2024-12-05, 19:33
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
s

Det är en cykel

men ABC skrev: "...That footage showed the suspect carrying what appeared to be an e-bike battery."
Citera
2024-12-05, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Jag tror att det är någon i hans närhet. Någon som äger vapen sedan tidigare och har vapenlicens. Kanske varit aktiv inom militären tidigare och jobbar inom företaget.

Med tanke på att skytten har lämnat enkla ledtrådar i form av vattenflaska mm, talar för att det är en amatör.

Ja + att ett proffs hade vetat att en ljuddämpare kan påverka vapnets cykling
Hade provskjutit innan samt haft ett rengjort funktionellt vapen. Ingen raketforskning ngt en med militär utbildning hade vetat .. Många dog i Vietnam för att karbinen inte cyklade.
Behöva göra vapen / mantel rörelser i skarpt läge om det finns Säkerhetspersonal är inte så bra.
Direktören kunde ha varit beväpnad själv.

OK det beror på vilken information som finns har tid se om det finns vakter och kan Lägga ner stand down
Men skytten kan vara köpt pss som i Sverige missbrukare.

Men pistol skyttar finns det för många av i USA
Lutar åt teorin en missnöjd försäkringstagare blivit utan försäkring med Torsk i en Korrupt Domstol.
" Skall han få den j.n " Det är väl därför man vill ha vapen i USA .Tyrannen skall ner . Vad man läser verkar han drivit profithungern rätt långt " Gått över Lik "

Någon info har han haft skytten ... smyger omkring med pistol och mask i Arla Morgonstund pekar åt det.
Sätta väckar klockan för att hänga vid ett random Hotel naee eeeee
Men visst konferensen har gett Info som dansken säger här i forumet.
Citera
2024-12-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja nu är det bara en tidsfråga innan någon känner igen honom.
Dom har nog redan frågat på VDs arbetsplats om någon känner igen honom därifrån.

Hade mördaren flera väskor och ryggsäckar?
När han skjuter har han en ljus ryggsäck på ryggen.
Citera
2024-12-05, 19:50
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000fjodor
Hade mördaren flera väskor och ryggsäckar?
När han skjuter har han en ljus ryggsäck på ryggen.

Övervakningsfotona är tagna vid två helt olika tillfällen. Där ansiktet är omaskerat är från vandrarhemmet han bodde på. Fotot där han är maskerad är från Starbucks.
Citera
2024-12-05, 20:02
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Övervakningsfotona är tagna vid två helt olika tillfällen. Där ansiktet är omaskerat är från vandrarhemmet han bodde på. Fotot där han är maskerad är från Starbucks.
På fotona från vandrarhemmet stämmer inte färgen på ryggsäcksremmarna, och inte heller på jackan, vad det verkar. Och så visar personen hela ansiktet, men verkar annars ha dolt det överallt.

Finns väl en liten möjlighet att det inte är samma person. Polisen har väl inte bekräftat att det är samma person?
Citera
2024-12-05, 20:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
På fotona från vandrarhemmet stämmer inte färgen på ryggsäcksremmarna, och inte heller på jackan, vad det verkar. Och så visar personen hela ansiktet, men verkar annars ha dolt det överallt.

Finns väl en liten möjlighet att det inte är samma person. Polisen har väl inte bekräftat att det är samma person?

Inte tills nu iallafall. "Person of intrest" är vad man säger, och jackan stämmer inte som du säger. Ok, näsan..där är det en likhet..men sen tar det stopp tillsvidare.

Kan ha att göra med att polisen upplever press ovanifrån att få det hela uppklarat.
Citera
2024-12-05, 20:11
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

Han kan ju äga flera olika jackor och ryggsäckar…
Citera
2024-12-05, 20:15
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Inte tills nu iallafall. "Person of intrest" är vad man säger, och jackan stämmer inte som du säger. Ok, näsan..där är det en likhet..men sen tar det stopp tillsvidare.

Kan ha att göra med att polisen upplever press ovanifrån att få det hela uppklarat.
Ja, polisen har väl maximal press på sig, och det där utseendet och de kläderna är inte direkt ovanliga.
Citera
2024-12-05, 20:17
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han kan ju äga flera olika jackor och ryggsäckar…
Tänker på en sak till: Personen ska ha bott en natt i samma rum som två andra personer. Nu är jag inte så erfaren i branschen, men om jag planerat ett mord rätt noga, och är på väg till mordplatsen med vapen och allt, så skulle jag nog inte välja att dela rum med andra natten innan jag ska skjuta någon.

Verkar det inte litet udda?
Citera
2024-12-05, 20:18
Medlem
Mördaren lämnade meddelande på kulhylsorna. Det stod DENY, DEFEND, DEPOSE (förneka, försvara, avsätta). En av kommentarerna i länken:

https://www.youtube.com/watch?v=77megSSOtGY

Jag beundrar hans mod att mörda en så högt uppsatt person i NY, USA.
Senast redigerad av HORSVERIGE 2024-12-05 kl. 20:28.
Citera
2024-12-05, 20:21
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Tänker på en sak till: Personen ska ha bott en natt i samma rum som två andra personer. Nu är jag inte så erfaren i branschen, men om jag planerat ett mord rätt noga, och är på väg till mordplatsen med vapen och allt, så skulle jag nog inte välja att dela rum med andra natten innan jag ska skjuta någon.

Verkar det inte litet udda?

Att det är en udda person vi har att göra med är väl helt klart. Gemene man går inte runt och skjuter ihjäl VD:ar kl 7 på morgonen i miljonstäder.
Citera
2024-12-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Mördaren lämnade meddelande på kulhylsorna. Det stod DENY, DEFEND, DEPOSE (förneka, försvara, avsätta).

https://www.youtube.com/watch?v=77megSSOtGY

Jag beundrar hans mod att mörda en så högt uppsatt person i NY, USA.

Verkar vara kopplat till denna bok.
https://www.amazon.com/Delay-Deny-Defend-Insurance-Companies/dp/1591843154
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in