Citat:
Ursprungligen postat av
El0l
När jag ser dom svarta leksakerna.
Vad var grejen med censuren egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Det är fult och rasistiskt att gestalta svarta.
Det är inte mer
fult eller
rasistiskt att gestalta negroida leksaker i kultur än vad det är att benämna en neger med den korrekta termen
neger eller använda blackface-målning för att se ut som en neger om man nu vill efterlikna en lågIQ-varelse i något slags maskeradsammanhang, dvs inte alls, men dom globaliststyrda Mockingbird-medierna har sedan 50år tillbaka en enda huvudsaklig uppgift, att få människor att tvivla på sunt förnuft, logik och egen analysförmåga, tills dom slutar tänka och bara accepterar dom påståenden som matas ut för stunden, som i romanen
1984 med
2+2=5. Säger
makten att det är på ett visst sätt, så är det så, du ska inte ifrågasätta.
I ett västerländskt samhälle där fåren inte hjärntvättas till att känna djup skuld över lågIQ-rasernas naturliga misslyckanden i MENA-regionen skulle det blir svårt för att dom vattenvisande gässen i toppen att via genomkorrupta politiker förstöra Europa med hjälp av import av empatibefriade trojanska hästar på bekostnad av 133ggr så många andra som inte får hjälp i sina hemländer.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterForsman
Kul! Finns det fler oklippta hela filmer från Kalles jul på YT? Fotograf Kalle och jobbiga fågeln? Piff o puff? Vore nice att sätta i hop en playlist på YT till julafton.
Som jag nämnde i Julfilms-tråden(där jag tipsat om mycket annat bra utöver Disney's exploatering), det går att ladda ner och spela upp grejerna i egen ordning och i fullängd,
Kalles Anka's Julafton Extended Edition som jag kallade det när jag körde det för några år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
pumahunter
Ja nu var det två jular sen, men jag satte väl ihop en spellista eller om jag la filerna i samma mapp så dom spelades upp en efter en. Minns inte exakt nu, nerladdat var det väl, en del finns ju på Disney+ också, om jag kanske såg några där, eller om det var förra julen.
Däremot hittade jag spellistan uppskriven i ett dokument nu, och normalt sett så brukar jag lägga vikt vid tittordningen på filmer, så den okronologiska ordningen borde återspegla något, möjligtvis i vilken ordning inslagen kom i Kalles Julafton?
Citat:
Santa's workshop/I jultomtens verkstad (1932) 7min
Clown of the jungle/Kalle Anka i djungeln (1947) 6min
Cinderella/Askungen (1950) 74min
Mickey's trailer/Musse Pigg på camping (1938) 7min
Lady and the tramp/Lady och Lufsen (1955) 76min
The jungle book/Djungelboken (1967) 78min
Snow white/Snövit och de sju dvärgarna (1937) 87min
Ferdinand the bull/Tjuren Ferdinand (1938) 8min
Robin Hood (1973) 83min
Plutos Christmas tree/Plutos julgran (1952) 7min
Toy Tinkers (1949) 7min
The Art of Skiing (1941) 8min
Donald's Snow Fight (1942) 7min
The Small One (1978) 26min
Dom tre första kortfilmerna och möjligtvis någon av dom senare finns ju nuförtiden bara i censurerade versioner, så man får leta lite för att hitta originalen.
Dom fyra sista är väl dom som inte längre sänds i SVT utan har bytts ut skattefinansierad baklänges-betald reklam på 10min för Disney's senaste Woke-haveri till hjärntvätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dornier
Iallafall Kalle Anka i djungeln och Musse Piggs husvagns-semester finns i sin helhet på YT.
Men jag vete fasen om de är så roliga egentligen, en massa tecknade figurer som bara håller på och bråkar.
Men det är kul med den morgontrötte Kalle i husvagnen. Sen är det väl inget bråk i husvagns-filmen, men hela husvagnen blir ju kvaddad på slutet. Är det humor?
Utöver tack för att du bildar fåren med ocensurerat originalmaterial i TS, det slog mig nu, är inte Kalle Anka's julafton det enda som sänds på svensk TV med lektorsdubbning, vilket det väl är i några av inslagen? Har inte sett svenska varianten på flera år nu pga censuren, så minns inte riktigt, har kört engelska originalen dom senaste jularna.