2024-12-04, 15:54
Medlem
En tjej på min arbetsplats ser ut att försöka förföra mig. Jag tycker att detta är jobbigt för att jag har inte intresse för henne. Hon nästan twerkar framför mig och det ser dumt ut och är distraherande. Vad borde jag göra i denna situation? Vill inte prata med henne
Citera
2024-12-04, 15:58
Avslutad
Har också haft detta dilemma på jobbet. Problemet är vilken reaktion hon får om du friendzonar henne. Jag friendzonade och blev hatad för evigt.

Kan du inte bara säga att du inte är intresserad?
Citera
2024-12-04, 16:00
Medlem
Småprata på någon fikapaus så att hon får höra att du och din pojkvän inte kommer överens vart ni ska resa i jul.
Citera
2024-12-04, 16:00
Avslutad
Är det inte önskat/störigt säg ifrån på skarpen . Om hon inte lyssnar prata med chefen . I värsta fall smygfilma så hon inte anklagar dig för något. Om börjar skriva saker spara dem som bevis .

Var tydlig med att du inte uppskattar beteendet . Gärna så att andra i gruppen hör.
Citera
2024-12-04, 16:07
Medlem
Det här är ett problem som många har tyvärr, men lösningen finns i en utlösning då blir det löst ni behöver inte ens prata med varandra då!
Citera
2024-12-04, 16:29
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Relationer och samlevnad
/Moderator
Citera
2024-12-04, 16:44
Avstängd
67arigGubbes avatar
Prata med chefen eller ryt ifrån. Opassande beteende på en arbetsplats.
Citera
2024-12-04, 16:46
Medlem
Hobbybondes avatar

Relationer och samlevnad -> Relationsakuten

/Mod
Citera
2024-12-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjom
En tjej på min arbetsplats ser ut att försöka förföra mig. Jag tycker att detta är jobbigt för att jag har inte intresse för henne. Hon nästan twerkar framför mig och det ser dumt ut och är distraherande. Vad borde jag göra i denna situation? Vill inte prata med henne

Filma in det nästa gång. Och berätta för din chef. Sexuella trakasserier är inte acceptabelt.
Citera
2024-12-04, 17:16
Medlem
Gå till facket , trakasserier .
Citera
2024-12-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbli
Gå till facket , trakasserier .

Trakasserier går bara från man till kvinna enligt HR, aldrig åt andra hållet. Skulle en man beskylla en kvinna inför HR så blir det nog mannen som står inför utredning.
Citera
2024-12-04, 18:29
Medlem
Byt jobb!! Du är onekligen för het för den arbetsplatsen!
Enda som funkar..fråga mig jag har samma problem!😉😊
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in