Citat:
Ursprungligen postat av
El0l
Nr jag ser dom svarta leksakerna.
Vad var grejen med censuren egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Det r fult och rasistiskt att gestalta svarta.
Det r inte mer
fult eller
rasistiskt att gestalta negroida leksaker i kultur n vad det r att benmna en neger med den korrekta termen
neger eller anvnda blackface-mlning fr att se ut som en neger om man nu vill efterlikna en lgIQ-varelse i ngot slags maskeradsammanhang, dvs inte alls, men dom globaliststyrda Mockingbird-medierna har sedan 50r tillbaka en enda huvudsaklig uppgift, att f mnniskor att tvivla p sunt frnuft, logik och egen analysfrmga, tills dom slutar tnka och bara accepterar dom pstenden som matas ut fr stunden, som i romanen
1984 med
2+2=5. Sger
makten att det r p ett visst stt, s r det s, du ska inte ifrgastta.
I ett vsterlndskt samhlle dr fren inte hjrntvttas till att knna djup skuld ver lgIQ-rasernas naturliga misslyckanden i MENA-regionen skulle det blir svrt fr att dom vattenvisande gssen i toppen att via genomkorrupta politiker frstra Europa med hjlp av import av empatibefriade trojanska hstar p bekostnad av 133ggr s mnga andra som inte fr hjlp i sina hemlnder.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterForsman
Kul! Finns det fler oklippta hela filmer frn Kalles jul p YT? Fotograf Kalle och jobbiga fgeln? Piff o puff? Vore nice att stta i hop en playlist p YT till julafton.
Som jag nmnde i Julfilms-trden(dr jag tipsat om mycket annat bra utver Disney's exploatering), det gr att ladda ner och spela upp grejerna i egen ordning och i fullngd,
Kalles Anka's Julafton Extended Edition som jag kallade det nr jag krde det fr ngra r sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
pumahunter
Ja nu var det tv jular sen, men jag satte vl ihop en spellista eller om jag la filerna i samma mapp s dom spelades upp en efter en. Minns inte exakt nu, nerladdat var det vl, en del finns ju p Disney+ ocks, om jag kanske sg ngra dr, eller om det var frra julen.
Dremot hittade jag spellistan uppskriven i ett dokument nu, och normalt sett s brukar jag lgga vikt vid tittordningen p filmer, s den okronologiska ordningen borde terspegla ngot, mjligtvis i vilken ordning inslagen kom i Kalles Julafton?
Citat:
Santa's workshop/I jultomtens verkstad (1932) 7min
Clown of the jungle/Kalle Anka i djungeln (1947) 6min
Cinderella/Askungen (1950) 74min
Mickey's trailer/Musse Pigg p camping (1938) 7min
Lady and the tramp/Lady och Lufsen (1955) 76min
The jungle book/Djungelboken (1967) 78min
Snow white/Snvit och de sju dvrgarna (1937) 87min
Ferdinand the bull/Tjuren Ferdinand (1938) 8min
Robin Hood (1973) 83min
Plutos Christmas tree/Plutos julgran (1952) 7min
Toy Tinkers (1949) 7min
The Art of Skiing (1941) 8min
Donald's Snow Fight (1942) 7min
The Small One (1978) 26min
Dom tre frsta kortfilmerna och mjligtvis ngon av dom senare finns ju nufrtiden bara i censurerade versioner, s man fr leta lite fr att hitta originalen.
Dom fyra sista r vl dom som inte lngre snds i SVT utan har bytts ut skattefinansierad baklnges-betald reklam p 10min fr Disney's senaste Woke-haveri till hjrntvtt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dornier
Iallafall Kalle Anka i djungeln och Musse Piggs husvagns-semester finns i sin helhet p YT.
Men jag vete fasen om de r s roliga egentligen, en massa tecknade figurer som bara hller p och brkar.
Men det r kul med den morgontrtte Kalle i husvagnen. Sen r det vl inget brk i husvagns-filmen, men hela husvagnen blir ju kvaddad p slutet. r det humor?
Utver tack fr att du bildar fren med ocensurerat originalmaterial i TS, det slog mig nu, r inte Kalle Anka's julafton det enda som snds p svensk TV med lektorsdubbning, vilket det vl r i ngra av inslagen? Har inte sett svenska varianten p flera r nu pga censuren, s minns inte riktigt, har krt engelska originalen dom senaste jularna.