2024-12-11, 11:37
Medlem
Tja, har gymmat ett par månader på senaste. Äter och sover bra men mitt problem är att det alltid känns som att jag är på väg att bli förkyld. Jag vet att man inte ska träna om man har ont i halsen eller så men jag vet inte när förkylningen ska börja på riktigt. Är lite snuvig och täpp i näsan ibland, vissa dagar har jag hosta och får ibland lite ont i halsen på morgon och kvällar. Men blir aldrig ”riktigt” förkyld eller sjuk så att jag måste stanna hemma och vila. Är ändå nog pigg att gymma och brukar må bra efteråt. Min sambo var sjuk för någon vecka sen men jag slapp bli smittad. Nu är hon sjuk igen och jag har fått samma symptom som tidigare nämnts, är täpp i näsan och har lite ont i halsen på morgon och kvällar. Ska jag strunta i gymmet eller ska jag köra på tills jag faktiskt känner mig dålig på riktigt?
Citera
2024-12-11, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jodu1111
Tja, har gymmat ett par månader på senaste. Äter och sover bra men mitt problem är att det alltid känns som att jag är på väg att bli förkyld. Jag vet att man inte ska träna om man har ont i halsen eller så men jag vet inte när förkylningen ska börja på riktigt. Är lite snuvig och täpp i näsan ibland, vissa dagar har jag hosta och får ibland lite ont i halsen på morgon och kvällar. Men blir aldrig ”riktigt” förkyld eller sjuk så att jag måste stanna hemma och vila. Är ändå nog pigg att gymma och brukar må bra efteråt. Min sambo var sjuk för någon vecka sen men jag slapp bli smittad. Nu är hon sjuk igen och jag har fått samma symptom som tidigare nämnts, är täpp i näsan och har lite ont i halsen på morgon och kvällar. Ska jag strunta i gymmet eller ska jag köra på tills jag faktiskt känner mig dålig på riktigt?

Om du har en infektion i kroppen så strunta i gymmet. Din kropp kommer prioritera att bli frisk och inte dina gains.
Citera
2024-12-11, 11:54
Medlem
Har du normal vilopuls och ingen feber? Bara symptom i övre luftvägarna ( inte hosta, slem osv) så kan du gymma på. Du måste ju inte köra dödsintervaller eller träna distans i zon 3-4, men lyft skrot är lugnt.
Citera
2024-12-11, 12:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jodu1111

Är svårt att säga. Men träna på om du mår lika bra / det känns likadant i kroppen - under och efter träningen.
Citera
2024-12-11, 14:01
Medlem
FitGirlies avatar
Har du inte feber eller riktigt ont i halsen är det bara köra på. Förut satt att du orkar då.
Citera
2024-12-11, 15:46
Medlem
Jag brukar köra på som vanligt om man inte har feber
Lyssna på kroppen och anpassa passet efter din kropps status
Citera
2024-12-11, 17:54
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det är bara att köra på. Om du håller på att bli sjuk på riktigt så kommer du att märka att nått är fel direkt du börjar lyfta tungt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in