2026-06-20, 17:16
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Svarade nyss på ditt förra inlägg men FB lät mig inte behålla att jag quotat dig pga för mycket text så ville mesta uppmärksamma dig på att jag svarat och nu även passa på att svara på detta inlägg

Laureles är min favoritbarrio, bor alltid där när jag åker till colombia även om det var ett tag sen nu, har fortf kvar min laptop droger kläder och mina saker där haha, snart dags för en sväng känner jag

Det jag gillar med laureles är att du kan gå till allt, det är mer upscale än de värsta barriosana och det är inte heller som el poblado som vimlar av turister utan i laureles kan du fortfarande känna dig speciell och bra resauranter från många av världens hörn, ett riktigt coolt utegym har du precis vid sidan av med i belen där har du mer än 50 maskiner, pooler, basketplaner mm allt kostnadsfritt

För de som gillar att röka eller ta en öl så har du parken något kvarter från shopping centret los molinos där är det alltid soft att varva ner

Gillar man party och hög musik så ja 70s har vi ju med så klart, inte min smak dock där håller jag mig borta ifrån

Det är inte svårt att förföra colombianska brudar för till skillnad från svenska tjejer som tycks känna att de offrar något så vill latinska tjejer bli knullade ofta och mycket, de blev besvikna om de bara får ligga en gång per kväll... sex är 75% av tillfällena första dejten

Blåa ögon(åtminstone inte bruna), att du är minst 180cm lång och ser välvårdad ut och du är set to go
Uppfyller du inte de kraven så kommer du fortfarande att ha god framgång men du måste anstänga dig en smula mer, dock inte i närheten av vad du behöver göra i europa

Ok tack för ditt svar. Väldigt osannolikt att jag skulle lyckas bli rik nu snabbt. Därför menar jag att tåget har gått och världs ekonomisk kollaps kommer hända senast inom några år före år 2030. Bara att acceptera för min del att man klåpat sig. Men kanske lika bra, man kanske hade varit död annars.

Shedding: jag pratar om c19 vax shedding. Jag trodde att detta var något hitte på först då jag hörde om det. Men du kan läsa om det på nätet, inte svårt att hitta. Varje gång jag rest nu har jag råkat ut för det, många männskor ger också av en hemsk lukt. Tex hände det på ett hostel där jag delade rum med andra, de stank så mycket att jag fick be om ett annat.
De inte svett utan de lukar som kemikalier blandat med katt piss, de bränner i näsan.
Man kan få symptom också; utslag, utmattning, yrsel osv. Vissa kvinnor har blivit riktigt sjuka av shedding har jag läst.

Jag vet inte varför nästan ingen annan klagar, kanske jag är känslig, men de 100% ett fenomen för det har hänt så många gånger åt mig.

Jag är blond och blå ögd stax under 180, såg väll bra ut som ung åtminstone.
Jag hade inga större framgångar i Colombia men kunde knappt spanska. Minns en date som jag hade så hade jag med en tolk haha.
Hon jag var på date med betalade för vår date, så hon måste ha gillat mig tror jag.

Jag antar att de inte gick så bra för att jag inte kunde spanska och var inte där så länge, en månad totalt i Colombia. Sen kanske jag hade dålig strategi. Jag var ut för mycket på barer och klubbar. (Då jag var där hade nästan ingen smartelefon)
Eller vad tror du?
För det jag minns var att jag fick blickar av nästan alla kvinnor vart jag än gick.

I Cartagena gick jag och en kompis in på en club och det var 95% bara modell snygga kvinnor där. De var helt underbart.
De visade sig vara en hor club, men inte en klassisk bordell utan mera ett ställe där vanliga tjejer behövde lite extra pengar. Så de var många tjejer som nekade killar där även, de kunde vara för att de var fulla eller annat de inte gillade.

Där tävlade tjejerna om mig och man kunde välja den man ville.
Jag lyckades även få en hora "gratis" eller jag betalade bara 2 drinkar åt henne.
Annars kostade det ca 200-300kr för ett ligg om jag minns rätt, men man drog till ett motell utanför cluben så där var också en kostnad, minns inte vad det kostade.

