Citat:
Ursprungligen postat av
Tillfkonto12
Kanske har det bästa redan skapats? Svårt att överträffa klassiska författare som Dostojevski, Shakespeare med flera. Vi återvänder till dem hela tiden men inget lika storslaget skapas längre. Samma med klassisk musik. Filmen hade väl sin kreativa peak på 70-, 80- och 90-talen. Jag ser inte på film längre eftersom 80-90% av det som produceras idag är dåligt eller mediokert. Kanske framtiden ligger i datorspel, om man lyckas utveckla berättandet mer, men just nu verkar spelindustrin mest intresserad av att vara så politiskt korrekt som möjligt. Man böjer sig för alla möjligen lättriggade grupperingar - böjer ryggen av sig.
Det där med att man undviker massa saker som kan trigga igång, känner jag igen mig själv. Jag har en hobby där jag lägger ut mina verk över nätet. För att undvika att jag blir portad/avstängd, så gör jag allt jag kan för att inte trigga. Jag är inte konflikträdd, men jag vill inte ha problem med att inte få lägga ut längre.
Märker också att på Youtube har man även tagit bort massa olika videoklipp som kan komma att trigga igång eller få andra att bli inspirerad av att göra något dramatiskt.
Varför har mänskligheten blivit såhär eller är det som så att vi alltid varit såhär som kan bli inspirerad av att göra något, men eftersom internet var så nytt, så kunde man inte räkna ut det i förväg hur ett ''oskyldig'' videoklipp kunde göra något dramatiskt.
Kommer ihåg olika tribute-videos och annat som numera inte finns eller ''humoristiska'' videos med musik, har man tagit bort.
Saknar egentligen dessa videoklipp.