Citat:
Soheil Almasy åtalad för sex nya våldtäkter
Citat:
Den misstänkte serievåldtäktsmannen Soheil Almasy, 31, åtalas nu för sex våldtäkter, fyra fall av misshandel, olaga tvång, övergrepp i rättssak och ofredande.
En av kvinnorna misshandlades i närheten av polishuset och Stockholms tingsrätt. Soheil Almasy tryckte kvinnans huvud mot en mur.
Han hotade också att spränga ett hus som tillhör mamman till en av de våldtagna kvinnorna – om hon berättade om övergreppet, enligt åtalet.
Citat:
Soheil Almasy misstänks ha begått övergrepp mot kvinnor på flera platser runtom i landet. Han åtalas bland annat för misshandel och tre våldtäkter på en adress i Halmstad under hösten 2023.
Enligt åklagaren har han också våldtagit flera kvinnor i sin egen bostad i Tensta i nordvästra Stockholm. Och i början av förra året misshandlade han en kvinna med ett skohorn på en adress i Bromma, enligt utredningen.
Dessutom åtalas han för övergrepp i rättssak. En av de våldtagna kvinnorna berättar att Soheil Almasy filmade övergreppet på henne.
Expressen har i en rad artiklar berättat om den Iranfödde 31-åringen som tidigare dömts för sexualbrott vid flera tillfällen. I början av 2010-talet arbetade han under en tid som vårdare på bland annat Sankt Görans sjukhus i Stockholm.
”Angreppet bestod i att Soheil Almasy sade att han skulle spränga målsägandens mammas hus om hon pratade”, står det i stämningsansökan.
Citat:
Soheil Almasy hotade vid samma tid flera andra minderåriga flickor. En 14-åring fick till exempel veta att hon*skulle utsättas för en gruppvåldtäkt och en 12-årig flicka uppmanades att prostituera sig.
Han hävdar att han har en bror som är president i mc-klubben Hells Angels och att medlemmar därifrån ska ”slå sönder och våldta” en 13-årig flicka om hon inte skickar nakenbilder till honom.
”Vad tror du skulle hända om jag sa till min bror att någon i din släkt har dödshotat mig. Detta är sista chansen, skickar du inte – jag svär att jag kommer se till att du får ett helvete”, skriver han – och fortsätter:
”Om du går emot det här kan du bli våldtagen med 5 kukar och se på när dina föräldrar blir mördade.”
Citat:
Flera politiker har tidigare uttalat sig om Soheil Almasy.
– Det är uppenbart att samhället har misslyckats med att skydda svenska flickor och kvinnor från det här monstret, har till exempel Richard Jomshof(SD), ordförande i riksdagens justitieutskott, sagt.
– Den här sortens människor har ingenting i Sverige att göra.
Socialdemokraternas rättspolitiska talesperson*Teresa Carvalho:
– En sån här person ska inte gå lös på våra gator.
Regeringen meddelade nyligen att antalet utvisningar på grund av brott väntas sexdubblas framöver.
– Det har daltats med de här personerna under för lång tid, konstaterade migrationsminister Johan Forssell (M).
Soheil Almasy har suttit häktad sedan november förra året. Han förnekar samtliga brott.
https://www.expressen.se/nyheter/kri...ya-valdtakter/