Men i vilket fall som helst, sjukt billigt, de var riktigt kul. Betydligt bättre än med en tjej som du får gratis med hem från krogen i Sverige.
I Pereira var jag ut med några tjejer och de började tjafsa med en taxi chafför.
Han drog fram en revolver och rikta den mot dem och de bara skrattade, själv höll jag på att skita ner mig, fick aldrig reda på vad de handlade om, men de verkade som om de kände varandra på något sätt.

De var bra att du påpekade om utseende, hade kunnat gjort mycket bättre där, eftersom jag backpackade tog jag inte så bra handom mitt utseende, jag hade taskiga kläder och hade en ful frisyr.

Hur träffar du tjejerna i colombia?
Jag satt en hel kväll på youtube och kollade på hur det är i medellin och colombia nu.
Tinder verkar vara väldigt farligt nu.

Du kan kolla den här kanalen tex:
https://youtu.be/aDdBmXfS03g


De verkar vara betydligt farligare där nu än då jag var där, allt från tjejer som drogar eller dödar till poliser eller tull som kan falsk anklaga dig för narkotika brott osv.
Nån statistik som jag läste att de dör ca 1 turist per vecka nu i medellin låter mycket?

Hade nog inte åkt dit mera för att knulla "horor" då mer eller mindre alla snygga kvinnor i colombia är horor på ett eller annat sätt.
Jag tror jag nöjer mig med Spanien om de blir aktuellt, där finns massvis med latinas.

Läste även om ett nytt trix jag aldrig hört om och de vara att ha en underårig tjej som ljuger om sin ålder och sen utpressar dig på pengar så strax hon kommer till ditt boende.
Verkar vara extremt viktigt att aldrig ta hem en tjej åtminstone inte fören du har systematiskt utverderat och kanske haft sex först på ett motell.
Colombiska killarna verkar verkligen hata gringos mera nu, ogillas starkt att utländska män kommer o tar deras kvinnor och de förstår man på sätt o vis. Men de här är ett till oros moment.
Alla gringos verkas ses som sexturister, har inte detta påverkat dig att träffa tjejer där?

Själv skulle jag nog avstå från att åka dit nu och välja ett annat land. Men därför det är välkomnande att höra av dig hur det är av någon svensk som varit där nyligen.

Är det inte lästan lika bra i peru eller boliva?
Citera
2026-06-22, 13:05
  #146
Medlem
dirtysouths avatar
Även om du inte kan bli rik så en liten passiv inkomst eller generera inkomst online kan du komma långt med, vi är redan några år före 2030 btw och jag tror inte vi är i närheten av någon ekonomisk kollaps utan snarare en något förhöjd inflation än vad vi var vana vid för några år sedan - men vi kan bara gissa och spekulera vad gäller framtiden

Ok nej då är shedding inget som jag är eller har varit rädd för, mitt imunförsvar tycks vara ganska bra, har dock hört om detta tidigare och som jag förstod det är detta främst något som är en risk när någon är nyinjicerad med något

Hehe inte optimalt att behöva tolk på dejten men vad ska man göra haha, händer mig också då och då att tjejen vägrar låta mig betala utan att hon betalar för båda, både i colombia, argentina och bolivia flera ggr men själv anser jag att det är mannens jobb att stå för resurserna, dock accepterar jag alltid utan problem de ggr de insisterar att stå för notan

Om du letar tjejer på barer och klubbar så är det 1 sorts tjejer du hittar där, vill man bara hitta någon att ligga med snabbt så kan det ju funka men den grova majoriteten är där för att de "jobbar" själv letar jag aldrig i den miljön, gillar inte heller tjejer som dricker så för mig personligen går det helt bort

Precis som du säger så är de inte desperata bara för de är ute på klubben och jobbar utan de kommer välja någon som de är attraherade av, antingen det eller nån gringo som betalar dem flera ggr mer än vad de normalt vill ha

Aldrig varit i ett land där utseende är så viktigt som i Colombia, räcker att du borde ha klippt dina naglar för ett par dagar sen så kommer de märka det, sett tjejer som sitter med sina pojkvänner medans killen får manikyr... inte stället där man går ut när man borde rakat sig dagen innan så att säga, eller med halvdana kläder

