2024-12-06, 07:00
Medlem
Pallals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Förklara hur inlägg 2 (snygga killen) och 3 (skidbacken) inte är ontopic.

För du förstår vad du modar väl?
Mod har ingen som helst skyldighet gentemot dig. Du verkar inte förstå att du befinner dig på ett diskussionsforum där det är tillåtet att tycka vad man vill och att du har skyldigheter och din enda rättighet är att förbli anonym.

Det är mods subjektiva åsikt som avgör om inläggen är tramsiga eller OT.

Att kalla en mod svagbegåvad som ett skällsord ger mig en otroligt fin inblick i din beteendeproblematik och djupaste osäkerhet.
Citera
2024-12-06, 07:07
Medlem
Pinto87s avatar
"Ni konstaterar att han tappat vänner, en av dem finns på ett foto, du frågar hur den personen ser ut. Förklara för mig vad det har för betydelse för tråden? Vad har den här personens utseende för värde för en tråd om Chrippa?"

Det handlar inte om hur personen ser ut utan vilken person som det syftas på! Du feltolkar. Modar i blindo.

"Inlägg som en del i en lång kedja av kasta skit och spekulationer där en användare frågar dig om det blir skidåkning i helgen, och du skickar detta svar. Ingen alls anknytning till Chrippa går att utläsa."

Vi är ju i den tråden? Så måste jag göra det väldigt uppenbart då att det handlar om honom/dem? Det är ju för fan de som åker. Men okej från o med nu gör jag det jättetydigt att jag syftar på HONOM i HANS tråd i mina inlägg. Eller vem skulle det annars handla om tänker du?
Citera
2024-12-06, 07:22
Medlem
Pinto87s avatar
"Du ställer en fråga till en användare som kommer med anklagelser mot någon onamngiven. Vad har det med Chrippa att göra?"

Och det är precis det jag undrar också? Är det varning att nån påstår något konstigt att man frågar vad det har med tråden att göra? Det är just det jag frågar när jag frågar vad den yrar om. Alltså indirekt vad det har med tråden att göra. Kan du förtydliga mellan raderna typ. Galet med varning.

"Detta hänger ihop med föregående inlägg, Totalt obegriplig kedja av kryptiska meddelanden mellan dig och en annan användare som inte nämner Chrippa, och ska tillägga att jag vet att man syftar på en annan person, som inte ska avhandlas i denna tråd. Så båda inläggen har inte med Chrippa att göra."

Det kryptiska kommer från den andra! Jag undrar vad den pratar om så om det har nåt med tråden att göra. Jag vet ju inte.

Syftar på annan person? Syftar du på J.H är det en nära till Christofer så varför han inte ska avhandlas i tråden förstår jag inte.
Citera
2024-12-06, 07:25
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Mod har ingen som helst skyldighet gentemot dig. Du verkar inte förstå att du befinner dig på ett diskussionsforum där det är tillåtet att tycka vad man vill och att du har skyldigheter och din enda rättighet är att förbli anonym.

Det är mods subjektiva åsikt som avgör om inläggen är tramsiga eller OT.

Att kalla en mod svagbegåvad som ett skällsord ger mig en otroligt fin inblick i din beteendeproblematik och djupaste osäkerhet.

1. Varför finns denna forumdel då?
2. Handlar inte om olika åsikter?
3. Nej jag kallade inte svagbegåvad. Jag nämnde det som 1 av 2 alternativ.
Citera
2024-12-06, 07:25
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Jag anser fortfarande att samtliga inlägg är antingen utanför ämnet, onliners eller svar på OT.

Vad är topic till en trådstart som ser ut så här:

Citat:
"Chrippa" är en Youtuber som är kanske mest känd för att vara Jockibois ena bror. Han lägger upp reaktionsvideor, vloggar, med mera.

Kanalen: https://www.youtube.com/c/CHRIPPA
Instagram: https://www.instagram.com/christoferberg/

Ganska rolig tycker jag. Hjärndött men härligt att kolla på när man ska t.ex. käka mat.

