2025-04-06, 11:05
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu får han istället träffa domaren på Örebro Tingsrätt såvida han återvänder frivilligt till Sverige innan de kvarvarande sexköpen uppnår preskription.

Samt den samlade Svenska statspressen, och polisens kommunikationsavdelning.
Citera
2025-04-06, 11:11
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du tror alltså på möjligheten av en sk Honey Trap som lockade fram honom så att Expressens reporter kunde konfrontera honom?

Alltid en möjlighet, om Expressen hittade en av Thai-tjejerna som var villiga att "play ball"

Fast det kan också ha varit Tony Irving som var trött på att bli misstagen för Dermot av rödtjutsberusade turister som hotar att ringa Polisen.
Citera
2025-04-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Jag förstår inte dina frågor.

Men att du tolkar det som att jag gör en Dermot och springer gillar du väl?

Jag ställde en fråga-du flydde.

Du kallade de som flyr för fegisar

Jag konstaterar att du också flyr och kan inte stå för din åsikt .

Jag fördömer ingen.
Jag följer bara din logik👍
Citera
2025-04-06, 11:16
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Det är därför hans nya intressen är olagliga.

De flesta köper inte sex så då kan man inte följa deras sexliv. I domar o.s.v

Nya och nya. Det är nog sannolikt att Dermot under X antal år slappnat av med massage.
Citera
2025-04-06, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lina2992
Jag ställde en fråga-du flydde.

Du kallade de som flyr för fegisar

Jag konstaterar att du också flyr och kan inte stå för din åsikt .

Jag fördömer ingen.
Jag följer bara din logik👍

Jag har inte sett någon fråga. Upprepa så kanske jag svarar om jag förstår frågan.
Citera
2025-04-06, 11:20
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Vad menas med att de inte är ett riktigt brott?
Många blir ju straffad för det varför ska han ha gräddfil?

Det har statiuerats exempel med Patrik Sommerlath. I framtiden kommer sexköp endast att bli ett straff för underklassen. Vilken möjligen är vad förespråkarna ville från början. Det underlättar deras korståg att måla sexköpare som sämre människor.
Citera
2025-04-06, 11:22
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtiofemkommaett
Undrar om han har fallit tillbaks i gamla mönster och besökt en salong i London? Kanske ger ett alfahane-rus när han nu känner att han har "kommit undan"

Han skulle kunna i alla fall, det är ju inte olagligt där. Fast kanske har han blivit lite försiktig nu när han vet att Expressnes och Aftonbladets gräv och nöjesredaktion kan lura i buskarna utanför.
Citera
2025-04-06, 11:24
Medlem
Citat:
Jag har inte sett någon fråga. Upprepa så kanske jag svarar om jag förstår frågan.

Så är det bara när man säljer sex man känner sig tvingade och man är ett offer för omständigheterna?

Om man gör något annat som man inte aktivt väljer , inte gillar men kan inte vägra är det ett val?

Ditt svar:

Jag tror inte på lyckliga horan.
Citera
2025-04-06, 11:26
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Han beskrev i någon intervju att han inte kunde gå förbi en salong utan att bli sugen.
Om jag minns rätt jämförde han det med en alkoholist.

Som en alkoholist som inte kan säga nej till en drink.

Ja just det påståendet begriper jag faktiskt inte riktigt. Att längta efter lite massage och handavstressning är inte på något sätt att jämföra med att vara Alkoholist.

Gissningsvis var han orolig efter att ha åkt fast, och tänkte inte riktigt igenom vad han sade under förhöret.
Citera
2025-04-06, 11:28
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Du vet tydligen inte vad sexberoende är.
Det kan lätt jämställas med alkoholism rökning spelberoende osv.

Den jämförelsen ser jag inte alls. När Alkoholen tar greppet om dig är du i mycket värre sits än om du tar en handtralla då och då. (Åtminstone borde det vara så, om inte Sverige korkade lagar lade sig emellan).
Citera
2025-04-06, 11:29
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Fetknoppen har ingen ryggrad som springer som en fegis när han blir konfronterad av en journalist. Vilken man med heder och självrespekt gör så? Stå upp för vem du är, vad du gjort och om du är misstänkt/åtalad på falska grunder, då har man en ypperlig chans att berätta detta. Istället valde den ryggradslösa Dermot att lägga benen på ryggen och fly...
Varför skulle han stanna och tala med ett jävla journalistarsel? Jag skulle nog göra likadant.
Citera
2025-04-06, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lina2992
Så är det bara när man säljer sex man känner sig tvingade och man är ett offer för omständigheterna?

Om man gör något annat som man inte aktivt väljer , inte gillar men kan inte vägra är det ett val?

Ditt svar:

Jag tror inte på lyckliga horan.

De som säljer sex är med i ett brottsligt narrativ i alla fall den salongen som vi pratat om.

Det är inte samma sak som att vara tvungen till något icke brottsligt enligt mig.
Det är inte jämförbart då de inte är lika utsatt omständighet heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in