2024-12-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Dålig rubrik.

Så partiet har alltså fått kännedom om brott och lämnat det till på polisen, varpå Hemming omedelbart avgår/avsätts. Han har dessutom lämnat sociala medier.

Måste då rimligen handla om brott mot annan partimedlem. Alternativt ekonomisk brottslighet mot partiet, men det är kanske svårt mot ett så etablerat parti som (C).

Varför måste det rimligtvis vara det? Sexbrott känns rimligare.
Citera
Medlem
mrvorheess avatar
ingen centerpartist som vill gola här på honom?
Citera
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chockneger
https://www.expressen.se/nyheter/sve...emming-avgar-/

Gustav Hemming, regionråd för Centerpartiet i Stockholm och vice ordförande i regionstyrelsen, avgår.
Detta efter att partiet fått kännedom om misstanke om brott och lämnat dessa till polisen.
– Han lämnar uppdragen med omedelbar verkan, säger André Johansson, pressekreterare på Centerpartiet.

Jag tycker att det ska bli spännande att se om den här historien får mer medieutrymmen än fallet med den petade miljöpartistiska riksdagskvinnan.
Citera
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Bra. Då väntar vi bara på att partiledaren som också har en kriminell historia avgår.

Nej turken ska ju naturligtvis vara kvar och sänka partiet under 4% spärren.
Citera
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wosabi7
Varför måste det rimligtvis vara det? Sexbrott känns rimligare.

Speciellt i ett parti som historiskt sett haft enorma problem med företrädare som begår sexbrott.
Citera
2024-12-05, 12:35
Medlem
RebuildSwedens avatar
Tycker man ska vara försiktig med att kalla någon för pedofil om man inte har belägg för det. Låt oss vänta och se, kan vara vad som helst.
Citera
2024-12-05, 12:36
Medlem
kalkryggars avatar
Tänk om fanskapet dyker upp på Dumpen snart.

Då är det fan dags att hela partistyrelsen avgår med omedelbar verkan. De behöver starta om på nytt i så fall.
Citera
2024-12-05, 12:38
Moderator
v50s avatar
Trådar sammanfogade.
/ Moderator
Citera
2024-12-05, 12:39
Medlem
Astralhopps avatar
– Vi skickade det skyndsamt vidare till polisen, säger pressekreteraren Pontus Hammarlund.

Centerpartiets partiledare Muharrem Demirok avböjer att kommentera Hemmings avgång.

Säkert pedofilhärva på G😂
Citera
2024-12-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
brukar dumpen polisanmäla gäddorna? jag tror inte det.. jag vet vi har ju en ny grooming lag men känns ändå luddigt att partiet skulle ge information till polisen, om dumpen redan har den?
nej, dumpen känns inte som ett rimligt alternativ

Nej, inte vad jag vet. Men de brukar kontakta arbetsgivare och liknande. Och det är därför jag skriver: "det verkar inte som att han formellt är brottsmisstänkt för något, utan att det är C som själva gör bedömningen att det skulle kunna röra sig om ett brott." - Med andra ord, att det är C som misstänker att det kan handla om en brottslig handling och lämnat det till polisen, och att han inte formellt är misstänkt.
Citera
2024-12-05, 12:40
Medlem
Crabbofixs avatar
kan detta ge en fingervisning av vilket brott det kan röra sig om?

"partiet fått kännedom om misstanke om brott och lämnat informationen till polisen"
"Han lämnar uppdraget med omedelbar verkan."
"partiet fick ”information” vid lunchtid i går. – Det skickade vi skyndsamt vidare till polisen"

här har dom alltså agerat direkt, det tycks inte varit nåt snack om saken, utan direk till polisen och sen sparken direkt.
inget prata om time out eller dylikt. och han tycks inte heller bjudit motstånd.

utan brottet tycks vara av sådan karaktär att det är inget snack om att det ska till polisen, och fort ska det gå. och det är inget snack om att han ska sparkas - han tycks bedömas som mer eller mindre skyldig på förhand.
Citera
2024-12-05, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
brukar dumpen polisanmäla gäddorna? jag tror inte det.. jag vet vi har ju en ny grooming lag men känns ändå luddigt att partiet skulle ge information till polisen, om dumpen redan har den?
nej, dumpen känns inte som ett rimligt alternativ
Kanske han skickat barnporr till Dumpens fiskare, då är det ju polisanmälan direkt skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in