Den trådstarten saknar ju helt avgränsningar. Man får alltså tänka lite efter vilken forumdel tråden ligger i och försöka göra något vettigt av det.

Men med tanke på den forumdelen och den trådstarten så måste det väl vara okej att diskutera allt ifrån förmodad kuklängd på youtubern till vilket elbolag han kan tänkas ha? Eller hur avgränsar du topic i aktuell tråd.

Vill inte vara jobbig utan är genuint nyfiken på hur ni tänker i det här fallet. En sån definition kan nog också hjälpa till i den här tråden.

EDIT: Jag förstår att några av TS inlägg i den tråden känns off topic.
Senast redigerad av kalkryggar 2024-12-06 kl. 07:28.
Citera
2024-12-06, 07:35
Moderator
pewpews avatar
Citat:
"Du ställer en fråga till en användare som kommer med anklagelser mot någon onamngiven. Vad har det med Chrippa att göra?"

Och det är precis det jag undrar också? Är det varning att nån påstår något konstigt att man frågar vad det har med tråden att göra? Det är just det jag frågar när jag frågar vad den yrar om. Alltså indirekt vad det har med tråden att göra. Kan du förtydliga mellan raderna typ. Galet med varning.

"Detta hänger ihop med föregående inlägg, Totalt obegriplig kedja av kryptiska meddelanden mellan dig och en annan användare som inte nämner Chrippa, och ska tillägga att jag vet att man syftar på en annan person, som inte ska avhandlas i denna tråd. Så båda inläggen har inte med Chrippa att göra."

Det kryptiska kommer från den andra! Jag undrar vad den pratar om så om det har nåt med tråden att göra. Jag vet ju inte.

Syftar på annan person? Syftar du på J.H är det en nära till Christofer så varför han inte ska avhandlas i tråden förstår jag inte.
Han avhandlas i egen tråd så det är helt OT. Vad har hans skidåkande med chrippa att göra menar du?

Men släpper det här och låter andra moderatorer besvara. Du har nu fått min motivering till varför jag anser att samtliga inlägg är OT.
Senast redigerad av pewpew 2024-12-06 kl. 07:38.
Citera
2024-12-06, 07:38
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Den trådstarten saknar ju helt avgränsningar. Man får alltså tänka lite efter vilken forumdel tråden ligger i och försöka göra något vettigt av det.

Men med tanke på den forumdelen och den trådstarten så måste det väl vara okej att diskutera allt ifrån förmodad kuklängd på youtubern till vilket elbolag han kan tänkas ha? Eller hur avgränsar du topic i aktuell tråd.

Vill inte vara jobbig utan är genuint nyfiken på hur ni tänker i det här fallet. En sån definition kan nog också hjälpa till i den här tråden.

EDIT: Jag förstår att några av TS inlägg i den tråden känns off topic.
Tråden handlar om Chrippa. Det går alldeles utmärkt att spekulera kring Chrippa. Men tråden handlar inte om Jockiboi eller anjo eller linnea mfl. Att hänvisa till dessa går bra, T ex, Jockiboi sa bla bla om Chrippa. Men att skriva Jockiboi är ute och åker skidor är off topic.
Citera
2024-12-06, 07:43
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:

Nu handlar inte mitt i denna tråd om detta då jag inte anser att 2 inlägg är OT och 2 blir väl det men bör inte bli varning då jag mest undrar om det kan vidareutvecklas vad som menas. Men du tar upp nåt intressant.

Det är väldigt diffust vad man får diskutera och inte i tråden. Det försvinner många OnTopic inlägg ibland märker man. Och det är väldigt skevt modande. Beroende på mod. Nivån är väldigt ojämn. Tråden är ibland omodad i flera dagar och ibland modas sönder totalt. Det är många i PM som tycker modandet I tråden ibland är helt skevt. Och mod har erkännt att tråden är svårmodad. Jag förstår det. Tråden funkar inte. Varför beror mkt pga några användare som får härja väldigt fritt skulle jag vilja påstå.
Citera
2024-12-06, 07:44
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Han avhandlas i egen tråd så det är helt OT. Vad har hans skidåkande med chrippa att göra menar du? .

