Han får inga pengar av regionen nu när han blev dömd, i alla fall om arvodesutskottets ordförande (S) får bestämma. Men beslut fattas av regionfullmäktige tidigast i september. Jag skulle inte hålla för osannolikt att han får behålla pengarna när allt har lagt sig. Politiker har en tendens att hålla varandra om ryggen när det gäller köttgrytan.
Egentligen helt ologiskt att snuskgubben inte får sin pension. Avtal är ett avtal även om pensionären ifråga gjort peddoframstötar på barn. Det hela hänger inte ihop. Jag tvivlar på att det fanns förbehåll i pensionsavtalet att det inte gäller om man avsöjas som pedofil.
Hans förklaringar är ju nästan skrattretande usla. Ömsesidigt intresse, jo tjena. Var iaf inte min högsta dröm när jag var tonåring att någon random gubbe skulle sätta sig och dra i tasken på RB när man var på väg hem till Viggbyholm.
Hans uttalande är om du läser korrekt jag är pedofil
Killen får (med ränta) cirka 50 000 i skadestånd. Han har även fått saft och bullar på Barnahus och en himla massa omtanke från hela Sverige. Han måste ju vara Sveriges lyckligaste kille idag!
För bara några år sedan låg skadeståndet för en fullbordad våldtäkt på lite över 100 000. Det är alldeles för lågt, men vem hade inte accepterat se en främling onanera i några minuter för 50.000?
Kan det verkligen vara ett så allvarligt trauma att se en främling runka? Jag kan bara inte tro på det och och det finns andra som far mer illa som hade förtjänat detta skadestånd och denna uppmärksamhet betydligt mer.
Jag var med om grova sexövergrepp som barn, och med barn menar jag då under 13 år. Då fick man bara bita ihop och försöka tänka på något annat. Att se någon runka är inte ens ett övergrepp i mina ögon. Ofredande kanske, men inget övergrepp och inget trauma.
Senast redigerad av arlagatan 2025-06-27 kl. 15:37.
Egentligen helt ologiskt att snuskgubben inte får sin pension. Avtal är ett avtal även om pensionären ifråga gjort peddoframstötar på barn. Det hela hänger inte ihop. Jag tvivlar på att det fanns förbehåll i pensionsavtalet att det inte gäller om man avsöjas som pedofil.
Han fick den i december och får tills vidare behålla den. Men att döma av vad arvodesutskottets ordförande säger kan man väl anta att rätten till den inte är helt spikad. Den som lever får se.
Edit: Det verkar som han blir av med den att döma av det här inslaget:
Killen får (med ränta) cirka 50 000 i skadestånd. Han har även fått saft och bullar på Barnahus och en himla massa omtanke från hela Sverige. Han måste ju vara Sveriges lyckligaste kille idag!
För bara några år sedan låg skadeståndet för en fullbordad våldtäkt på lite över 100 000. Det är alldeles för lågt, men vem hade inte accepterat se en främling onanera i några minuter för 50.000?
Kan det verkligen vara ett så allvarligt trauma att se en främling runka? Jag kan bara inte tro på det och och det finns andra som far mer illa som hade förtjänat detta skadestånd och denna uppmärksamhet betydligt mer.
Jag var med om grova sexövergrepp som barn, och med barn menar jag då under 13 år. Då fick man bara bita ihop och försöka tänka på något annat. Att se någon runka är inte ens ett övergrepp i mina ögon. Ofredande kanske, men inget övergrepp och inget trauma.
Lämpligt då att der är just sexuellt ofredande han döms för.
Domstolen förefaller ha dömt korrekt, de skall ju följa praxis. Men det är ännu ett område där praxis är högst tveksam.
De hänvisar till två hovrättsdomar. I den ena hade en bög tagit en nioåring på kuken i en bastu och i den andra hade en blottare tvingat en liten tjej att ta honom på kuken. I båda fallen satte HR påföljden till villkorligt och de verkar i sin tur göra en rimlig tolkning av rättskällorna, inklusive HD. Det är helt enkelt inte straffbart utöver böter att pervrunka framför barn, första gången man åker fast och döms. Tror detta är ur lag med det allmänna rättsmedvetandet.
Mitt personliga rättsmedvetande säger för övrigt att folk som Hemming borde kastreras.
Följer praxis, i detta fall så är det ju en som förmodas ha högre tillit/förståelse lite typ "beroende ställning"?