2024-12-06, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
De vet mycket väl om det, men bryr sig inte.
Deras agenda är att få röster, inte vad de men ger medborgarskap gör.
Inför tjänstemanansvar, så är det problemet också löst.
Det blir inga förändringar i vår lilla ankdamm. Om nu någon trott det.
Citera
2024-12-06, 07:25
Medlem
När jag skaffade mig mitt nationella ID-kort i somras, så så jag en somalierfamilj som passade på att ta passfoton hos polisen och sökte om svenskt pass. Antingen så har de fått PUT eller medborgarskap vilket nu innebär att de ska ta med sig garantipensionen, det var en äldre kvinna med, och flyga hem och visa degen.

Det är rätt ironiskt att det mest, eller andra mesta nyliberala partiet, moderaterna, inte kräver att migranter som erhållit asyl måste kvalificera för offentliga medel genom arbete. Varför är M såå väldigt tysta i denna fråga. De hade ju kunnat stå och skrika sig hesa om att de vill spara pengar i det offentliga genom att neka blattarna offentliga medel och service där man måste arbeta sig in i att få ta del av systemet om man är asylant.
Citera
2024-12-06, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://samnytt.se/nu-kartlaggs-asyl...till-hemlandet

[b]

Kommer det att bli direkta konsekvenser eller det är bara prat? Mindre asyl?
Jag tror inte det kommer hända ett skit som vanligt. Ingen har gjort något åt det innan så varför ska det hända något nu.
Citera
2024-12-06, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
När jag skaffade mig mitt nationella ID-kort i somras, så så jag en somalierfamilj som passade på att ta passfoton hos polisen och sökte om svenskt pass. Antingen så har de fått PUT eller medborgarskap vilket nu innebär att de ska ta med sig garantipensionen, det var en äldre kvinna med, och flyga hem och visa degen.

Samma sak här, köerna ringlar sig långa av alla som vill ha svenskt pass.
Man är ju mer än lovligt naiv om man tror att de tänkt och åka till Mallorca.
Om de verkligen hade varit seriösa, så skulle de aldrig givit dem tillstånd att få svenskt pass och åka utomlands om de är flyktingar.
De är här i skyddsskäl för att de flytt förtryck och våld, samt behöver säkerhet och inte liksom för att åka på semester för bidragspengar.
Hela hanteringen är ett skämt från allra början.
Citera
2024-12-06, 07:46
Medlem
Citat:

Det är rätt ironiskt att det mest, eller andra mesta nyliberala partiet, moderaterna, inte kräver att migranter som erhållit asyl måste kvalificera för offentliga medel genom arbete. Varför är M såå väldigt tysta i denna fråga. De hade ju kunnat stå och skrika sig hesa om att de vill spara pengar i det offentliga genom att neka blattarna offentliga medel och service där man måste arbeta sig in i att få ta del av systemet om man är asylant.
En kompis till mig som har jobbat med pass sa att det jobbet är ett jättebra sätt att bli rasist på. Han sa upp sig ganska fort ska tilläggas.
Citera
2024-12-06, 07:49
Avstängd
Inte förvånad efter 80 år av Socialdemokratiskt styre - 40 år i obruten svit 1936-1976 - att de har oförblommerat odlat sin väljarbas på bidragsberoende negrer och svartskallar.

Hela (S) är ju kryllat av icke-svenskar så vem är ens ärligt talat förvånad?
Citera
2024-12-06, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Inte förvånad efter 80 år av Socialdemokratiskt styre - 40 år i obruten svit 1936-1976 - att de har oförblommerat odlat sin väljarbas på bidragsberoende negrer och svartskallar.

Hela (S) är ju kryllat av icke-svenskar så vem är ens ärligt talat förvånad?
Det ironiska är ju dock att det inte direkt återspeglar sig i deras partistyrelse på samma sätt som väljarandelen. Om jag gör ett antagande att 1/3 av deras väljare är blattar skulle man ju kunna tro att det skulle synas i de högsta leden, vilket det inte gör.

Lite som Riks påpekade, när S förlorade allt fler arbetare till att fler och fler blev utbildade och fick bättre betalt behövde S skaffa nya väljare. Genom att importera en lågkvalificerad och efterbliven människogrupp i form av muslimer skapade de både nya sociala problem, som ska rättfärdiga skatterna och ny väljare för det egna partiet som hålls vid liv med bidrag till blattarna.
Citera
2024-12-06, 07:55
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av domkraft
Jag tror inte det kommer hända ett skit som vanligt. Ingen har gjort något åt det innan så varför ska det hända något nu.

Givetsvis skall de få pass. En ny sort som enbart gäller för utresa. Eller med giltighet max 1 vecka.

Så, kan de stanna på semesterorten för gott. Rasist? Nej då, men inser vart våra skattepengar tar vägen.
Citera
2024-12-06, 08:05
Medlem
Citat:

Luktar trollinlägg. Har aldrig besökt någon av dessa inrättningar i Göteborgsområdet för att få ut pass eller körkort - och bara sett EN somalisk familj.
Citera
2024-12-06, 08:21
Medlem
Rubriken är felaktig. Asylsökande kan inte få svenskt pass eller id-kort.
Citera
2024-12-06, 08:28
Avstängd
Citat:
Det ironiska är ju dock att det inte direkt återspeglar sig i deras partistyrelse på samma sätt som väljarandelen. Om jag gör ett antagande att 1/3 av deras väljare är blattar skulle man ju kunna tro att det skulle synas i de högsta leden, vilket det inte gör.

Lite som Riks påpekade, när S förlorade allt fler arbetare till att fler och fler blev utbildade och fick bättre betalt behövde S skaffa nya väljare. Genom att importera en lågkvalificerad och efterbliven människogrupp i form av muslimer skapade de både nya sociala problem, som ska rättfärdiga skatterna och ny väljare för det egna partiet som hålls vid liv med bidrag till blattarna.

Riks har helt rätt för medges trots min aversion mot den sortens media.

Det var Olof Palme och Harry Schein som under sina många tennismatcher på Östermalm brainstormade fram den nya strategin med importerad valboskap, initialt från Chile. De båda insåg att "arbetarklassen" gick mot vägs ände och behövde ersättas med nytt blod/ nya valsedlar.

Källa är jag själv som hört det från Harry him self på Operabaren för länge sedan.
Citera
2024-12-06, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crustymolfis
Luktar trollinlägg. Har aldrig besökt någon av dessa inrättningar i Göteborgsområdet för att få ut pass eller körkort - och bara sett EN somalisk familj.
Mindre kommun utan några direkta förorter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in