2006-08-22, 13:16
Medlem
pdLs avatar
Och funderar på hur stor chansen är att dom kallar in mig ändå? Efter lite tids funderande kom jag fram till att lumpen för mig vore nog det perfekta stället att tillbringa ett par månaders tid för mig. Så jag tänkte på två val, be och böna om en ny mönstring (kanske man inte kan göra?), eller också böna och be att få min reservplats. vad tror ni?

-hasse
Citera
2006-08-22, 13:17
Bannlyst
Ring upp dom o säg att du verkligen vill göra lumpen. Vad har du att förlora?
Citera
2006-08-22, 13:46
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagärlitesvensk
Ring upp dom o säg att du verkligen vill göra lumpen. Vad har du att förlora?

Precis, ring och säg att du hemstk gärna vill göra din värnplikt och fråga dem om hur du kan gå tillväga. Annars kan du skicka brev, kom ihåg att alltid skriva fullständigt namn med personnr, adress och telefon dagtid/kväll.
Citera
2006-08-22, 14:08
Medlem
Hercule Poirots avatar
Ring! Chansen att de ringer dig är nästan noll...
Citera
2006-08-22, 18:53
Medlem
bingo!s avatar
gör lumpen! jag ångrar nu i efterhand att jag förstörde min mönstring. nu vid 22 års ålder är det rätt svårt att ansöka till det militära, dom enda jag får en chans hos är legionen och skulle jag klara testerna det vill jag inte dela våningsäng i 5 år med en svettig rumän.
Citera
2006-08-22, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingo!
gör lumpen! jag ångrar nu i efterhand att jag förstörde min mönstring. nu vid 22 års ålder är det rätt svårt att ansöka till det militära, dom enda jag får en chans hos är legionen och skulle jag klara testerna det vill jag inte dela våningsäng i 5 år med en svettig rumän.

US Marines?
Citera
2006-08-22, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bingo!

Försök, det är inte omöjligt. Jag var lite över 20 när jag ryckte in, och ändå var jag inte äldst - fanns en som var 23...

Mitt tips: kontakta pliktverket och hör dig för - om du verkligen vill göra lumpen.
Citera
2006-08-22, 23:22
Medlem
666Hates avatar
Kan bara säja GRATTIS till att du slipper den skiten, det finns vettigare saker att göra..
Citera
2006-08-23, 03:36
Medlem
pdLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Kan bara säja GRATTIS till att du slipper den skiten, det finns vettigare saker att göra..

som att sitta på fb?

Tack för era svar, ska slå dom en pling!

-hasse
Citera
2006-08-23, 03:43
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pdL
som att sitta på fb?

Tack för era svar, ska slå dom en pling!

-hasse
Ja faktiskt skulle jag hellre sitta här 7,5 månder än att ligga i skogen och leka krig och koka tallbarrste igen... LÄTT
Citera
2006-08-23, 03:53
Medlem
MajorToms avatar
Äh, rent trams. Försök ringa till Pliktverket så kommer du antagligen att få en plats. Du kommer inte att "koka tallbarrste" i 7½ månad däremot får du en upplevelse för livet.

/MT
Citera
2006-08-24, 22:17
Medlem
jones58s avatar
Liten chans

Utbildningsreserven=Frisedel!

Om pliktverket har gjort den bedömningen av dig, är chansen troligvis väldigt liten att dom tänker göra en ny prövning och anta dig.

Men det skadar väl inte att försöka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in