Citat:
Ursprungligen postat av
Pocahontas123
Ja de undrade varför jag skickade så mycket till Revolut. Men han hittade en omväg via ICA banken. Jag flyttade från Swedbank till Ica banken. Sen hjälpte han mig att lura dem också. Att det skulle gå till renovering etc i Spanien. Fattar du vilken idiot jag är?
Trodde att jag skulle tjäna några tusen. Att allt var ok. Att banken var "dum" som stälkde frågor...
Visst, du må ha varit lättlurad, men du är inte ensam, det visar ju bara denna tråd och ett antal reportage i kvällstidningarna. Visst kan man väl tycka att du varit lättlurad, du har ju till trots blivit varnad av en av dina banker. Sen varför ICA banken inte reagerade på att vara mellanhand kan man ju kanske ifrågasätta, nu vet jag inte vilka belopp som gick den vägen dock. Men jag kan ju tycka att en bank bör reagera om någon startar ett konto och sen låter pengar "bara passera" till nästa instans så att säga.
Men som sagts så är de som kallar sig rådgivare ofta extremt inställsamma och har lösningar för diverse eventualiteter, som att få dig att skaffa Revolut om du nu inte hade det innan, och att sen ens lyckas få dig att ta lån utöver det du redan investerat, samt att ge dig en överglidarbank.
Sen har bankerna inte varit bra i sin pengatvätthantering, de silar mygg och sväljer kameler. Blattar som driver klanverksamhet kollas typ inte, medan dödsbon efter äldre som dött som har kontanter i mängd hemma ogiltigförklaras. Så jag ger inte ett vitten för bankernas så kallade kontroller heller.