2024-12-24, 23:28
Moderator
Allaballawallas avatar
Något mer bidrag hinner vi allt med.

Det är bara att posta!
2024-12-24, 23:52
Moderator
Jultrollets avatar
Bidragsnamn: Grinchens hus

Bidragsförklaring: Bestämde mig i sista stund så bilderna blev lite dåliga tyvärr. Ville göra något riktigt extremt juligt i år, med extra allt och mängder med kristyr så det nästan ser ut som ett keramikhus!
De tre våningarna var kluriga att få ihop, det väger en del och vinklarna är lite udda, men det var väldigt roligt och jag hade sett en bild på just ett keramikhus som jag ville testa att göra.

Material: Mängder med kristyr, pepparkaksdeg, fondant, extra starka halstabletter som fönster, godis, florsocker och ätbara hushållsfärger. Granarna är pepparkaksdeg med kristyr på.

https://imgur.com/a/6cGKSuC

Önskar er alla en riktigt God Jul!
2024-12-24, 23:59
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Bidragsnamn: Grinchens hus

Bidragsförklaring: Bestämde mig i sista stund så bilderna blev lite dåliga tyvärr. Ville göra något riktigt extremt juligt i år, med extra allt och mängder med kristyr så det nästan ser ut som ett keramikhus!
De tre våningarna var kluriga att få ihop, det väger en del och vinklarna är lite udda, men det var väldigt roligt och jag hade sett en bild på just ett keramikhus som jag ville testa att göra.

Material: Mängder med kristyr, pepparkaksdeg, fondant, extra starka halstabletter som fönster, godis, florsocker och ätbara hushållsfärger. Granarna är pepparkaksdeg med kristyr på.

https://imgur.com/a/6cGKSuC

Önskar er alla en riktigt God Jul!

Nice!

Julen e stulen!

Det var ännu ett ståtligt bygge.

Lägger upp det som bidrag 22. direkt.

Edit:
Fixat!
Senast redigerad av Allaballawalla 2024-12-25 kl. 00:01.
2024-12-25, 00:02
Moderator
Jultrollets avatar
Därmed är tiden ute för denna gång. Tack alla som är med och deltar och till alla som peppat!

Nu låser vi tråden och i morgon kommer alla bidrag att granskas en sista gång innan omröstningen som börjar den 26 december.

Varmt välkomna till Fas I-tråden som kommer att vara öppen fram till dess om ni vill diskutera vidare.
(FB) Flashback bygger pepparkakshus 2024! (Fas I)

Vi ses den 26 december för en spännande omröstning!

Tråd låst /Moderator

Omröstningen har nu startat! Välkomna dit för att rösta fram era favoriter.
(FB) Flashback bygger pepparkakshus 2024! (Fas III) - Omröstningen!
Senast redigerad av Jultrollet 2024-12-26 kl. 10:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in