Citat:
Svarade nyss på ditt förra inlägg men FB lät mig inte behålla att jag quotat dig pga för mycket text så ville mesta uppmärksamma dig på att jag svarat och nu även passa på att svara på detta inlägg
Laureles är min favoritbarrio, bor alltid där när jag åker till colombia även om det var ett tag sen nu, har fortf kvar min laptop droger kläder och mina saker där haha, snart dags för en sväng känner jag
Det jag gillar med laureles är att du kan gå till allt, det är mer upscale än de värsta barriosana och det är inte heller som el poblado som vimlar av turister utan i laureles kan du fortfarande känna dig speciell och bra resauranter från många av världens hörn, ett riktigt coolt utegym har du precis vid sidan av med i belen där har du mer än 50 maskiner, pooler, basketplaner mm allt kostnadsfritt
För de som gillar att röka eller ta en öl så har du parken något kvarter från shopping centret los molinos där är det alltid soft att varva ner
Gillar man party och hög musik så ja 70s har vi ju med så klart, inte min smak dock där håller jag mig borta ifrån
Det är inte svårt att förföra colombianska brudar för till skillnad från svenska tjejer som tycks känna att de offrar något så vill latinska tjejer bli knullade ofta och mycket, de blev besvikna om de bara får ligga en gång per kväll... sex är 75% av tillfällena första dejten
Blåa ögon(åtminstone inte bruna), att du är minst 180cm lång och ser välvårdad ut och du är set to go
Uppfyller du inte de kraven så kommer du fortfarande att ha god framgång men du måste anstänga dig en smula mer, dock inte i närheten av vad du behöver göra i europa
Laureles är min favoritbarrio, bor alltid där när jag åker till colombia även om det var ett tag sen nu, har fortf kvar min laptop droger kläder och mina saker där haha, snart dags för en sväng känner jag
Det jag gillar med laureles är att du kan gå till allt, det är mer upscale än de värsta barriosana och det är inte heller som el poblado som vimlar av turister utan i laureles kan du fortfarande känna dig speciell och bra resauranter från många av världens hörn, ett riktigt coolt utegym har du precis vid sidan av med i belen där har du mer än 50 maskiner, pooler, basketplaner mm allt kostnadsfritt
För de som gillar att röka eller ta en öl så har du parken något kvarter från shopping centret los molinos där är det alltid soft att varva ner
Gillar man party och hög musik så ja 70s har vi ju med så klart, inte min smak dock där håller jag mig borta ifrån
Det är inte svårt att förföra colombianska brudar för till skillnad från svenska tjejer som tycks känna att de offrar något så vill latinska tjejer bli knullade ofta och mycket, de blev besvikna om de bara får ligga en gång per kväll... sex är 75% av tillfällena första dejten
Blåa ögon(åtminstone inte bruna), att du är minst 180cm lång och ser välvårdad ut och du är set to go
Uppfyller du inte de kraven så kommer du fortfarande att ha god framgång men du måste anstänga dig en smula mer, dock inte i närheten av vad du behöver göra i europa
Ok tack för ditt svar. Väldigt osannolikt att jag skulle lyckas bli rik nu snabbt. Därför menar jag att tåget har gått och världs ekonomisk kollaps kommer hända senast inom några år före år 2030. Bara att acceptera för min del att man klåpat sig. Men kanske lika bra, man kanske hade varit död annars.
Shedding: jag pratar om c19 vax shedding. Jag trodde att detta var något hitte på först då jag hörde om det. Men du kan läsa om det på nätet, inte svårt att hitta. Varje gång jag rest nu har jag råkat ut för det, många männskor ger också av en hemsk lukt. Tex hände det på ett hostel där jag delade rum med andra, de stank så mycket att jag fick be om ett annat.
De inte svett utan de lukar som kemikalier blandat med katt piss, de bränner i näsan.
Man kan få symptom också; utslag, utmattning, yrsel osv. Vissa kvinnor har blivit riktigt sjuka av shedding har jag läst.