Han har ingen egen tråd? Så Christofers vänner han har samröre med får inte nämnas?

JH hade väl inget med skidåkningen att göra? Rör du till det helt nu?
Senast redigerad av Pinto87 2024-12-06 kl. 07:48.
Citera
2024-12-06, 07:49
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Tråden handlar om Chrippa. Det går alldeles utmärkt att spekulera kring Chrippa. Men tråden handlar inte om Jockiboi eller anjo eller linnea mfl. Att hänvisa till dessa går bra, T ex, Jockiboi sa bla bla om Chrippa. Men att skriva Jockiboi är ute och åker skidor är off topic.

Det är en mycket öppen avgränsning. Men du uttryckte den ändå ganska tydligt här med några få meningar. Man får väl kanske se det mer i sin kontext också antar jag. Här i tråden ser vi bara TS inlägg.

Men jag kan som sagt ändå se att några inlägg ska bort samt att något av dem mycket väl kan rendera i en varning. Så inget konstigt egentligen. TS får helt enkelt acceptera det.

Vi är många som far iväg i diskussionerna ibland och oftast så tas inläggen bara bort så en varning som bränna lite då och då ska man inte se som så farligt.

Citat:
Nu handlar inte mitt i denna tråd om detta då jag inte anser att 2 inlägg är OT och 2 blir väl det men bör inte bli varning då jag mest undrar om det kan vidareutvecklas vad som menas. Men du tar upp nåt intressant.

Det är väldigt diffust vad man får diskutera och inte i tråden. Det försvinner många OnTopic inlägg ibland märker man. Och det är väldigt skevt modande. Beroende på mod. Nivån är väldigt ojämn. Tråden är ibland omodad i flera dagar och ibland modas sönder totalt. Det är många i PM som tycker modandet I tråden ibland är helt skevt. Och mod har erkännt att tråden är svårmodad. Jag förstår det. Tråden funkar inte. Varför beror mkt pga några användare som får härja väldigt fritt skulle jag vilja påstå.

Men då gör ju ändå moderatorn ett gott jobb. För det mesta så får du antagligen inte någon varning. Nu fick du det för att moderatorn vill att du ska andas ut och tänka att du ska tänka innan du postar. Alla moderatorer har sina egna personligheter och det kommer märkas. Det är naturligt.
Senast redigerad av kalkryggar 2024-12-06 kl. 07:52.
Citera
2024-12-06, 07:50
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Han har ingen egen tråd? Så Christofers vänner han har samröre med får inte nämnas?

JH hade väl inget med skidåkningen att göra? Rör du till det helt nu?
Jag vet inte, gör jag? Du borde väl kunna redovisa om vad du menade kring skidåkningen eller? Och förklara vad det har med chrippa att göra?
Senast redigerad av pewpew 2024-12-06 kl. 07:59.
Citera
2024-12-06, 07:55
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Det är en mycket öppen avgränsning. Men du uttryckte den ändå ganska tydligt här med några få meningar. Man får väl kanske se det mer i sin kontext också antar jag. Här i tråden ser vi bara TS inlägg.

Men jag kan som sagt ändå se att några inlägg ska bort samt att något av dem mycket väl kan rendera i en varning. Så inget konstigt egentligen. TS får helt enkelt acceptera det.

Vi är många som far iväg i diskussionerna ibland och oftast så tas inläggen bara bort så en varning som bränna lite då och då ska man inte se som så farligt.
En varning är ju till för att påminna om regelverket. Om man upprepat ignorerar regelverket så blir det forums/trådförstörande.

Antalet raderade inlägg i den tråden kontra genererade varningar som är utdelade till dessa aktiva användare kan jag utan att kolla säga väldigt hög.

Jag har varit moderator sen 2010 och kan baserat på erfarenhet säga att denna tråd är väldigt snällt modererad gällande varningar, jämfört med många andra trådar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in