Citat:
Ursprungligen postat av
Trakesson
Har haft wifog i många år. Det var skitbra när det funkade att tanka reklam och alltså var gratis. Däremot gick det inte att ringa utlandssamtal med wifog, vilket är skit när man har portsydtem som styrs av telefonservrar i Estland eller liknande.
SST känns inte helt ok eftersom de verkar syssla med agressiv telemarketing, så jag hade tänkt fimpa mitt wifogkort i och med bytet. Nu fick jag ny information om villkoren och utlandsspärren tas tydligen bort så jag lutar åt att bli kvar. Vore kul att höra vad andra wifogkunder tänker.
Just nu så finns Wifog Small 40kr/månaden kvar som betalningsplan endast via mobilappen men det finns ingen information alls hur/var/när den kommer tas bort. Ingen information om när de gamla simkorten slutar fungera. Hela den här övergången är under all kritik och läser man på om SST NET så verkar de ha ett taskigt förflutet. Det här är en cashgrab inget annat, att gå från 40 -> 79:- det är girigt så kommer inte stödja dem framöver.
För mig, som så många andra så väljer man Wifog small pga priset. Det är A och O, speciellt då du har mer eller mindre samma "villkor" överallt. Annars kan man lika gärna gå över till Vimla och värva päronen för att hamna strax under hundralappen fast med bättre täckning över hela Sverige och inlandet.