2024-12-09, 14:52
Medlem
GustavAdams avatar
Vilken snittförbrukning har ni på era Yaris Elhybrider?
3,6 L/100 km lär väl vara säljarnas fantasisiffror antar jag, men kanske att bilarna hamnar runt 0,5liter per mil?
Citera
2024-12-09, 14:56
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Har hyrt en sån på Kinto Share någon gång för 3 år sedan och den rapporterade 0.5, och då var en hyrbil så folk körde den nog ganska hårt.

Motorväg långa sträckor troligen lite mer, har ingen nytta av hybridsystemet då....
Citera
2024-12-09, 19:27
Medlem
Äger inte en själv, men en Yaris jag kör ibland har 3.85L / 100km på mätaren. Ekokörning definitivt, men inte till det överdrivna. I stad och strax utanför på landsväg i huvudsak.
Citera
2024-12-09, 19:49
Medlem
Min drar ca. 04 och då kör jag både landsväg och lite motorväg. Sedan kör ja nog rätt så lungt allmänt om det spelar någon större roll. Ligger max 5 över rådande hastighet.
Citera
2024-12-09, 20:12
Medlem
TiredEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Vilken snittförbrukning har ni på era Yaris Elhybrider?
3,6 L/100 km lär väl vara säljarnas fantasisiffror antar jag, men kanske att bilarna hamnar runt 0,5liter per mil?

Vilken årsmodell?

En bekant har en MY-14. Säger sig ligga ganska väl 0,5 l/mil året om, lite mer på vintern. Ingen skillnad jämte bensinmodeller samma årgångar vad gäller körning på landsväg- och motorväg (hybriden är inte igång < 70 km/h). Nyare årgångar kan hybriden kicka in även vid högre hastighet än 70 km/h. Sen är det ju 30 liter tank på den MY-14. Du får tanka lite oftare med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in