Finns faktiskt inte så mycket som jag stör mig på. Han är "nästan" perfekt
, eller så har jag bara en bra dag idag 🤣 som tur för honom 😏
Det är nog mer jag som är boven i dramat och kan vara lite glömsk 🙈. MEN får jag en tillsägelse så ta jag det på fullaste allvar och ändra på det av respekt och kärlek. Jag ta mig inte åt eller ser det som kritik, men snarare som hjälp. Allt beror på hur man säger det.
Apropå vitlökspressen, om man lägger den i en kopp med vatten så snart man har använt den och när det är dags att diska så ta man bara en diskborste och trycka ut resterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Accrued
Vitlökspressen är också en grej.
Jag använder inte detta köksverktyg. Jag använder microplan eller kniv. Min fru använder vitlökspress.
Däremot menar hon att den är "svår att diska" och låter den ligga kvar i slasken efter allt annat är diskat. Jag har prövat att inte rengöra den och jag lyckades hålla ut i fem dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Camarosmurfen
Det här är en grej tag stör mig på något oerhört med min fru. Jag rensar alltid ur pressen direkt jag använt den, och tillbaks i lådan, hon gör det i princip aldrig, utan den ska ligga och torka ihop fullständigt, sen köras i diskmaskinen och blötas upp, och SEN först ska man rensa ut den
Helt efterblivet enligt mig, men har gett upp och ens påpeka det längre