2024-12-07, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bellusorca
Man spänns fast i någon slags maskin som en 19-åring har ansvar för och kastas sedan mot marken i 300km/h. Deras reaktion på detta är att skratta. Dom skrattar när dom åker mot sin död i ljusets hastighet men i sista sekund vänder och flyger upp mot himlen igen. Dom vill göra det igen och igen.

Saknar människor som gillar bergochdalbanor och diverse karuseller överlevnadsinstinkt? Det normala borde vara att reagera med ångest och en stark vilja att kliva av. Finns inte ett djur i världen som hade njutit av att åka Fritt fall eller ”Monster” på Gröna Lund. Men johodå, det tycker homo sapiens är en bra idé.

Nå, saknar dom/ni (finns väl ett gäng här inne) någon viktig instinkt?
Jag tycker också det är löjligt med vuxna som åker sådant. Har åkt 100 ggr tillsammans med mitt barn, men kul är det inte. Både Monster och Jet line mår man illa av.
Citera
2024-12-07, 13:58
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Man spänns fast i någon slags maskin som en 19-åring har ansvar för och kastas sedan mot marken i 300km/h. Deras reaktion på detta är att skratta. Dom skrattar när dom åker mot sin död i ljusets hastighet men i sista sekund vänder och flyger upp mot himlen igen. Dom vill göra det igen och igen.

Saknar människor som gillar bergochdalbanor och diverse karuseller överlevnadsinstinkt? Det normala borde vara att reagera med ångest och en stark vilja att kliva av. Finns inte ett djur i världen som hade njutit av att åka Fritt fall eller ”Monster” på Gröna Lund. Men johodå, det tycker homo sapiens är en bra idé.

Nå, saknar dom/ni (finns väl ett gäng här inne) någon viktig instinkt?
Du pratar bara dumheter här. Att vilja åka berg-och-dalbana är ju nöje och underhållning, och har inte ett dugg med eventuell överlevnadsinsktinkt att göra.

Personligen är jag dock helt ointresserad av att åka i berg-och-dalbanor och anser det vara efterblivet om vuxna sysslar med dylikt.
Citera
2024-12-07, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Du pratar bara dumheter här. Att vilja åka berg-och-dalbana är ju nöje och underhållning, och har inte ett dugg med eventuell överlevnadsinsktinkt att göra.

Personligen är jag dock helt ointresserad av att åka i berg-och-dalbanor och anser det vara efterblivet om vuxna sysslar med dylikt.
Det är verkligen efterblivet. Jag är förvånad över hur många vuxna som faktiskt tycker om att åka berg-och-dalbanor. Det förmodar jag att de gör eftersom de åker dem utan barns närvaro. Själv tröttnade jag efter att ha haft guldkort en säsong när jag var 13. På den tiden hade nöjesparker inte öppet för halloween.
Citera
2024-12-07, 17:18
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgyptiskKatt
Det är verkligen efterblivet. Jag är förvånad över hur många vuxna som faktiskt tycker om att åka berg-och-dalbanor. Det förmodar jag att de gör eftersom de åker dem utan barns närvaro. Själv tröttnade jag efter att ha haft guldkort en säsong när jag var 13. På den tiden hade nöjesparker inte öppet för halloween.
Nöjesfält tröttnade jag på efter 13, och läsk slutade jag dricka redan som tioåring. Som sagt, jag respekterar den som vill åka berg-och-dalbana, men om en person i vuxen ålder typ över 25 åker det hela tiden frivilligt så undrar jag om det inte föreligger en svagbegåvning, det är som att man skulle sitta och se på barnprogram som vuxen.
Citera
2024-12-07, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Nöjesfält tröttnade jag på efter 13, och läsk slutade jag dricka redan som tioåring. Som sagt, jag respekterar den som vill åka berg-och-dalbana, men om en person i vuxen ålder typ över 25 åker det hela tiden frivilligt så undrar jag om det inte föreligger en svagbegåvning, det är som att man skulle sitta och se på barnprogram som vuxen.
Du anar inte hur vanligt detta är! Har man jobbat på nöjesfält så märker man. Läsk kan jag dricka, speciellt julmust. Sug och svälj, trevlig helg!
Citera
2024-12-07, 18:51
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Jaha då är man barnslig för att man har en djupt rotad instinkt om att vilja leva lite till.

”Förstår inte adrenalinrus”, nej just för att jag är normal och ni är det inte.

Haha, nej inte specifikt för att man upplever instinkter om rädsla och panik, eller vad det nu kan vara. Det är väl ganska mänskligt att göra det. Däremot tycker jag det är naivt att applicera de känslorna på andra människor. Nästan lite respektlöst, som att man befinner sig i sin egen lilla inkräkta bubbla. Att du känner en sak betyder ju ej per automatik att andra känner exakt likadant.

Du vet, det går att ha flera tankar i samtidigt inuti huvudet.
Citera
2024-12-08, 02:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jaha då är man barnslig för att man har en djupt rotad instinkt om att vilja leva lite till.

”Förstår inte adrenalinrus”, nej just för att jag är normal och ni är det inte.

Det finns ganska många människor som gillar olika typer av rus och kul. Annars skulle inte folk syssla med det.
Citera
2024-12-23, 13:50
Avslutad
Vilken bitter trådstart.

Själv ser jag fram emot att åka till Saudiarabien för att åka Falcon's Flight på Six Flags Qiddiya. Det är världens första Exa Coaster med en höjd på 600 fot, eller 180 m. De öppnar 2025!🎆🎉🎈

https://www.youtube.com/watch?v=Bx5KN_Iymjo&ab_channel=blooloop%3AVisitorA ttractionNews

Övriga attraktioner

https://www.youtube.com/watch?v=B3IYz3hLNjM&ab_channel=LiftHillsandThrills
Citera
2024-12-23, 13:56
Medlem
Jag har mycket ångest och älskar berg och dalbanor, de tvingar in mig i nuet på något sätt
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in