Tjejerna hittar jag på appar, gymmet, evenemang, på deras jobb, via vänner eller att vi korsar varandra på gatan eller att vi råkar bo i samma byggnad, typ alla sätt minus klubbar och barer för som sagt där hittar man (nästan) bara 1 sorts tjejer

Och ja farligt har det väl alltid varit i Colombia, finns gott om människor både brudar och killar som tycker det är mer värt att ha 100 dollar i fickan än vad de värdesätter ditt liv, de är vana vid att se döda människor

Spanien är inte alls lika kul, inte på långa vägar men det har ju andra fördelar och finns fullt av latinas där med precis som du säger, åker själv dit varje år
Är man en dålig människkännare så är det tryggare att hålla sig i Spanien då behöver man inte oroa sig för något av det där som du beskrev, själv behöver jag aldrig göra det här heller för jag kan direkt förstå någons intentioner men saknar man den egenskapen då gör man nog bäst att hålla sig i Europa

Att killarna skulle störa sig på att turister kommer dit och knullar deras tjejer har jag då aldrig märkt av, de är väldigt laid back och snarare har jag upplevt det motsatta att de gillar höra ens historier medans de delar en av sina egna, nästan alla har många tjejer som de ligger med så det är inte så att de kommer bli sura över att det "går bra" för dig med

Om det är lika bra i Peru eller Bolivia? Skillnad är att du kommer vara mycket mer exotiskt där som svensk så de som gillar någon med skandinaviskt utseende - vilket tycks vara de flesta kommer inte att ha några hundra andra att välja på åtminstone inte i Bolivia, det är det lättaste stället att träffa (genuina) tjejer på, i de 2 länderna är det inte som i Colombia att det är många som letar ekonomiska fördelar med att träffa dig, tjejerna är dock bättre på sex i Colombia men det är lättare eller minst lika lätt att träffa och lära känna dem i Bolivia, i Peru också är det lätt men mer turism = något mer konkurrans


Citat:
Ursprungligen postat av noface-noname
Ok tack för ditt svar. Väldigt osannolikt att jag skulle lyckas bli rik nu snabbt. Därför menar jag att tåget har gått och världs ekonomisk kollaps kommer hända senast inom några år före år 2030. Bara att acceptera för min del att man klåpat sig. Men kanske lika bra, man kanske hade varit död annars.

Shedding: jag pratar om c19 vax shedding. Jag trodde att detta var något hitte på först då jag hörde om det. Men du kan läsa om det på nätet, inte svårt att hitta. Varje gång jag rest nu har jag råkat ut för det, många männskor ger också av en hemsk lukt. Tex hände det på ett hostel där jag delade rum med andra, de stank så mycket att jag fick be om ett annat.
De inte svett utan de lukar som kemikalier blandat med katt piss, de bränner i näsan.
Man kan få symptom också; utslag, utmattning, yrsel osv. Vissa kvinnor har blivit riktigt sjuka av shedding har jag läst.

Jag vet inte varför nästan ingen annan klagar, kanske jag är känslig, men de 100% ett fenomen för det har hänt så många gånger åt mig.

Jag är blond och blå ögd stax under 180, såg väll bra ut som ung åtminstone.
Jag hade inga större framgångar i Colombia men kunde knappt spanska. Minns en date som jag hade så hade jag med en tolk haha.
Hon jag var på date med betalade för vår date, så hon måste ha gillat mig tror jag.

Jag antar att de inte gick så bra för att jag inte kunde spanska och var inte där så länge, en månad totalt i Colombia. Sen kanske jag hade dålig strategi. Jag var ut för mycket på barer och klubbar. (Då jag var där hade nästan ingen smartelefon)
Eller vad tror du?
För det jag minns var att jag fick blickar av nästan alla kvinnor vart jag än gick.

I Cartagena gick jag och en kompis in på en club och det var 95% bara modell snygga kvinnor där. De var helt underbart.
De visade sig vara en hor club, men inte en klassisk bordell utan mera ett ställe där vanliga tjejer behövde lite extra pengar. Så de var många tjejer som nekade killar där även, de kunde vara för att de var fulla eller annat de inte gillade.

Där tävlade tjejerna om mig och man kunde välja den man ville.
Jag lyckades även få en hora "gratis" eller jag betalade bara 2 drinkar åt henne.
Annars kostade det ca 200-300kr för ett ligg om jag minns rätt, men man drog till ett motell utanför cluben så där var också en kostnad, minns inte vad det kostade.