Jag vet inte varför nästan ingen annan klagar, kanske jag är känslig, men de 100% ett fenomen för det har hänt så många gånger åt mig.
Jag är blond och blå ögd stax under 180, såg väll bra ut som ung åtminstone.
Jag hade inga större framgångar i Colombia men kunde knappt spanska. Minns en date som jag hade så hade jag med en tolk haha.
Hon jag var på date med betalade för vår date, så hon måste ha gillat mig tror jag.
Jag antar att de inte gick så bra för att jag inte kunde spanska och var inte där så länge, en månad totalt i Colombia. Sen kanske jag hade dålig strategi. Jag var ut för mycket på barer och klubbar. (Då jag var där hade nästan ingen smartelefon)
Eller vad tror du?
För det jag minns var att jag fick blickar av nästan alla kvinnor vart jag än gick.
I Cartagena gick jag och en kompis in på en club och det var 95% bara modell snygga kvinnor där. De var helt underbart.
De visade sig vara en hor club, men inte en klassisk bordell utan mera ett ställe där vanliga tjejer behövde lite extra pengar. Så de var många tjejer som nekade killar där även, de kunde vara för att de var fulla eller annat de inte gillade.
Där tävlade tjejerna om mig och man kunde välja den man ville.
Jag lyckades även få en hora "gratis" eller jag betalade bara 2 drinkar åt henne.
Annars kostade det ca 200-300kr för ett ligg om jag minns rätt, men man drog till ett motell utanför cluben så där var också en kostnad, minns inte vad det kostade.
Men i vilket fall som helst, sjukt billigt, de var riktigt kul. Betydligt bättre än med en tjej som du får gratis med hem från krogen i Sverige.
I Pereira var jag ut med några tjejer och de började tjafsa med en taxi chafför.
Han drog fram en revolver och rikta den mot dem och de bara skrattade, själv höll jag på att skita ner mig, fick aldrig reda på vad de handlade om, men de verkade som om de kände varandra på något sätt.
De var bra att du påpekade om utseende, hade kunnat gjort mycket bättre där, eftersom jag backpackade tog jag inte så bra handom mitt utseende, jag hade taskiga kläder och hade en ful frisyr.
Hur träffar du tjejerna i colombia?
Jag satt en hel kväll på youtube och kollade på hur det är i medellin och colombia nu.
Tinder verkar vara väldigt farligt nu.
Du kan kolla den här kanalen tex:
https://youtu.be/aDdBmXfS03g
De verkar vara betydligt farligare där nu än då jag var där, allt från tjejer som drogar eller dödar till poliser eller tull som kan falsk anklaga dig för narkotika brott osv.
Nån statistik som jag läste att de dör ca 1 turist per vecka nu i medellin låter mycket?
Hade nog inte åkt dit mera för att knulla "horor" då mer eller mindre alla snygga kvinnor i colombia är horor på ett eller annat sätt.
Jag tror jag nöjer mig med Spanien om de blir aktuellt, där finns massvis med latinas.
Läste även om ett nytt trix jag aldrig hört om och de vara att ha en underårig tjej som ljuger om sin ålder och sen utpressar dig på pengar så strax hon kommer till ditt boende.
Verkar vara extremt viktigt att aldrig ta hem en tjej åtminstone inte fören du har systematiskt utverderat och kanske haft sex först på ett motell.
Colombiska killarna verkar verkligen hata gringos mera nu, ogillas starkt att utländska män kommer o tar deras kvinnor och de förstår man på sätt o vis. Men de här är ett till oros moment.
Alla gringos verkas ses som sexturister, har inte detta påverkat dig att träffa tjejer där?
Själv skulle jag nog avstå från att åka dit nu och välja ett annat land. Men därför det är välkomnande att höra av dig hur det är av någon svensk som varit där nyligen.
Är det inte lästan lika bra i peru eller boliva?