjerdrum-ordfører Karl Arne Johannessen, opplyser til RB at familien ønsker ro i saken.

– Vi respekter familiens ønsker om ro i saken. Ansatte og barnehagemiljøet ønsker også ro i saken, og det må vi bidra til. Så må vi ta ting etter hvert som det kommer. Tirsdag hadde vi åpen kirke, og det tror jeg var godt for de som var der. Vi lytter dersom det er andre måter vi kan bistå på for de som trenger det.
Citera
2024-12-19, 14:34
Medlem
Takk for innlegget. Trist at venninnen føler hun kunne avverget drapet dersom hun ikke hadde blitt syk og meldt forfall til overnattingen. Hvem kunne forutse noe så sjukt?❤️
Citera
2024-12-20, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flummigheter
Norges sak är vår.

Ett flertal konstiga familjehändelser nu på senaste. Har det hänt något speciellt, eller bara random?
Det senaste dryga året har det ju varit flera fall där en familjemedlem mördat flera i familjen. En son som mördat sin mamma och styvpappa, en pappa som mördat sin fru, son och dotter, en pappa som mördat sina två döttrar och sitt lilla barnbarn, en dotter som mördat sin mamma och sin bror…Alla dessa fall är i helt ”vanliga” norska familjer, men verkar bero på psykisk sjukdom. Märkligt i alla fall, känns inte alls lika vanligt i Sverige. ”Norska tillstånd”, mera psykiska problem efter korona-instängningarna? Var ju mycket mera rigida i Norge.
Citera
2024-12-20, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beiarn
Det senaste dryga året har det ju varit flera fall där en familjemedlem mördat flera i familjen. En son som mördat sin mamma och styvpappa, en pappa som mördat sin fru, son och dotter, en pappa som mördat sina två döttrar och sitt lilla barnbarn, en dotter som mördat sin mamma och sin bror…Alla dessa fall är i helt ”vanliga” norska familjer, men verkar bero på psykisk sjukdom. Märkligt i alla fall, känns inte alls lika vanligt i Sverige. ”Norska tillstånd”, mera psykiska problem efter korona-instängningarna? Var ju mycket mera rigida i Norge.

Du har nok rett i at alle tilfellene skyldes en form for psykisk uhelse, men om korona-nedstengingen er hovedårsak er jeg ikke helt sikker på. Mange av de hadde jo slitt i veldig mange år!
Hvis nedstengingen har en betydning, så tror jeg det handler mer om gjenåpningen. Etter en langvarig felles nasjonal skjebne med hjemmesitting og null kontakt, gikk de friske og velfungerende tilbake til sine gode liv (som om ingen ting hadde hendt) mens de psykisk syke ble overlatt til mer ensomhet og mørke problemstillinger. Det kan virke som de psykisk syke ble glemt av et slitent norsk helsevesen. Flere av de vi omtaler som GM, var i tillegg veldig private om sine lidelser. Jeg tror hovedansvaret ligger på mangelfull beredskap etter gjenåpningen.
Citera
2024-12-20, 15:49
Medlem
Nottelitens avatar
Från Vg :
Ektemannen har erkjent straffskyld for drapene på Anette Prydz Sjursen (34) og deres tre år gamle datter, May Elin Prydz Sjursen som skjedde i Gjerdrum på Romerike torsdag i forrige uke.

Politiet gikk ut med navnene deres fredag, og de pårørende er kjent med det.
länk till artikeln :
https://www.vg.no/nyheter/i/KMlOeG/a...ept-i-gjerdrum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in