Flashback bygger pepparkakshus!
2006-08-22, 18:17
Medlem
Bara en fundering:

Ni vet den randiga kaviarn, hur kommer det sig att den alltid är randig när den kommer ut? Det spelar ingen roll hur mycket man klämmer på tuben och sas "blandar" den inne i tuben, den blir randig ändå när man klämmer ut den.
Citera
2006-08-22, 18:20
Medlem
Aiolis avatar
Finns liknande tandkrämsfenomen, där man har tandkräm som är randig i olika färger och ligger tillsammns i tuben men ändå inte blandas. Det funkar tydligen alldeles utmärkt, men kan googla lite för att se om jag kan hitta någon snygg förklaring.

Edit: När det gäller tandkräm brukar dom tydligen se till att ha samma viskositet (dvs fasthet) samt konsistens för då sker ingen uppblandning.

Edit igen: Nu har jag sett massa andra förklaringar också som jag inte orkar sätta mig in i. Men om man googlar runt lite så märker man att det tydligen är en hel del andra som har haft samma funderingar.
Citera
2006-08-22, 18:26
Medlem
Då skulle det ju finnas randig färg också

Tack för svaret, får googla om saken, det är ett rätt märkligt fenomen iaf.
Citera
2006-08-22, 19:09
Medlem
williebobs avatar
Är det vita i den randiga kaviaren verkligen mjukosten? Det är inte så att dom har blandat allting och sedan färgat en del vit, för att göra det här med viskositeten lättare? Mjukost och kaviar har väl inte samma viskositet menar jag, eller?
Citera
2006-08-23, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3th4L
Bara en fundering:

Ni vet den randiga kaviarn, hur kommer det sig att den alltid är randig när den kommer ut? Det spelar ingen roll hur mycket man klämmer på tuben och sas "blandar" den inne i tuben, den blir randig ändå när man klämmer ut den.

Är inte det Kalles förtjänst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in