Men i vilket fall som helst, sjukt billigt, de var riktigt kul. Betydligt bättre än med en tjej som du får gratis med hem från krogen i Sverige.
I Pereira var jag ut med några tjejer och de började tjafsa med en taxi chafför.
Han drog fram en revolver och rikta den mot dem och de bara skrattade, själv höll jag på att skita ner mig, fick aldrig reda på vad de handlade om, men de verkade som om de kände varandra på något sätt.

De var bra att du påpekade om utseende, hade kunnat gjort mycket bättre där, eftersom jag backpackade tog jag inte så bra handom mitt utseende, jag hade taskiga kläder och hade en ful frisyr.

Hur träffar du tjejerna i colombia?
Jag satt en hel kväll på youtube och kollade på hur det är i medellin och colombia nu.
Tinder verkar vara väldigt farligt nu.

Du kan kolla den här kanalen tex:
https://youtu.be/aDdBmXfS03g


De verkar vara betydligt farligare där nu än då jag var där, allt från tjejer som drogar eller dödar till poliser eller tull som kan falsk anklaga dig för narkotika brott osv.
Nån statistik som jag läste att de dör ca 1 turist per vecka nu i medellin låter mycket?

Hade nog inte åkt dit mera för att knulla "horor" då mer eller mindre alla snygga kvinnor i colombia är horor på ett eller annat sätt.
Jag tror jag nöjer mig med Spanien om de blir aktuellt, där finns massvis med latinas.

Läste även om ett nytt trix jag aldrig hört om och de vara att ha en underårig tjej som ljuger om sin ålder och sen utpressar dig på pengar så strax hon kommer till ditt boende.
Verkar vara extremt viktigt att aldrig ta hem en tjej åtminstone inte fören du har systematiskt utverderat och kanske haft sex först på ett motell.
Colombiska killarna verkar verkligen hata gringos mera nu, ogillas starkt att utländska män kommer o tar deras kvinnor och de förstår man på sätt o vis. Men de här är ett till oros moment.
Alla gringos verkas ses som sexturister, har inte detta påverkat dig att träffa tjejer där?

Själv skulle jag nog avstå från att åka dit nu och välja ett annat land. Men därför det är välkomnande att höra av dig hur det är av någon svensk som varit där nyligen.

Är det inte lästan lika bra i peru eller boliva?
Citera
2026-06-22, 13:48
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Även om du inte kan bli rik så en liten passiv inkomst eller generera inkomst online kan du komma långt med, vi är redan några år före 2030 btw och jag tror inte vi är i närheten av någon ekonomisk kollaps utan snarare en något förhöjd inflation än vad vi var vana vid för några år sedan - men vi kan bara gissa och spekulera vad gäller framtiden

Ok nej då är shedding inget som jag är eller har varit rädd för, mitt imunförsvar tycks vara ganska bra, har dock hört om detta tidigare och som jag förstod det är detta främst något som är en risk när någon är nyinjicerad med något

Hehe inte optimalt att behöva tolk på dejten men vad ska man göra haha, händer mig också då och då att tjejen vägrar låta mig betala utan att hon betalar för båda, både i colombia, argentina och bolivia flera ggr men själv anser jag att det är mannens jobb att stå för resurserna, dock accepterar jag alltid utan problem de ggr de insisterar att stå för notan

Om du letar tjejer på barer och klubbar så är det 1 sorts tjejer du hittar där, vill man bara hitta någon att ligga med snabbt så kan det ju funka men den grova majoriteten är där för att de "jobbar" själv letar jag aldrig i den miljön, gillar inte heller tjejer som dricker så för mig personligen går det helt bort

Precis som du säger så är de inte desperata bara för de är ute på klubben och jobbar utan de kommer välja någon som de är attraherade av, antingen det eller nån gringo som betalar dem flera ggr mer än vad de normalt vill ha

Aldrig varit i ett land där utseende är så viktigt som i Colombia, räcker att du borde ha klippt dina naglar för ett par dagar sen så kommer de märka det, sett tjejer som sitter med sina pojkvänner medans killen får manikyr... inte stället där man går ut när man borde rakat sig dagen innan så att säga, eller med halvdana kläder

