• 6
  • 7
2024-12-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Jag mår inte alls dåligt av själva medicinen

Det skrev jag inte
Citera
2024-12-10, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Om alla hade blivit beroende, då hade läkaren självklart aldrig förskrivit medicinen.

Och jag håller absolut inte med om att alla blir beroende bara för att man tagit medicinen i många år.

Det är INTE 25 år oavbrutet. Oavsett hur länge man tagit medicinen, så är det inte tiden som avgör om man är beroende . Jag är INTE ens i närheten av att vara beroende. Och det kommer jag heller ALDRIG att bli. Alla människor blir inte beroende.

Med mitt resonemang, då skulle alla människor vara alkolister!

Jag det kan man göra. Måste en person dricka alkohol för att må bra inte kan funka utan sprit i kroppen, utan dricker på ett sätt att ingen blir orolig,, alla alkisar blir ju inte sittande på en parkbänk. Missbrukare finns överallt
Citera
2024-12-10, 00:26
Medlem
zombie-nations avatar
De flesta som tar opioider varje dag blir kroppsligt beroende. Många måste höja dosen. Det finns de som inte tar varje dag och undviker beroende, och vissa behöver inte höja dosen. Jag är en av de märkliga människorna som knappt har ökat dos, numera tar jag sällan tabletter.

När man blivit tillvand så funkar inte medicinen lika bra. Det går att trappa ut den och ha annan typ av smärtstillande ett tag. Då kommer medicinen funka igen. Men då får man räkna med symptom som frysningar, diarré och ångest under några veckor.

Personligen hjälper buprenorfin mycket bättre än oxy. Kanske något att testa? Finns som plåster och tablett, så ja, du behöver inte ha plåster.

Jag tar nästan aldrig buprenorfin utan Norgesic, de passar bra tillsammans och förstärker utan att utgöra en risk.
Citera
2024-12-26, 20:38
Medlem
Lilisweetapples avatar
Du har nog blivit tillvand. Skulle prova sänka dosen och trappa ned för att sen höja upp igen. Det kommer vara väldigt jobbigt, men kommer fungera bättre sen.
Citera
2024-12-28, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vid cancersmärta kombineras ofta oxynorm i låg dos med alvedon. Flera studier visar att två alvedon ger lika god smärtlindring som oxynorm. Tala med din läkare!

Jag hade en läkare för antal år sedan. Hen ramlade och skadade sin axel och hade svår smärta och behandlades av en ortoped.

Vid ett tillfälle sa hon, tänk att jag sa till mina patienter, ta alvedon 😊
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in