2024-12-06, 06:40
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Väldigt bra reportage. Kommer det fler delar?

Skulle vara intressant att veta hur snacket går? Letar man skit på reportern i detta nu? Han var nyss med i podden en rak höger med Ivar Arpi, det brukar kunna vara skäl nog.
Citera
2024-12-06, 06:40
Medlem
StudiumValors avatar
Viktigt att infon är sann.
Minsta fel så hugger alternativa talesmän ut att allt är en bluff.
Citera
2024-12-06, 06:49
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Väldigt bra reportage. Kommer det fler delar?

Skulle vara intressant att veta hur snacket går? Letar man skit på reportern i detta nu? Han var nyss med i podden en rak höger med Ivar Arpi, det brukar kunna vara skäl nog.
Det fantastiska är att det är en total skandal. FN och deras organisationer ljuger som hästar travar och sprider desinformation, men media reagerar inte på skandalen.

Slutsatsen blir förstås att de inte går att lita på. FN. Det går inte att säga att sånt de säger är sant.
Citera
2024-12-06, 07:25
Medlem
Amors avatar
Väldigt uppfriskande att höra detta, även om det inte är några nyheter för mig att klimatrörelsen ljuger om väldigt mycket.

Undrar hur den typiska p1-lyssnaren reagerar på detta dock? För dem måste detta framstå som helt chockerande? Normalt sett brukar de kunna avfärda alla som säger emot minsta lilla med att de är klimatförnekare.

Personer som Björn Wiman, Greta Thunberg och Johan Rockström har byggt hela sina karriärer på att vi är inne i en klimatapokalyps. Antar att det är frustrerande för dem att det aldrig händer, precis som det varit för andra religiösa sekter som fått fel i sina undergångsförutsägelser.
Citera
2024-12-06, 07:32
Medlem
Amors avatar
Svenska Unicef tar bort vissa grejer från sin hemsida. Enda anledningen till att de gör det är att politiskt korrekt media har granskat sakerna denna gång. Om hundra alternativa medier tagit upp samma saker hade de inte backat från någonting.

Väldigt lite spinn i övrigt om detta i media. Egentligen är det ju oerhört allting. Denna fråga har prackats på medborgarna, vi har till och med anmodats av överheten att på eget bevåg sänka vår levnadsstandard och aldrig ifrågasätta.
Citera
2024-12-06, 07:54
Medlem
Tråd finns:
(FB) FN och UNHCR ljuger om klimatnödläget! SR P1, av alla, avslöjar lögnfabrikerna.
Citera
2024-12-06, 08:06
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Edit: tråd finns ;(

Skulle du kunna länka till den tråden? Jag finner den ej.

EDIT: Okej jag ser jag ser....

Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Tråd finns:
(FB) FN och UNHCR ljuger om klimatnödläget! SR P1, av alla, avslöjar lögnfabrikerna.

Det fanns inte när jag först öppnade tråden och så stod den öppen ett tag innan jag svarade.
Citera
2024-12-06, 08:06
Medlem
Klimatkatastrof ?? En megabluff !!!
Citera
2024-12-06, 08:24
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Klimatkatastrof ?? En megabluff !!!

Ah, njae. Den största är nedskräpningen av plast i världshaven. En tickande bomb.
Citera
2024-12-06, 09:12
Avstängd
Faronstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ah, njae. Den största är nedskräpningen av plast i världshaven. En tickande bomb.

Miljö och sanitära åtgärder är inte samma sak som klimat/väder, att blanda ihop dessa är ett smart knep för miljörörelsen och klimattroende.
Citera
2024-12-06, 09:18
Medlem
Melange5738s avatar
Nej tyvärr är klimatet en katastrof och det är försent för att göra något. Kostnaderna för de årliga naturkatastroferna kommer att bli ohållbara för ekonomin innan vi kan göra något åt saken. D.v.s de kommer att överstiga BNP innan 2100 och samhället kommer inte klara ens 30% av det.

Kort sagt, vi skulle aldrig ha snackat om en ökning av temperaturen utan istället sålt det som en ren ekonomisk kostnad. Då kanske folk hade lyssnat.
Citera
2024-12-06, 09:19
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Men all plast försvann väl efter Miljöpartiets plastpåseskatt?
Eller har MP ljugit för oss igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in