Tjejerna hittar jag på appar, gymmet, evenemang, på deras jobb, via vänner eller att vi korsar varandra på gatan eller att vi råkar bo i samma byggnad, typ alla sätt minus klubbar och barer för som sagt där hittar man (nästan) bara 1 sorts tjejer

Och ja farligt har det väl alltid varit i Colombia, finns gott om människor både brudar och killar som tycker det är mer värt att ha 100 dollar i fickan än vad de värdesätter ditt liv, de är vana vid att se döda människor

Spanien är inte alls lika kul, inte på långa vägar men det har ju andra fördelar och finns fullt av latinas där med precis som du säger, åker själv dit varje år
Är man en dålig människkännare så är det tryggare att hålla sig i Spanien då behöver man inte oroa sig för något av det där som du beskrev, själv behöver jag aldrig göra det här heller för jag kan direkt förstå någons intentioner men saknar man den egenskapen då gör man nog bäst att hålla sig i Europa

Att killarna skulle störa sig på att turister kommer dit och knullar deras tjejer har jag då aldrig märkt av, de är väldigt laid back och snarare har jag upplevt det motsatta att de gillar höra ens historier medans de delar en av sina egna, nästan alla har många tjejer som de ligger med så det är inte så att de kommer bli sura över att det "går bra" för dig med

Om det är lika bra i Peru eller Bolivia? Skillnad är att du kommer vara mycket mer exotiskt där som svensk så de som gillar någon med skandinaviskt utseende - vilket tycks vara de flesta kommer inte att ha några hundra andra att välja på åtminstone inte i Bolivia, det är det lättaste stället att träffa (genuina) tjejer på, i de 2 länderna är det inte som i Colombia att det är många som letar ekonomiska fördelar med att träffa dig, tjejerna är dock bättre på sex i Colombia men det är lättare eller minst lika lätt att träffa och lära känna dem i Bolivia, i Peru också är det lätt men mer turism = något mer konkurrans

Ja alltså de är de som styr världen och deras plan så de inte spekulationer utan mer frågan om när, mycket möjligt att de inte blir en kollaps utan ett bara ett nytt system som ersätter detta vi har nu.
Om jag var du hade jag nog funderat på att köpa land nånstans eller kanske joina något offgrid sammhälle, som en plan b.

Shedding är värre på vissa ställen har jag också märkt, speciellt illa där folk ser sjuka ut. Verkar som kanske colombianerna och bolivianerna kanske fick vatten lösning mestadels.
Många från brazilien ser mycket ohälsosamma ut, vissa var så äckliga på stranden att jag fick titta bort. Fanns unga tjejer i 18års åldern med celluliter och hemsk hy.
Dock inte alla, fanns fräscha tjejer också. Men såg tyvärr många ofresha.

Ja alltså jag försöker med trading, andra skills har jag inte för att tjäna pengar online.
Att starta en seriös business går också bort eftersom dit kan lätt gå ett par år av hårt arbete eller mera.
Funderat på youtube men har blivit bannad för många gånger och haft videos borttagna. Gillar inte tanken att man sätter månader eller år och sen kan nån bara förstöra allt för en så enkelt.

Ok så du menar att det är överdrivet det som står på nätet om medellin om det mesta? Haha låter kul de där, ok så killarna är lugna med det.

1 turist per vecka död verkar ju dock vara lite väll mycket kan man tycka.

Hur screenar du brudarna från tinder/online? För om man inte träffat dem kan man ju inte veta. Byter ni IG eller har video samtal först?
Och vågar du ta hem tjejerna till ditt boende eller kör du mostell först?

När jag var där bytte man facebook och det räckte typ för att se att de var ok, sen om man träffade nån från universitetet så var det också rätt lungt.

Som du säger många män verkar inte kunna läsa signaler.
Själv hade ja nog varit paranoid ändå, för när jag vad där pratade ingen om att bli drogad osv av tjejer.
Citera
2026-06-24, 14:39
  #148
Medlem
dirtysouths avatar
Jag tror att de mäktigaste människorna på vår planet är de mest kapitalstarka och de värnar nog om kapitalismen så något nytt ekonomiskt system får vi nog inte se i första taget, kapitalismen tycks rulla på så länge man lyckas hålla bnp och inflationen uppe och det vet vi nu hur man gör - printa på!

