Citat:
Glasklart skrev du. Kanske skulle läsa igenom vad du skriver, innan du klickar på svara.Jag får skylla på autokorrekt och tidsbrist.
Det skulle så stå viktigare.
Det jag menar som du inte verkar förstå att det är viktigt att vara inkluderande och vänlig etc
I de relationer som har påverkan på dig och ditt liv.
Du verkar dela upp folk i vänner och alla andra men det är en glidande skala. Behandlar du alla icke vänner på samma sätt så kommer det garanterat få påverkan på ditt liv om du beter dig i närheten som du gör här.
Det skulle så stå viktigare.
Det jag menar som du inte verkar förstå att det är viktigt att vara inkluderande och vänlig etc
I de relationer som har påverkan på dig och ditt liv.
Du verkar dela upp folk i vänner och alla andra men det är en glidande skala. Behandlar du alla icke vänner på samma sätt så kommer det garanterat få påverkan på ditt liv om du beter dig i närheten som du gör här.
Var har jag sagt att man ska vara otrevlig? Sen är frågan vad du menar med inkluderande. Jag är inte rädd för konflikter. Har diskuterat islam med muslimer, då blir man inte inkluderad där, kan jag säga.
. Men rent generellt har jag inget gemensamt med dem. Vi är varandra helt främmande faktiskt. Finns inga beröringspunkter, mer än jobbet, om man är på ett jobb där de finns.Men om inkluderande betyder att man ska vara konflikträdd, så har jag inte tänkt göra det. Min poäng är att jag behöver inte vara inkluderande eller ens gilla andra människor. Det är en mänsklig rättighet. Jag vill inte ens påstå att jag är inkluderande, som du verkar mena och tycker inte om ordet. Däremot har jag inga problem att umgås med andra människor och vissa trivs man bättre med än andra.
De som kallar sig inkluderande brukar å andra sidan inte vara det. Tvärt om, är de ofta mjäkiga moralister som blir indignerade om man för fram åsikter som de inte gillar eller inte följer deras inskränkta normer. Då blir de exkluderande och till och med avvisande. De hamnar i en bubbla där bara vissa åsikter och normer ska gälla. Oftast pk-åsikter.
Det är samma som lärt sig att det är orden som bestämmer verkligheten. Så om man säger God Helt blir världen annorlunda, vilket förstås inte är sant. Samtidigt är man faktiskt extremt exkluderande mot de som säger God Jul. Mot deras kultur och traditioner, men säger att man inte får uppröra människor från andra kulturer men gör det själv mot sin egen kultur. Självföraktet som jag inledde med här.
Så vad är det för jävla inkonsekvens och varför anser man att vissa kulturer kan man göra som man vill mot och vissa ska man var underdånig mot. Då är man förstås en sorts kulturrasist. Vissa människors kultur har ett högre värde än andras. Eller hur?