• 1
  • 2
2024-12-10, 22:09
Medlem
Dessa fenomen och skrnor dr ngon kndis eller entreprenr berttar hur det kom till USA men extremt lite pengar och bara skte jobb dr och blev 4 r senare miljonr.

Har ni trffat ngon sdan person och stmmer verkligen bilden fullt ut? Lter bra fr att vara sant att ngon Svensk tjej p 80-talet reste till USA som 19-ring med bara 500 kr i handen och en ryggsck och r idag superrik.
Citera
2024-12-10, 22:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Dessa fenomen och skrnor dr ngon kndis eller entreprenr berttar hur det kom till USA men extremt lite pengar och bara skte jobb dr och blev 4 r senare miljonr.

Har ni trffat ngon sdan person och stmmer verkligen bilden fullt ut? Lter bra fr att vara sant att ngon Svensk tjej p 80-talet reste till USA som 19-ring med bara 500 kr i handen och en ryggsck och r idag superrik.

Rcker vl att g in p ngon strre snabbmatsrestaurang, spilla kaffe p sig och f lite brnnskador s stmmer du rven av bolaget fr att kaffet r fr varmt, mattor som gr att snubbla p, vt hal flck p golvet eller vad som knns bst.
Vips s har du ett par miljoner.

https://www.expressen.se/nyheter/hon...er-stamningen/
Citera
2024-12-10, 22:20
arnold schwarzenegger gjorde vll ngot sdant har jag fr mig. Ngra dollar p fickan och sen tagit sig hela vgen till superrika och knd.
Citera
2024-12-10, 22:36
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
arnold schwarzenegger gjorde vll ngot sdant har jag fr mig. Ngra dollar p fickan och sen tagit sig hela vgen till superrika och knd.
Fredrik Ekelund ocks
Citera
2024-12-10, 22:39
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Rcker vl att g in p ngon strre snabbmatsrestaurang, spilla kaffe p sig och f lite brnnskador s stmmer du rven av bolaget fr att kaffet r fr varmt, mattor som gr att snubbla p, vt hal flck p golvet eller vad som knns bst.
Vips s har du ett par miljoner.

https://www.expressen.se/nyheter/hon...er-stamningen/
Nej, det stmmer inte riktigt. Det du kallar lite brnnskador r fljande:

Citat:
P akutmottagningen konstaterades att hon hade brnnskador p 16 procent av kroppen, 5 procent av dem var av tredje graden.
Fr vrigt har Donken snkt temperaturen p kaffet nu, och jag misstnker att mnga andra ocks har gjort det.

Sen fr du ju ven komma ihg att du aldrig fr hra talas om alla de fall dr den som frsker att stmma ett fretag frlorar.
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-12-10 kl. 22:43.
Citera
2024-12-10, 22:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nej, det stmmer inte riktigt. Det du kallar lite brnnskador r fljande:

Fr vrigt har Donken snkt temperaturen p kaffet nu, och jag misstnker att mnga andra ocks har gjort det.

Sen fr du ju ven komma ihg att du aldrig fr hra talas om alla de fall dr den som frsker att stmma ett fretag frlorar.

Sant, hon fick rtt kraftiga brnnskador. Som vanligt fr vi heller aldrig lsa nyheter om alla som frlorade ngra hundralappar eller tusenlappar p lotto eller hstar varje vecka utan vi fr bara veta att ngon vunnit 12 miljoner.
Citera
2024-12-10, 22:47
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Sant, hon fick rtt kraftiga brnnskador. Som vanligt fr vi heller aldrig lsa nyheter om alla som frlorade ngra hundralappar eller tusenlappar p lotto eller hstar varje vecka utan vi fr bara veta att ngon vunnit 12 miljoner.
Hade det varit s ltt att bli rik i USA hade mnga fler gjort det

Sen fungerar saker lite annorlunda dr ocks. Exempelvis mste man betala fr sjukvrden. Det r en av anledningarna att skadestnden blir mycket hgre.
Citera
2024-12-10, 22:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Hade det varit s ltt att bli rik i USA hade mnga fler gjort det

Sen fungerar saker lite annorlunda dr ocks. Exempelvis mste man betala fr sjukvrden. Det r en av anledningarna att skadestnden blir mycket hgre.

Som det str s hade hon sjukhusrkningar p ver 10 000$ men efter en dryg vecka s fick hon nstan 3 miljoner dollar frn McD. Detta skedde dessutom -92 s 3 miljoner dollar hade ett helt annat vrde d.

Klart det inte r fr enkelt men det gr och man har lst om flera liknande incidenter dr mnniskor har ftt hga ersttningar.
Citera
2024-12-10, 22:56
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Som det str s hade hon sjukhusrkningar p ver 10 000$ men efter en dryg vecka s fick hon nstan 3 miljoner dollar frn McD. Detta skedde dessutom -92 s 3 miljoner dollar hade ett helt annat vrde d.

Klart det inte r fr enkelt men det gr och man har lst om flera liknande incidenter dr mnniskor har ftt hga ersttningar.
Visst r det s, det frklarar inte allt hr. Men det r ett exempel p varfr skadestnden nstan aldrig r jmfrbara med svenska. I Sverige behver man aldrig ta hnsyn till sjukvrdskostnader vid skadestnd.
Citera
2024-12-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan

D kommer fljdfrgor, varfr kan man inte resa till Sverige p samma stt som i USA? Frvisso har vi en massa flyktingar hr som fr allt serverat.
Citera
2024-12-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos

Maria montezami
Citera
2024-12-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Maria montezami
Ja fast hon knullade vl sig till en rik man?
Citera
  • 1
  • 2
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3646230

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här