Kommer ev investera i någon rejälare fastighet vad det lyder ja men har inte allt för brått vad gäller det

Har aldrig upplevt att jag känner mig sjuk när jag är i närheten av andra människor, kan vara en stark placeboeffekt, helt rätt att många brasilianare varken är eller ser hälsosamma ut, mycket problem med huden

Youtube tycker jag med är spännande, vissa där som lever på det har ju dessutom så tråkigt content att det är förvånande tycker jag att de ändå lyckas leva på det, så anstränger man sig lite (mycket) ska det nog gå vägen, tycker själv det hade varit kul så om du kommer ner/över kan vi ju alltid testa haha

Säger inte att det är överdrivet vad man hör om medellin, det har alltid varit osäkert där och varje gång du hör en motorcykel närmar sig bör du vara på din vakt eller om ett par snygga tonåringsbrudar helt plötsligt vill ha en trekant med dig så är det oftast inte på din otroliga charm om du förstår vad jag menar hehe... sunt förnuft och var redo för fight/flight när oturen (venezolanen) är framme bör du alltid vara beredd på dock, mycket vapen i omlopp
Sist jag kollade statistiken dock så var det jämförbart med Sverige, dock med det sagt så inte jämförbart i den bemärkelsen... I sverige kan du gå med en ny telefon nästan var som helst framme eller ta ut kontanter i ATM på gatan, det är inte att rekommendera där, jag gör det men det är för att jag inte bryr mig så mycket som jag borde göra

Onlinedejting i medellin; har mycket att göra med vilken app till att börja med, just tinder är notoriskt känt för arbetande tjejer och de som letar offer att droga, använder du bumble istället så är det ett helt annat klientel du hittar och för mig har det aldrig varit en tvekan utan man märker ju direkt vad de är ute efter. Det är väldigt tydligt måste jag säga men om någon verkar på gränsen och du inte förstått deras intention så fråga efter IG och kommer de med en dålig ursäkt så vet du.

Jag har gjort videosamtal och kommer väl ihåg en gång hahah, att hon var en "normal" tjej visste jag redan men likväl för att se hur de faktiskt ser ut med alla filters och grejer som existerar idag kan det vara en god idé ur den synpunkten för att inte slösa tid för du har kanske 5-10 andra tjejer du kan välja på att träffa den dagen istället för henne - anyways;

Jag har precis lämnat av en tjej som spenderade natten vid hennes lgh och ett av de stora shoppingcentren är precis rundan hörnan så jag väntar där medans de håller på att öppna och hon skriver godmorgon och vill göra videosamtal jag säger javisst och vi ringer i säkert 10 minuter jag ser att hon är lika söt som på fotona, under hela samtalet så befinner hon sig i sängen utan att röra sig speciellt mycket vilket inte väckte någon form av misstanke hos mig då det var tidig morgon fortfarande, nå väl vi bestämmer att mot kvällen ska hon komma till mig och när hon senare är på väg så skriver hon att det här kommer bli mycket dåligt, kaos kommer det bli - det eller så jättebra... vilket jag tyckte var lustigt sagt och när hon väl dyker upp så visar det sig att hon har någon form av handikapp, inte konstigt att hon låg i sängen och visade upp sin bra sida för hennes andra sida fungerade knappt, hela ena armen var mindre och det var svårt för henne att använda den märkte jag vilket var lite chockerande att hon medvetet dolt detta men hey där var vi, hon hade gräs med sig så vi började röka det och konversera lite och tror att vi stoppar historien där hahah, en läxa för nästa gång att verifiera dem bra via videosamtal innan träff

Har aldrig tagit någon till m/hotell förutom när jag bott på ett och ja alltid verifiera via deras sociala medier, är du rädd för att de har dåliga intentioner så är det ju alltid bäst att första träffen är utomhus någonstans så du kan känna viben innan du tar dem in i ditt hem


Citat:
Ursprungligen postat av noface-noname
Ja alltså de är de som styr världen och deras plan så de inte spekulationer utan mer frågan om när, mycket möjligt att de inte blir en kollaps utan ett bara ett nytt system som ersätter detta vi har nu.
Om jag var du hade jag nog funderat på att köpa land nånstans eller kanske joina något offgrid sammhälle, som en plan b.

