• 1
  • 2
2024-12-08, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatBastard
Kan ej skicka privat meddelande.

Det fundamentala ser mindre lovande ju mer jag tittar på den. Företaget börsnoterades för cirka 2 år sedan.
Har varit stabila under den tiden men inte gjort några som helst framsteg vad gäller någon större lönsamhet, expansion eller värde på aktien förutom korta perioder procentuellt förhållande till den dåvarande värdet.
Saken är även den att jag fullt ut litat på personen som jag trodde var en vän och därför inte sökt efter tillräckligt med information på egen hand samt lyssnat på mina instinkter. Så jag vet att jag klantat mig rejält.
Jag har gjort vinster under perioden. Jag investerat i aktien 3/ggr, men det hör kanske inte hit då allt varit tanken från dennes sida fram tills att igår blanka sönder aktien och låter den som värst falla med omkring -91%.

Företaget heter Lichen China limited (LICN)
Jag har fortfarande en helt ok ansenlig summa kvar i aktien som ej gått förlorad. Jag kan använda det som är kvar till att försöka bygga upp det som jag tagit sönder någon annanstans eller vänta kvar.
Poängen är att jag har tills måndag 15.30 då amerikanska börsen öppnar att besluta om jag säljer till nuvarande pris cashar ut eller låter den ligga och hoppas att den (som någon annan skrev) kanske ökar till $0.70 istället för nuvarande $0.45.

Alla tips välkomnas och hoppas någon ser att jag själv förstår vilken idiot jag varit och nu vill försöka rädda vad som räddas kan.
Samtidigt är jag ingen van investerare (obviously)
Jag vet inte vad som händer 15.30 måndag även om jag lagt in en order om försäljning av nuvarande värde eller något under detta. Hinner den registrera ett plötsligt marknat fall även om jag lagt några cent under nuvarande pris eller kan den ta sig förbi? Förstår du vad jag menar?

Min erfarenhet av kinesiska skitakiter är att man ska hålla sig ifrån skräpet, Helt plötsligt så
Görs en reverse split, eller en emmission ,

Rädda vad du kan och placera sedan pengarna i tesla nästa gång tesla står i 255$
Citera
2024-12-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333
Min erfarenhet av kinesiska skitakiter är att man ska hålla sig ifrån skräpet, Helt plötsligt så

Rädda vad du kan och placera sedan pengarna i tesla nästa gång tesla står i 255$

Men emmissionen gjordes i november, det är också en sak jag tänkte på.
''Lichen China Ltd. Rewards Employees with Share Issuance'' 21 november 2024.
Citera
2024-12-09, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333

Tack för tips.

Jag blir inte heller klok på en frågeställning jag har. Varför personen som bearbetat ''offret'', fortsätter manar till lugn trots att aktien redan fallit med -91% (vid värsta lågpunkten) - och detta på kvällen svensk tid. Sedan morgonen därpå, när alla de större investerarna & dem som blankat aktien, förmodligen redan kammat/räddat sina pengar, trots detta väljer att kontakta offret morgonen därpå & fortsätter mana till lugn/avvaktan att hålla kvar aktierna innan denne sedan försvinner?
Den del av aktierna som är kvar är ju en så pass liten del och har tappat värdet just nu med -77%!
Aktien gick ju upp sedan som du kanske tittat?

Synpunkter tack!

Det fanns liksom inte någon hånfullhet i dennes sista meddelanden innan personen försvann heller ser ingen poäng med att en tjuv, scammer ska lägga ned tid på personen om den redan fått allt den kan önska???
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in