2024-12-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Nja, de kan dock ha varit väldigt små och inte direkt syns om bilen var riktigt illa tilltyglad. Under 10 år stod det, kan lika gärna handla om typ 5-åringar.
Fyra år och 13 mån. Två flickor.
Citera
2024-12-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vad är straffet för vållande till annans död som föraren nu är misstänkt för? Fängelse ett par år?
Kanske kommer att bli så om han hade alkohol i kroppen.
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieudonne
Uppdaterad 4 oktober 2024Publicerad 4 oktober 2024
En ung A-traktorförare har dött efter att han frontalkrockat med en lastbil. Anhöriga är underrättade.

Uppdaterad 6 september 2024Publicerad 6 september 2024
Två tonåringar vårdas på sjukhus efter frontalkrock mellan en A-traktor och en personbil söder om Vissefjärda på torsdagen.

Uppdaterad 2023-10-23 | Publicerad 2023-10-22
Fem tonåringar har förts till sjukhus efter en A-traktorolycka i Hässleholm.

Fordonet körde in i en mur under natten efter en polisjakt.

Vill du veta den gemensamma nämnaren?

Hastigheten såklart.
Citera
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Enligt artikel i Expressen så hittades barnen i bilen av bärgarna.

” Efter att personerna skickats till sjukhus avslutades insatsen och räddningstjänsten åkte hem. Då kom firman som skulle bärga bilen. Det var de som hittade barnen.
– När vi kom låg bilen på taket och när vi drog i den, så den kom upp på sidan, upptäckte vi att det var två barn kvar”
https://www.expressen.se/nyheter/sve...nstads-kommun/

Stackars bärgare som nu får leva med synen av att ha upptäckt två barnlik, något denne inte var förberedd eller stålsatt på.
Citera
Medlem
Musta-Pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vilket väl tyder på att kropparna var helt sönderbrända?
Nej men troligen ej fastspända så de har flugit ur bilen, kanske hamnat under bilen.
Alltså här har vi en skäggbabbe som troligen körde i dubbla tillåtna hastigheten, vid mörker, med kassa däck, hela familjen i bilen och ungarna inte ens fastspända.
Men enligt "tillskyndarna" så var det halkans fel

TUR i oturen att idioten inte frontade med en annan barnfamilj. Fan att vi ska behöva ha dessa importerade livsfarliga idioter på vägarna. Ännu en anledning att arkebusera idiotvänstern
Senast redigerad av Musta-Pekka 2024-12-02 kl. 14:44.
Citera
2024-12-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnder
Kräver ändå viss friktion för att den ska gå dit du vill, även med 4WD. Är det svartis så går bilen dit den vill, vare sig du bromsar eller gasar!
Jo lite så ju, men jag hade en Audi 200 wuattro förr å den var helt otrolig att få grepp med även med sommar hjul..nu var det riktig fyrhjulsdrift på den vilket jag inte tror bmw har utan den har vissa procent drift fram bara
Citera
2024-12-02, 14:41
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Det kallas olycka av en anledning. Alla är inte kungar bakom ratten som du.

Jag kör alltid lugnt och har inte under mina 40 år i trafiken ens varit nära en olycka. Det är inte svårt alls och jag är ingen kung i trafiken. Men jag gör alltid ett aktivt val att aldrig riskera mitt eller andras liv i trafiken.
Citera
2024-12-02, 14:42
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Mig gör ingen orsak nöjd. Det kan handla om att somna till ett par sekunder. Det har hänt förr och det kan tyvärr räcka för en olycka.

Räcker absolut inte för denna dödsolycka.
Citera
2024-12-02, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musta-Pekka
Nej men troligen ej fastspända så de har flugit ur bilen, kanske hamnat under bilen.
Alltså här har vi en skäggbabbe som troligen körde i dubbla tillåtna hastigheten, vid mörker, med kassa däck, hela familjen i bilen och ungarna inte ens fastspända.
Men enligt "tillskyndarna" så var det halkans fel
Säkert så, bälte är ju dum
Citera
2024-12-02, 14:43
Medlem
Bilen verkar ha legat på taket. Är inte helt orimligt att barnen hamnade i botten på taket och fick resterna av all annan utbränd inredning över sig, därav upptäcktes dom inte i mörkret. Sen vet vi inte hur mycket det var kvar av dom ens 🥹

Ändå märkligt att alla inblandade verkar ha tagit för givet att det bara var två passagerare. Färdas man med så små barn släpar man ofta på en hel del tillbehör. Skötväska, vagn, gosedjur, nappar, blöjor, nappflaskor och annat. Något borde ha setts i anslutning till bilen.
Citera
2024-12-02, 14:46
Medlem
CalzoneItalias avatar
Tycker inte heller att man ska kritisera räddningstjänsten det är nog fan inte lätt att se två små barn som brunnit upp med en gång . Dessutom var det ju mörkt .

Man ska ge räddningstjänsten en eloge att dom ens orkar jobba med sådant här . Jag hade nog inte pallat det då jag är väldigt känslig räcker att jag ser en död fågel så tycker jag det är otäckt.
Citera
2024-12-02, 14:46
Medlem
Venators avatar
Tydligen ett barn som återfanns i bilen och ett utanför enligt Svenska Dagbladet.

https://www.svd.se/a/LMm5nq/tre-doda...pa-e22-i-skane
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in