Shedding är värre på vissa ställen har jag också märkt, speciellt illa där folk ser sjuka ut. Verkar som kanske colombianerna och bolivianerna kanske fick vatten lösning mestadels.
Många från brazilien ser mycket ohälsosamma ut, vissa var så äckliga på stranden att jag fick titta bort. Fanns unga tjejer i 18års åldern med celluliter och hemsk hy.
Dock inte alla, fanns fräscha tjejer också. Men såg tyvärr många ofresha.

Ja alltså jag försöker med trading, andra skills har jag inte för att tjäna pengar online.
Att starta en seriös business går också bort eftersom dit kan lätt gå ett par år av hårt arbete eller mera.
Funderat på youtube men har blivit bannad för många gånger och haft videos borttagna. Gillar inte tanken att man sätter månader eller år och sen kan nån bara förstöra allt för en så enkelt.

Ok så du menar att det är överdrivet det som står på nätet om medellin om det mesta? Haha låter kul de där, ok så killarna är lugna med det.

1 turist per vecka död verkar ju dock vara lite väll mycket kan man tycka.

Hur screenar du brudarna från tinder/online? För om man inte träffat dem kan man ju inte veta. Byter ni IG eller har video samtal först?
Och vågar du ta hem tjejerna till ditt boende eller kör du mostell först?

När jag var där bytte man facebook och det räckte typ för att se att de var ok, sen om man träffade nån från universitetet så var det också rätt lungt.

Som du säger många män verkar inte kunna läsa signaler.
Själv hade ja nog varit paranoid ändå, för när jag vad där pratade ingen om att bli drogad osv av tjejer.
Citera
2026-06-24, 16:38
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Jag tror att de mäktigaste människorna på vår planet är de mest kapitalstarka och de värnar nog om kapitalismen så något nytt ekonomiskt system får vi nog inte se i första taget, kapitalismen tycks rulla på så länge man lyckas hålla bnp och inflationen uppe och det vet vi nu hur man gör - printa på!

Kommer ev investera i någon rejälare fastighet vad det lyder ja men har inte allt för brått vad gäller det

Har aldrig upplevt att jag känner mig sjuk när jag är i närheten av andra människor, kan vara en stark placeboeffekt, helt rätt att många brasilianare varken är eller ser hälsosamma ut, mycket problem med huden

Youtube tycker jag med är spännande, vissa där som lever på det har ju dessutom så tråkigt content att det är förvånande tycker jag att de ändå lyckas leva på det, så anstränger man sig lite (mycket) ska det nog gå vägen, tycker själv det hade varit kul så om du kommer ner/över kan vi ju alltid testa haha

Säger inte att det är överdrivet vad man hör om medellin, det har alltid varit osäkert där och varje gång du hör en motorcykel närmar sig bör du vara på din vakt eller om ett par snygga tonåringsbrudar helt plötsligt vill ha en trekant med dig så är det oftast inte på din otroliga charm om du förstår vad jag menar hehe... sunt förnuft och var redo för fight/flight när oturen (venezolanen) är framme bör du alltid vara beredd på dock, mycket vapen i omlopp
Sist jag kollade statistiken dock så var det jämförbart med Sverige, dock med det sagt så inte jämförbart i den bemärkelsen... I sverige kan du gå med en ny telefon nästan var som helst framme eller ta ut kontanter i ATM på gatan, det är inte att rekommendera där, jag gör det men det är för att jag inte bryr mig så mycket som jag borde göra

Onlinedejting i medellin; har mycket att göra med vilken app till att börja med, just tinder är notoriskt känt för arbetande tjejer och de som letar offer att droga, använder du bumble istället så är det ett helt annat klientel du hittar och för mig har det aldrig varit en tvekan utan man märker ju direkt vad de är ute efter. Det är väldigt tydligt måste jag säga men om någon verkar på gränsen och du inte förstått deras intention så fråga efter IG och kommer de med en dålig ursäkt så vet du.

