2024-12-03, 20:05
Avslutad
Jag har ett dilemma som jag behöver hjälp med. Många av mina inplanerade dejter blir inställda, uppskattningsvis var tredje dejt. Vissa perioder är det nog till och med varannan.

När jag frågar runt bland mina manliga vänner och bekanta låter det som att jag är rätt ensam om detta problem, vilket oroar mig en smula. I vanliga fall hade jag nog bara ryckt på axlarna och tänkt att tjejer är känslostyrda och har lätt för att ändra sig men detta är något jag har svårt att släppa.

Jag har fått till mig att det inte är någon idé att chatta med tjejer i evigheter utan att det bästa är att fråga ut tjejerna rätt snabbt. Kan det vara orsaken till alla inställda dejter? Men å andra sidan, varför tackar tjejerna ens ja till att gå på dejt med mig om de tycker att det känns för snabbt?

Vore tacksam för all hjälp jag kan få.

Kort bakgrundsinformation: Jag är en 30-årig kille från Stockholm. Ordnad ekonomi och egen lägenhet. Alldagligt utseende, dvs varken ful eller modellsnygg. Får kontakt med tjejerna genom de vanliga dejtingapparna så som Tinder och Bumble.
Senast redigerad av Lilliehorn 2024-12-03 kl. 20:08.
Citera
2024-12-03, 20:08
Medlem
Det är inte ovanligt av vad jag hört. Men du ska absolut inte chatta i evigheter, se till att bjuda på dejt inom kort tid. De har många de "pratar" med och attraktion uppstår i ett riktigt möte, inte via nätet. Du blir inte på riktigt förrän tjejerna har träffat dig irl. Och därför blir det lätt att avboka en dejt, den tröskeln är väldigt låg då för dem.
Citera
2024-12-03, 20:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Precis som AnnaChiara säger så är det tämligen vanligt.

De pratar med många samtidigt. Bokar en träff med dig när du frågar, men så dyker nåt mer intressant upp. Och då avbokar dem. Kan höra av sig igen när de inte fått nått napp. Och avboka igen när de återigen hittat nåt bättre.

Inget som du ska ta personligt. Det är bara så nuförtiden. Och även om dina kompisar säger att de inte alls råkar ut för det, så behöver de inte tala sanning. De kanske vill framstå som att de alltid lyckas. Så då ljuger de om det.
Citera
2024-12-03, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

De pratar med många samtidigt. Bokar en träff med dig när du frågar, men så dyker nåt mer intressant upp. Och då avbokar dem. Kan höra av sig igen när de inte fått nått napp. Och avboka igen när de återigen hittat nåt bättre.

Inget som du ska ta personligt. Det är bara så nuförtiden. Och även om dina kompisar säger att de inte alls råkar ut för det, så behöver de inte tala sanning. De kanske vill framstå som att de alltid lyckas. Så då ljuger de om det.

Nej, jag förstår att det inte är något jag ska ta personligt men som kille har jag det svårt nog som det är på dejtingapparna. Därför känns det tungt när en dejt blir inställd då det kan dröja flera veckor, ibland månader, innan man får en "ny chans"...
Citera
2024-12-03, 20:50
Medlem
Skaffa en hobby eller vettig fritidssysselsättning. Du hittar snart någon vettig på analogt sätt. Skit i app-brudarna. Bara skräp det mesta.
Citera
2024-12-03, 20:51
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Tjatar du på dom?
Citera
2024-12-03, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Skaffa en hobby eller vettig fritidssysselsättning. Du hittar snart någon vettig på analogt sätt. Skit i app-brudarna. Bara skräp det mesta.

Har försökt att prata med/ragga på brudar i verkligheten men det funkar inte för mig. Har det inte i mig, tyvärr. Helt lönlöst att ens försöka mer.
Senast redigerad av Lilliehorn 2024-12-03 kl. 21:22.
Citera
2024-12-03, 21:39
Medlem
Katzyns avatar
Ja, det är väl väldigt troligt att om ni inte byggt upp någon speciell kemi eller kontakt och du är en väldigt genomsnittlig kille så går de helt enkelt på dejten bara om de råkar känna för det i stunden. Det blir en ganska lilgiltig känsla inför dejt med dig, och får därför hänga på dagsformen. Det känns väl inte så förpliktigande om du lagt ner väldigt lite energi på kontakten, och frågar du ut dem direkt förstår de ju att det inte är just dem du är intresserad av, utan att du bjuder ut alla du matchar med.
Citera
2024-12-03, 22:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Jag har ett dilemma som jag behöver hjälp med. Många av mina inplanerade dejter blir inställda, uppskattningsvis var tredje dejt. Vissa perioder är det nog till och med varannan.

När jag frågar runt bland mina manliga vänner och bekanta låter det som att jag är rätt ensam om detta problem, vilket oroar mig en smula. I vanliga fall hade jag nog bara ryckt på axlarna och tänkt att tjejer är känslostyrda och har lätt för att ändra sig men detta är något jag har svårt att släppa.

Jag har fått till mig att det inte är någon idé att chatta med tjejer i evigheter utan att det bästa är att fråga ut tjejerna rätt snabbt. Kan det vara orsaken till alla inställda dejter? Men å andra sidan, varför tackar tjejerna ens ja till att gå på dejt med mig om de tycker att det känns för snabbt?

Vore tacksam för all hjälp jag kan få.

Kort bakgrundsinformation: Jag är en 30-årig kille från Stockholm. Ordnad ekonomi och egen lägenhet. Alldagligt utseende, dvs varken ful eller modellsnygg. Får kontakt med tjejerna genom de vanliga dejtingapparna så som Tinder och Bumble.

Dom ljuuugeer eller så har de inga dates alls.

Lösning - man datar inte utan när man hittar någon - du flyttar hem till mig på lördag

lösning 2 mailorderbride dvs import - dom kommer o stannar kvar
Citera
2024-12-03, 22:15
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Tack för du la fram en god anledning att vägra fördummande app-"dating".
Citera
2024-12-03, 22:17
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Har försökt att prata med/ragga på brudar i verkligheten men det funkar inte för mig. Har det inte i mig, tyvärr. Helt lönlöst att ens försöka mer.
Där har du nog tyvärr en förklaring till att du får inställda dejter. Du har det inte i dig. Du får söka dig mot mindre ytligheter och mer djupgående kontakter.
Citera
2024-12-03, 22:27
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Där har du nog tyvärr en förklaring till att du får inställda dejter. Du har det inte i dig. Du får söka dig mot mindre ytligheter och mer djupgående kontakter.

Fast det är ju praktiskt taget omöjligt för tjejerna att veta hur trådstartaren är i verkliga livet när de bara haft kontakt via nätet. Många människor kan trots allt uppfattas som charmiga och socialt intelligenta över text. Detta gäller både killar och tjejer.

Jag tror mer på teorin som redan lyfts i tråden. Tjejer har så många alternativ i dagens läge att de har lyxen att ställa in en inplanerad dejt så fort en intressantare person dyker upp.

Jag är övertygad om att vi alla skulle må bättre av en mer jämställd dejtingmarknad.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2024-12-03 kl. 22:41.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in