2024-12-02, 20:19
Medlem
Kanske passar bättre i allmänt än relationsakuten. Admin får flytta tråden.

En intressant reflektion jag har gjort genom åren är att det verkar som om du har syskon/familj/släktingar med "hög popularitet/status" eller många syskon/stor släkt (många sociala sammankomster) så tenderar man att välja en partner som har detta i sitt liv? Istället för att välja någon som kanske är ensambarn/inte har båda föräldrarna i liv/inte har så många vänner etc.

De som är mer ensamma är mindre benägna att få en partner att "välja" dem istället? Pratar inte om ungdomar nu utan vuxna människor som kanske egentligen inte hade sett sig själv med partnern de spenderar livet med,men den här partnern har så många i sitt liv som lockar. Typ så. Någon mer som tänkt på detta?
Senast redigerad av HighInTheSky 2024-12-02 kl. 20:25.
Citera
2024-12-02, 21:44
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighInTheSky

En intressant reflektion jag har gjort genom åren är att det verkar som om du har syskon/familj/släktingar med "hög popularitet/status" eller många syskon/stor släkt (många sociala sammankomster) så tenderar man att välja en partner som har detta i sitt liv? Istället för att välja någon som kanske är ensambarn/inte har båda föräldrarna i liv/inte har så många vänner etc.

De som är mer ensamma är mindre benägna att få en partner att "välja" dem istället? Pratar inte om ungdomar nu utan vuxna människor som kanske egentligen inte hade sett sig själv med partnern de spenderar livet med,men den här partnern har så många i sitt liv som lockar. Typ så. Någon mer som tänkt på detta?

Skulle egentligen inte deltaga här i tråden, då det river upp för mycket negativa känslor inom mig, men kan samtidigt inte låta bli.

Min äldre syster. Ett fullkomligt fä. Mina pojkvänner har behandlats illa av henne på våra familjesammankomster. En saknade körkort och detta raljerade min äldre syster om på middagen och kallade honom handikappad. En annan pojkvän såg "mesig" ut enligt min äldre syster (han var just bara söt och såg snäll ut). Båda pojkvännerna tog illa vid sig av detta och det spillde förstås över på mig.

Min yngre bror, som gått ensam under hela tonårsperioden och upp i ung vuxen ålder, hittade äntligen kärleken. Det var bara ett fel. Hon var överviktig och fick höra detta med orden:"Du passar inte in i vår familj". (I min familj är vi smala/normalviktiga) .

Och om du läser detta "kära" storasyrra: Du har gjort så många människor illa med dina jävla kommentarer och beteende och gjort dig skyldig till betydligt större försyndelser, men eftersom tråden handlar om vår familj vs "inkräktare" tänker jag inte för populasen berätta mer vad du ställt till med. Men du vet!! Du vet varför du och jag inte pratat med varandra på tio år och det kommer ingen julhälsning i år heller!!

Du är och förblir jävulens skapelse till mänskilgheten.

Jävla AS!!!
Senast redigerad av Lill-Ann 2024-12-02 kl. 21:57.
Citera
2024-12-03, 02:38
Medlem
Jag är mer inne på #2's inlägg.

Stora familjer & vänskaps kretsar kan och är ofta en big f-ing redflag.
Tjejen i sig kan va helt ok, men hennes familj eller umgänges krets? OMG FFS
Citera
2024-12-03, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann

Jävla AS!!!

Dålig självkänsla och avundsjuka kallas det. Bitterhet spelar också in i hennes beteende. Vilken hagga haha.
Citera
2024-12-03, 12:23
Medlem
Mr.Swedens avatar
Är du babbe väljer far och mor.
Citera
2024-12-03, 16:01
Medlem
Incendios avatar
Jag tänker att som vuxen är man medveten om att partnerns familj kommer på köpet och att man då tänker sig för. Ungdomar är inte medvetna om det här och väljer partner enbart baserat på partnern.
Citera
2024-12-03, 19:17
Medlem
Tack för allas svar. Men jag tror jag kanske har uttryckt mig dåligt.

Jag menar tvärtom, inte att en "dålig familj" kommer på köpet. Utan folk väljer en partner för att släkten/syskonen är av hög status och anses "populära". Alltså att de egentligen inte är så jätteintresserad av den de är tillsammans med. Typ hon duger men hennes familj och släkt är värd att stanna för. Ingen som känner igen sig i det?
Citera
2024-12-03, 19:34
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Tack för allas svar. Men jag tror jag kanske har uttryckt mig dåligt.

Jag menar tvärtom, inte att en "dålig familj" kommer på köpet. Utan folk väljer en partner för att släkten/syskonen är av hög status och anses "populära". Alltså att de egentligen inte är så jätteintresserad av den de är tillsammans med. Typ hon duger men hennes familj och släkt är värd att stanna för. Ingen som känner igen sig i det?

Nej, jag känner mig verkligen inte igen mig i det.
Citera
2024-12-04, 10:45
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Dålig självkänsla och avundsjuka kallas det. Bitterhet spelar också in i hennes beteende. Vilken hagga haha.

Jo, tack jag vet.

Men det är mycket mer än så.

Mycket, mycket mer än så.
Citera
2024-12-04, 11:07
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Jösses.
En ganska märklig frågeställning jag tror mig aldrig ha sett tidigare.

Vem fan bryr sig om hennes/hans släkt bara personen man är med, är bra?
En trevlig släkt är naturligtvis en bonus, men i det stora hela att den skulle vara viktigare är sjukligt.

Finns verkligen människor som väljer partner efter dennes släkt?
Stackars människor...

/VV
Citera
2024-12-04, 13:31
Medlem
Nico77s avatar
Citat:

Familjen/släkten påverkar bara ditt val av partner om du är fullständig idiot, pedofil, inavlad och svårt efterbliven. I annat fall är det enbart du själv som avgör vem du vill ha som partner eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in