Jag har gjort videosamtal och kommer väl ihåg en gång hahah, att hon var en "normal" tjej visste jag redan men likväl för att se hur de faktiskt ser ut med alla filters och grejer som existerar idag kan det vara en god idé ur den synpunkten för att inte slösa tid för du har kanske 5-10 andra tjejer du kan välja på att träffa den dagen istället för henne - anyways;

Jag har precis lämnat av en tjej som spenderade natten vid hennes lgh och ett av de stora shoppingcentren är precis rundan hörnan så jag väntar där medans de håller på att öppna och hon skriver godmorgon och vill göra videosamtal jag säger javisst och vi ringer i säkert 10 minuter jag ser att hon är lika söt som på fotona, under hela samtalet så befinner hon sig i sängen utan att röra sig speciellt mycket vilket inte väckte någon form av misstanke hos mig då det var tidig morgon fortfarande, nå väl vi bestämmer att mot kvällen ska hon komma till mig och när hon senare är på väg så skriver hon att det här kommer bli mycket dåligt, kaos kommer det bli - det eller så jättebra... vilket jag tyckte var lustigt sagt och när hon väl dyker upp så visar det sig att hon har någon form av handikapp, inte konstigt att hon låg i sängen och visade upp sin bra sida för hennes andra sida fungerade knappt, hela ena armen var mindre och det var svårt för henne att använda den märkte jag vilket var lite chockerande att hon medvetet dolt detta men hey där var vi, hon hade gräs med sig så vi började röka det och konversera lite och tror att vi stoppar historien där hahah, en läxa för nästa gång att verifiera dem bra via videosamtal innan träff

Har aldrig tagit någon till m/hotell förutom när jag bott på ett och ja alltid verifiera via deras sociala medier, är du rädd för att de har dåliga intentioner så är det ju alltid bäst att första träffen är utomhus någonstans så du kan känna viben innan du tar dem in i ditt hem


Ok vet inte vad du menar med komma ner.

Btw jag har varit i Paraguay också men de är alldeles för varmt där så det går bort. Kanske om man hade ett hus nära vattnet men Chaco skulle jag aldrig kunna tänka mig bo i. De kan bli 45C på sommaren där.

Har du varit i Panama? Själv gillade jag detta land rätt mycket, är som en blandning av colombia och karibien.

Hur snygga är tjejerna i bolivia och peru mot colombia? Skulle nog föredra dessa länder även fast tjejerna var mindre snygga om det är säkrare där. Bolivianare har jag bara bra erfarenhet av då jag träffat många i Sverige.

Du skrev tidigare om att du inte gillade Argentina, jag har bara varit 2 dagar i Argentina. Min erfarenhet har inte varit bra med dem. Jag har också mött Argentinare på andra ställen.
Då jag var i Argentina kändes det som om många smyg hata mig, tex så när jag var på en restaurang så valde servitören att låta mig vänta med flit mycket längre än andra gäster, jag tänkte gå därifrån med de var helgdag och fanns inte mycket öppet.

När jag fråga om hjälp vid ett turist info så sände de med flit mig till fel plats. Först ville de inte ens prata med mig.

När jag var i colombia träffade jag en grupp argentinska killar och tjejer i ett hostel, vi kom först jätte bra överens och de var trevliga, en dag ändrades det och de började betee sig konstigt och undvikande helt utan anledning, vet inte vad det handlade om.
Undrar om du haft liknade erfarenheter av Argentinare eller är det så att jag haft otur bara med vem jag råkat träffa?

Jo jag har också märkt hur patetiska många youtubers är, finns massa som pratar skit och klagar bara eller dem som har reaktions kanaler och många livnär sig på det.
Ett stort misstag jag gjort i livet är att jag varit för seriös, skulle aldrig kunna tänka mig att göra sånt utan jag har allid varit intresserad av sanningen och riktiga saker,
men sånt gillar inte youtube och vanliga människor.

Själv gillar jag inte youtube mera, kollar på andra platformar mestadels men om man kunde göra enkla pengar får man väll tänka om.

Skulle kanske kunna testa något igen, starta några kanaler och så om något får napp, sen kanske köra vidare på det.
Kanske en blandning av sanning och nonsense; alltså kanske måste censurera mig på ett smart vis. Dock går det bort att visa mitt ansikte på youtube, måste vara anonym. Så måste fundera lite vad som skulle kunna tänkas funka då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in